אופנה

טיפים: כיצד למדוד נעליים וכיצד ללכת על עקבים

0
0

מדדי זוג בחנות ותבחרי את הנעל הנוחה לפי כף הרגל הגדולה מבין השתיים, התאמני על להסתובב בנעלי עקב, ביציאה ממכונית הצמידי את הרגליים והטי אותם מעט לצדדים, הנעליים, צריכות להיות נוחות כבר בחנות, אל תסמכו על כך שהנעל תתרחב.
טיפים: כיצד למדוד נעליים וכיצד ללכת על עקבים
טיפים: כיצד למדוד נעליים וכיצד ללכת על עקבים

הידעת, כי חשוב לעסות את כפות הרגליים בסיום יום על עקבים!? הידעת, כי גרביים, משפיעות מאוד על התאמת הנעל. חשוב למדוד בחנות את הנעל עם הגרביים שאיתם תלכו אחר כך, הידעת, כי בנעליים סגורות, בזמן צעידה, כף הרגל שלנו, מתארכת בתוך הנעל ולכן, רצוי מאד לא לבחור נעל שנוגעת בקצות אצבעותיכם, את כל אלה ועוד, מגישה הגברת נינה רוזין, מנהלת “הגילדה” סדנא לנעליים ואביזרי אופנה, מספר טיפים.

כיצד למדוד נעליים?

● שתי כפות הרגליים שלנו שונות בגודלן. הפרש של עד מידה נחשב נפוץ ביותר. במדידת נעליים חדשות בחנות יש למדוד על שתי הרגליים (לא להתעצל!)

● עדיף למדוד נעליים בשעות אחר-הצהריים/ערב, כפות הרגליים שלנו מתרחבות ומתנפחות אחרי יום עבודה. עדיך למדוד נעליים כשכפות הרגליים הן בשיא גודלן כדי לא להסתכן בנעליים לוחצות!

● כמעט ולא קיים סטנדרט במידות הנעל, אפילו באותה חברה. כל שינוי בעיצוב, גובה העקב, החומר ממנו הנעל עשויה – משפיע על המידה שתתאים לנו. אל תצמדו למידה שאתם חושבים שיש לכם, אלא, תמדדו בזהירות כל דגם, ותבחרו מידה בהתאם לנוחות האישית.

● גרביים, משפיעות מאוד על התאמת הנעל. חשוב למדוד בחנות את הנעל עם הגרבים שאיתם תלכו אחר כך.

● הנעליים, צריכות להיות נוחות כבר בחנות- אל תסמכו על כך שהנעל תתרחב.

● נעליים סגורות: בזמן צעידה, כף הרגל שלנו, מתארכת בתוך הנעל. אל תבחרו נעל שנוגעת בקצות אצבעותיכם. יש להקפיד על מרווח של 1 כס”מ בין קצה האצבע הארוכה ביותר וקצה הנעל על מנת לאפשר תנועה נוחה.

● נעלי עקב: יש לקחת בחשבון, כי בזמן הליכה בנעלי עקב, משקל הגוף, דוחף את אצבעות הרגליים קדימה בתוך הנעל. תמיד מדדי זוג בחנות ותבחרי את הנעל הנוחה לפי כף הרגל הגדולה מבין השתיים. חשוב שהנעל “תשב טוב”, הרבה לחץ מופעל על כף הרגל בזמן ההליכה ולכן, הרשי לעצמך ללכת עם הנעליים בחנות זמן ממושך מהרגיל. בעיות מתעוררות די מהר- תחושה של רעד ואי יציבות, לחץ על האצבע הקטנה או בעצמות.

● גובה עקב: בחרי גובה עקב שנוח לך בו. נפילה מנעלי עקב, יכולה לגרום לנזק רב בגידים כמו גם למכות יבשות ופציעות. תרגיל נפלא הוא לעמוד בנעליים בחנות עם ברכיים ישרות. כעת נסי להתרומם על האצבעות וליצור רווח של כ-2-3 ס”מ בין העקב לרצפה – בלי ליפול. אם אינך מסוגלת לעשות תרגיל זה – העקב גבוה מדי! מצב כזה, יגרום לך ללכת ולעמוד בברכיים מכופפות, כל היום, וזה יפגע ביציבות שלך.

● חשוב מאוד שלנעל יהיה toe-spring זהו רווח קל (של כאצבע) בין הסוליה בחלקה הקדמי (איזור האצבעות) לקרקע. הרווח הקטן הזה, נותן לנו יכולת לשלוט בתנועת כף הרגל הסיבובית ולא ללכת כאילו יש לנו קביים.

◄ כמה דגשים לגבי הליכה על עקבים:

חשוב לעסות את כפות הרגליים בסיום יום הליכה על עקבים

● קודם כל נסו להתאים סגנון עקב ל-מבנה גוף. עקב סטילטו דק ועדין מתאים למבנה גוף ורגל עדינה וארוכה. לנשים עם מבנה גוף כבד ו-קרסוליים עבים מומלץ להתאים נעל עם עקב עבה או מעט פלטפורמה על מנת להיראות פרופורציונאלי.

● ההליכה בנעלי עקב לא דומה להליכה בנעלי ספורט. אין לנו את חופש התנועה. הליכה ב-נעלי עקב, גורמת לצעד שלנו להתקצר. ככל שהעקב גבוה יותר הצעד קצר יותר. לכי לאט! ולכי בצורה מכוונת.

● עקב תמיד ראשון, ואחריו סוליית כף הרגל. הרגליים ישרות ומקבילות, אצבעות לפנים. חשוב מאוד, להתאמן בבית! תתחילי מ-15-30 דקות בכל פעם. לא לתת לעקב להסתובב- את עלולה להחליק.

● בעלייה במדרגות, רק כריות האצבעות מונחות על המדרגה והעקב באוויר. בירידה יש להניח את הרגל בזהירות. התאמני. התאמני על להסתובב בנעלי עקב.

● ביציאה ממכונית הצמידי את הרגליים והטי אותם מעט לצדדים. במידה ונתקעת עם העקב במדרכה/חור הוציאי את רגל מהנעל ואז בזהירות שחררי את הנעל. חשוב לעסות את כפות הרגליים בסיום יום על עקבים!

__________

הכותבת נינה רוזין, משמשת מנהלת “הגילדה” סדנא לנעליים ואביזרי אופנה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן