קיבוץ

תשלובת מילואות: מענקים לשדרוג התשתיות בקיבוצי הגליל המערבי

0
0

תשלובת מילואות, מציעה מענק של כ- 250 אלף ₪ כסיוע לתכנון אדריכלי לשיקום ושדרוג התשתיות ◄ יובל אורן, מנכ”ל “מילואות”: ע”מ להכין את הקיבוצים למהלך שדרוג תשתיות, מעודדת “מילואות” הכנת תוכניות אדריכליות מפורטות
תשלובת מילואות: מענקים לשדרוג התשתיות בקיבוצי הגליל המערבי
תשלובת מילואות: מענקים לשדרוג התשתיות בקיבוצי הגליל המערבי

בשנים האחרונות פורחות ההרחבות הקהילתיות בקיבוצים כפטריות אחרי הגשם והופכות ליעד נדל”ני מבוקש לצעירים רבים. אולם בצד מגמה חיובית זו התחדד הצורך לשיפור התשתיות בקיבוצים ההולכים ומתרחבים, שכן, אלו הקיימות, מתאימות לשנים הראשונות של הקיבוץ ולא למתכונתם הנוכחית. על מנת לצמצם את הפערים בין התשתיות המיושנות של השכונות הוותיקות (שטח המחנה הקו הכחול) לבין התשתיות הקיימות בשכונות החדשות, הוחלט ב”מילואות” על הקמת צוות היגוי משותף הכולל את תשלובת מילואות, נציג התנועה הקיבוצית ונציג מוא”ז מטה אשר ומוא”ז זבולון.

לדברי רמי רז, מזכיר תשלובת מילואות, ונציגה בצוות ההיגוי; “וועדת ההיגוי, תבחן אפשרויות מימוניות הן באמצעות תשלובת מילואות, והן ע”י גורמים ממלכתיים אשר נציגי התק”מ יסיעו בהשגתם. במקביל תסייענה המועצות האזוריות מטה אשר וזבולון, בקיצור הליכי השגת האישורים הבירוקרטיים הנדרשים מהרשויות”.

רז, מוסיף, כי; “עלויות התכנון לכל קיבוץ מוערכות בין 750 אלף ₪ ל-1 מליון ₪, כשעלות הביצוע הנה יחסית לגודלו של הקיבוץ”.

יובל אורן, מנכ”ל “מילואות”, מוסר, כי “על מנת להכין את הקיבוצים לקראת מהלך של שדרוג תשתיות, מעודדת “מילואות” הכנת תוכניות אדריכליות מפורטות (הכוללות שיפור; תשתיות מים, ביוב, חשמל, כבישים וכדומה), ומציעה מענק של עד כ- 250,000 ₪, לכל קיבוץ, אשר יכין תוכנית אדריכלית שכזו.

ברגע שיושגו כל מקורות המימון, יוכל הקיבוץ, ליישם את התוכנית במלואה או בשלבים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן