טכנולוגיות תקשורת

שר התקשורת, משה כחלון, העניק לחברת החשמל רישיון לניסוי בטכנולוגיות פס רחב

0
0

שר התקשורת באישור שר התשתיות ד”ר עוזי לנדאו, העניקו היום לחברת החשמל רישיון לביצוע ניסוי טכנולוגי במטרה לבדוק את יכולתה לספק תשתית תקשורת מהירה לבית הלקוח ◄ השר משה כחלון: הכנסת תשתית תקשורת שלישית מהסוג המתקדם בעולם תעמיד את ישראל במקום מוביל בקרב המדינות המפותחות
שר התקשורת, משה כחלון, העניק לחברת החשמל רישיון לניסוי בטכנולוגיות פס רחב
שר התקשורת, משה כחלון, העניק לחברת החשמל רישיון לניסוי בטכנולוגיות פס רחב

שר התקשורת משה כחלון, ועמיתו שר התשתיות ד”ר עוזי לנדאו, העניקו, היום (ראשון) למנכ”ל ’חברת החשמל’, רישיון לביצוע ניסוי טכנולוגי במטרה לבדוק את יכולת החברה לספק שירותי תמסורת, רשת גישה של סיבים אופטית עד לבתי המנוי (FTTH) ורשת גישה סלולארית (Radio Access Network (RAN.

שר התקשורת ח”כ משה כחלון, העלה לאחרונה את הרעיון, של שימוש במשאבים שכבר קיימים ברשות המדינה, וניצולם לטובת כלל האזרחים, בכל רחבי המדינה. במהלך ביקורו ב’חברת החשמל’, לפני כחודשיים, הציג מנכ”ל החברה עמוס לסקר בפני השר כחלון את תשתיות החברה והציע את השתלבות חברת החשמל בשוק התקשורת, לשם הגברת התחרות בענף.

לאחר שקיבלו ב’חברת החשמל’ את אישור שר התקשורת, ואת אישור שר התשתיות ד”ר עוזי לנדאו, הוחלט להתחיל בניסוי טכנולוגי שיאפשר חיבור סיבים אופטיים אל בתי הלקוח (FTTH), בעיר קרית שמונה. במסגרת הניסוי יחוברו עד 150 בתי אב לתשתית שתאפשר להם קצב גלישה של 100 מגה ביט לשנייה סימטרי, (גם העלאה וגם הורדה של קבצים), וליישומים ושירותים רחבי פס.

במידה ותוכח הישימות הטכנולוגית, תגיש חברת החשמל ל’משרד התקשורת’, בקשה לרישיון שיאפשר לנצל את תשתית החברה לשם הגברת התחרות והמודרניזציה של תשתיות ענף התקשורת, בדרך של מתן שירותים לבעלי רישיונות אחרים.

מנכ”ל חברת החשמל, מר עמוס לסקר, אמר, כי; “מאז כניסתו לתפקיד הוא מאמין שלטובת המשק בישראל חברת החשמל, צריכה להרחיב את תחומי פעילותה ובעיקר בתחום התקשורת”.

“לחברת החשמל, יש פריסה רחבה של סיבים אופטיים אשר ניתן לנצלם לטובת כלל המשק, לפיתוח ולהרחבה של תשתיות התקשורת, על-מנת לתת הזדמנות למפעילי תקשורת ולחברות פרטיות נוספות לתת שירותים לכלל ציבור צרכני התקשורת הקווית והסלולרית”, אמר לסקר.

יצוין, כי ל’חברת החשמל’, יכולת פריסה מהירה (ממוכנת) על גבי כבלי החשמל, התלויים בין עמודים (90% מתשתית החברה היא על עמודים), וכן אין צורך בקבלת היתרי בנייה לפריסה זו בין העמודים.

חברת החשמל, התחייבה לספק שירותים ללא אפליה לכל המפעילים, במשטר גישה חופשית, תוך אבטחת ניטרליות הרשת.

השירותים העיקריים שחברת החשמל, מבקשת לספק הם;

• שירותי תמסורת בטכנולוגיית IP מתקדמת – על בסיס רשת הסיבים האופטיים של החברה, הפרוסה בכל רחבי המדינה.

• תשתית לרשת סלולארית (תחנות בסיס ותמסורת) – הקמת תשתית סלולארית למפעיל חדש על עמודים קיימים של חברת החשמל היא אולי הדרך היחידה לפרוס כמות גדולה של תחנות בסיס בלוח זמנים קצר. חברת החשמל, נאותה להציע הקמה והפעלה של רשת גישה אלחוטית (RAN) לכל המשתתפים במכרז הסלולארי של משרד התקשורת.

• סיבים אופטיים עד בית המנוי (FTTH) ולא רק עד ארון הסעף – באמצעות סיבים אופטיים קיימים המגיעים לתחנות הטרנספורמציה ברשת החשמל, כאשר כל תחנת טרנספורמציה משרתת מאות בתי-אב.

עדן בר טל, מנכ”ל משרד התקשורת; “תשתית שלישית תביא בהכרח להגברת התחרות ולהוזלת העלויות לצרכנים. שירותי תקשורת מהירים הם קטליזאטור מהדרגה הראשונה לצרף את ילדי הפריפריה לדור הדיגיטלי”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן