מאכלים צמחוניים

קובה הודית

0
0

בצק הקובה עשוי מקמח וסולת. במטבח הצפון אפריקאי משתמשים בסולת להכנת קוסקוס בעיקר. בטוסקנה-איטליה מכינם ממנה פסטה בשם פיצ’י. במטבחים מזרח תיכוניים אחרים, משתמשים בסולת לציפוי קובה, אם כי השימוש בבורגול מקובל יותר
קובה הודית
קובה הודית-אילוסטרציה

הסולת מוזכרת בתנ”ך פעמים רבות, ומשמעותה שונה ממשמעותה בעברית החדשה. הביטוי “סלתה ושמנה” מציין את הטוב שבטוב, מקור הביטוי בספר ויקרא פרק ב`: “וְנֶפֶש, כִּי-תַקְרִיב קָרְבַּן מִנְחָה לַה’ סֹלֶת, יִהְיֶה קָרְבָּנוֹ; וְיָצַק עָלֶיהָ שֶמֶן, וְנָתַן עָלֶיהָ לְבֹנָה. וֶהֱבִיאָהּ, אֶל-בְּנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֲנִים, וְקָמַץ מִשָּם מְלֹא קֻמְצוֹ מִסָּלְתָּהּ וּמִשַּמְנָהּ, עַל כָּל-לְבֹנָתָהּ; וְהִקְטִיר הַכֹּהֵן אֶת-אַזְכָּרָתָהּ, הַמִּזְבֵּחָה אִשֵּה רֵיחַ נִיחֹחַ, לַה’”.

החומרים:
(עבור סיר קובה גדול)

1 כוס סולת
2 כוסות קמח
100 גר’ מרגרינה
3 בצלים גדולים
4 גזרים
1 תפוח אדמה בינוני
4 גבעולי סלרי
1/2 כרוב קטן
3 קישואים
3 עגבניות
רסק עגבניות
חומץ
תבלינים: מלח, פלפל שחור, כורכום, כוסברה טחונה
שמן לטיגון

אופן הכנה:

הצ’יקיד (המילוי):

קוצצים לקוביות קטנות את הבצלים, הגזרים, תפוח האדמה, גבעולי הסלרי והכרוב.

מחממים מעט שמן בסיר ומאדים את הבצל, הסלרי והכרוב עד התרככות. מערבבים מדי פעם. מתבלים במלח, כורכום, פלפל שחור, כוסברה טחונה וכף חומץ.

במחבת נפרדת, מחממים מעט שמן ומטגנים את תפוחי האדמה והגזרים עד התרככות. מוסיפים את הגזר ותפוחי האדמה לסיר עם שאר הירקות ומצננים.

הקובה (הבצק):

ממיסים את המרגרינה בסיר. מוסיפים 1.5 כוסות מים ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הסולת ומערבבים מעל האש עד שהתערובת חלקה. מורידים מהאש ומוסיפים את הקמח. מערבבים. יוצרים כדורים בינוניים מהבצק.

כדי למלא כל כדור במילוי הירקות, נועצים אצבע ולוחצים בעדינות במרכזו כדי ליצור חור גדול ומעטפת דקה. מכניסים לחור שנוצר כף מהמילוי וסוגרים את הבצק סביב המילוי בתנועות משיכה כלפי מעלה.

הרוטב:

קוצצים את הקישואים והעגבניות לקוביות בינוניות. מחממים מעט שמן לטיגון בסיר רחב. מטגנים מעט את קוביות הקישואים ומוסיפים את העגבניות.

מוסיפים כורכום ומלח לפי הטעם ומבשלים כרבע שעה עד שהירקות מתרככים. מוסיפים מים לגובה 3/4 מהסיר (המים צריכים לכסות את הקובות) ומביאים לרתיחה. מכניסים את הקובות לסיר ומבשלים חצי שעה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן