מחקרי רפואה

בית החולים כרמל, מחקר: צניחת אברי הגן, בקעים בדופן הבטן, כנראה על רקע תורשתי

0
0

ד”ר יורם אברהמוב, מנהל שירות האורוגינקולוגיה ו’שיקום רצפת האגן’ של ביה”ח כרמל, שעמד בראש צוות המחקר: “צניחת אברי האגן ו’בקעים בדופן הבטן’, הינן מהבעיות הרפואיות השכיחות ביותר בנשים” ◄ הייחוד במחקר: ההוכחה שהחלשת רקמת חיבור, עשויה לגרום להפרעות באברי גוף שונים במקרה זה ברצפת האגן בדופן הבטן ובסרעפת.
בית החולים כרמל, מחקר: צניחת אברי הגן, בקעים בדופן הבטן, כנראה על רקע תורשתי
דר’ יורם אברהמוב במעבדה בבית החולים כרמל, צילום אלי דדון

במחקר שבוצע בבית החולים כרמל, נמצא, כי נשים, הסובלות מ’צניחת רחם ונרתיק’, נוטות לסבול גם מבקעים (הרניות) בדופן הבטן ובסרעפת. המחקר שהתבצע במחלקת נשים ויולדות בבית החולים “כרמל” ובמרכז הרפואי לין בעיר חיפה, בדק עשרות נשים הסובלות מצניחה מתקדמת של הרחם והנרתיק ומולן נבדקו נשים בקבוצת הביקורת שלא סבלו מצניחה. הנשים היו בגילאי 83-45.

המחקר אשר נערך לאורך תקופה של כשנה, גילה, כי בקבוצת הנשים הסובלות מ’צניחת רחם ונרתיק’, היה שיעור הבקעים ב-‘מפשעות’ וב-‘סרעפת’, גדול באופן מובהק בהשוואה לנשים “ללא צניחה”. בנשים ה”סובלות מצניחה”, התגלו בקעים בשיעור של 32 אחוזים, לעומת רק אצל 5% מהנשים בקבוצת הביקורת.

ד”ר יורם אברהמוב, מנהל שירות האורוגינקולוגיה ו-‘שיקום רצפת האגן’ בבית החולים כרמל, שעמד בראש צוות המחקר, מסביר; “צניחת איברי האגן ו’בקעים בדופן הבטן’, הינן מהבעיות הרפואיות השכיחות ביותר בנשים, אשר נובעות בין היתר מחולשה של רקמות חיבור בגוף האישה, אשר אמורות לתמוך באיברי האגן או הבטן.

צוות החוקרים, הניח שהיות ושני המצבים הרפואיים הללו, נובעים מחולשה של רקמות חיבור, תהיה נטייה להופעה של שני המצבים יחד באותן נשים – ואכן המחקר ותוצאותיו, הוכיחו שצדקנו”.

תוצאות המחקר של בית החולים כרמל, עוררו עניין רב אף בקהילה המדעית הבינלאומית, התפרסמו באחד העיתונים הרפואיים המובילים בעולם בתחום הכירורגיה האגנית המשקמת International Urogynecology Journal and Pelvic Floor Dysfunction.

ד”ר אברהמוב; “כדי להמשיך, ולגלות את הסיבות להפרעות אלה, אנו ממשכים ומבצעים כיום במספר מחקרים נוספים שמטרתם להבין טוב יותר את הרקע הגנטי ל-‘צניחת אברי האגן’, דליפת שתן, ובקעים בדופן הבטן.

בין היתר, אנו בודקים קיומן של מוטציות (שינויים נקודתיים במטען הגנטי) אשר גורמות להחלשת רקמת החיבור אצל הנשים, כגורמים אפשריים לבעיות אלה”.

ד”ר רון אוסלנדר, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל, חיפה, מעדכן, כי; “הייחוד במחקר האחרון שערכנו בבית החולים הוא ההוכחה שהחלשת רקמת חיבור עשויה לגרום להפרעות באיברי גוף שונים, במקרה זה ברצפת האגן, בדופן הבטן ובסרעפת.

בכוונתנו, להמשיך ולבדוק לעומק את המוטציות הגנטיות הגורמות להחלשת רקמת החיבור, ובכך לפתוח פתח ותקווה ל’ריפוי גנטי’ של בעיות אלה בעתיד”.

למחקר שנערך במרכז הרפואי כרמל בניהולו של ד”ר יורם אברהמוב, היו שותפים; ד”ר רון אוסלנדר, מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי כרמל, ד”ר אריה ליסק, סגן מנהל מחלקת נשים ויולדות , ד”ר יקיר שגב, וד”ר עופר לביא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן