כאן חוף אשקלון

נפטר מוניו ברנדווין, מפקד קיבוץ יד מרדכי, בתקופת מלחמת השחרור

0
0

ברנדווין, איש פלמ”ח, ממייסדי יד-מרדכי. בקיבוץ הוא זכור כדמות אצילה ודוגמא למנהיג ◄ יאיר פרג’ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון: הוא היה החלוץ לפני המחנה, איש רב פעלים ועשייה
נפטר מוניו ברנדווין, מפקד קיבוץ יד מרדכי, בתקופת מלחמת השחרור
נפטר מוניו ברנדווין, מפקד קיבוץ יד מרדכי, בתקופת מלחמת השחרור

מוניו ברנדווין, לוחם הפלמ”ח וממפקדי קיבוץ יד-מרדכי בתקופת מלחמת השחרור, נפטר השבוע והוא בן 97 במותו.

קיבוץ יד-מרדכי, שבנגב המערבי, היה לאחד מסמלי מלחמת השחרור, ב-1948. חברי הקיבוץ, עמדו בעוז תחת ההתקפות הקשות של כוחות מצרים, בפלישה. במהלך המלחמה חברי קיבוץ יד-מרדכי, אף נאלצו לעזוב את הישוב למספר חודשים בגלל ההתקפות העזות, מחסור בתחמושת ובציוד רפואי. הם שבו לאחר שחרורו ע”י חטיבת גבעתי.

26 חברי קיבוץ יד-מרדכי, ולוחמי פלמ”ח, נהרגו. מי שפיקד על הקיבוץ באותה תקופה היה ברנדווין, איש פלמ”ח, שעלה לארץ מפולין ב-1938 והיה ממייסדי יד-מרדכי.

בקיבוץ הוא זכור כדמות אצילה ודוגמא למנהיג. במהלך שנותיו בקיבוץ מילא ברנדווין שורה של תפקידים, ביניהם מרכז משק ומזכיר הקיבוץ, ותפקידים נוספים בקיבוץ-הארצי.

ברנדווין, היה אחד היזמים להקמת האנדרטה המפורסמת בקיבוץ לזכרו של מרדכי אנילביץ, מפקד גטו וורשה, שעל שמו, קרוי; קיבוץ יד-מרדכי.

ברנדווין, התאלמן לפני שנים, ושכל בן אחד שנהרג בתאונה לפני 39 שנים. הוא הותיר אחריו 2 בנים, 9 נכדים ו- 7 נינים.

יאיר פרג’ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, ספד לו; “הוא היה החלוץ לפני המחנה, איש רב פעלים ועשייה, שהוביל באישיותו האיתנה את ימי הקרב הקשים שידע הקיבוץ, והיו לסמל ומופת לעקשנותו של האיכר בהיאחזותו בקרקע”.

יהי זכרו ברוך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן