נהריה

תביעה: הגניקולוגים בביה”ח נהריה, לקחו סמכות “אלוהית” וחרצו גורלה של פגית למוות

0
0

פרשת הפגית שהוכנסה למקרר המתים בביה”ח נהריה: בעקבות תביעה על רשלנות רפואית משרד הבריאות. סכום התביעה 5,700,000 ₪ ◄ חוות דעת מומחית לילודים ופגים: המוות, נקבע בצורה בלתי אחראית ◄ מדובר בתביעת רשלנות רפואית מן הגדולות שהיו בארץ
תביעה: הגניקולוגים בביה
תביעה: הגניקולוגים בביה”ח נהריה, לקחו סמכות “אלוהית” וחרצו גורלה של פגית למוות

פרשת הפגית שנולדה וטופלה בפגייה של בית החולים בעיר נהריה, והועברה למקרר המתים בעודה בחיים, מגיעה לכותלי בית המשפט. עו”ד סאמי אבו-ורדה, מהעיר חיפה, הגיש לבית המשפט המחוזי בעיר חיפה, בשמם של בני הזוג עלי ופאיזה מג’דוב והורי הפגה היבא מג’דוב ז”ל, תביעה על רשלנות רפואית נגד המדינה – משרד הבריאות. סכום התביעה, עומד על סכום של 5,700,000 שקל.

בחודש אוגוסט 2008, הזדעזעה המדינה מהמקרה שבו הושמה פגה במקרר בביה”ח בעיר נהריה, לאחר שנקבע מותה וכעבור כמה שעות גילתה אמה שהיא ב… חיים. עם היוודע הדבר, הועברה הפגה לטיפול אך נפטרה מאוחר יותר.

יצוין, כי למחרת המקרה, הוציא מנהל בית החולים בנהריה, ד”ר מסעד ברהום, הנחייה הקובעת, כי רופא יילודים, חייב להיות נוכח בחדר הלידה בכל הריון של השבוע ה-22 ומעלה. בית החולים, הדגיש אז בהודעתו, כי בדיקה פנימית של ההליך הרפואי, העלתה שהצוות המקצועי פעל במקצועיות וללא דופי.

חרף קביעת הבדיקה הפנימית של בית החולים בנהריה, הוגש כתב התביעה, ממנו עולה, כי לאמה של הפגה פאיזה מג’דוב, בת 26, היה הריון תקין עד לאשפוז בבית החולים בשבוע ה -23.5 להריון. בשעה ארבע וחצי לערך לפנות בוקר, נפלט העובר ונראה היה שהוא חי. כעבור כחצי שעה, נשלחה האם לחדר ניתוח לריקון הרחם וכשחזרה הובאה הפגה אליה כשהיא מניעה את ידיה. אחר כך לקחה אותה המיילדת שציינה באוזני ההורים שסיכוייה לחיות נמוכים.

לטענת ההורים באמצעות עו”ד סאמי אבו ורדה; “המיילדת לקחה לידיה את תפקיד האלוהים – וכתבה ברשומות הרפואיות ש”הפגה נולדה ללא רוח חיים” זאת מבלי שרופא ילדים או רופא מומחה בתחום הפגים קבע את מותה.

באותו זמן, האב פנה לרופאים והתחנן בפניהם יעשו הכול כדי “לממש את סיכוייה של הפגה לחיות למרות שהסיכויים לא היו גבוהים”.

להורים, התברר, אחר כך, כי בתם, כלל לא הועברה לפגיה אלא הושארה בחדר אחר בצד עד מותה. “המערכת הרפואית החליטה שלא לתת לפגה סיכויים, שלא לטפל בה ושעדיף לה למות וכמה שיותר מהר” – טוען עו”ד סאמי אבו ורדה.

בינתיים, הועברה האם אל מחלקת נשים. בשעה תשע בבוקר, ביקש האב, לבדוק את מצבה של בתו ונאמר לו, כי היא נפטרה, גופתה מונחת בארון הקירור של המתים ועליו לחזור בצהרים לקבלת רישיון קבורה. בלב שבור, חזר האב בשעה 12.00 בצהרים וקיבל לידיו “גופה” עטופה בתכריכים מוכנה לקבורה. הוא החל לצעוד לכיוון היציאה מבית החולים כשה”גופה” בידיו כדי להביאה לקבורה בקבר שהוכן בבית הקברות בכפר יאסיף.

ליד שער בית החולים, קיבל האב, לפתע טלפון מאשתו שהייתה עדיין במחלקת נשים והתחננה בפניו לראות את הילדה בפעם האחרונה לפני הקבורה. האב שב על עקבותיו.

עו”ד סאמי אבו ורדה: לא זכור לנו, מקרה דומה בעבר. צילום אילוסטרציה, ויקיפדיה

ליד מיטת האם (פאיזה מג’דוב), החל אחיה להוריד את עטיפות הבד מעל הגופה ולפתע נדהמו כולם כשראו את הילדה; “זזה ומניעה את גפיה”. הם קראו אל רופא ממחלקת נשים, שטען, כי; “נדמה להם” והילדה מתה. המשפחה לא ויתרה ולאחר צעקות רבות הוזמן למקום מנהל מחלקת ילודים ופגים ד”ר זלמן וינטראוב אשר בדק את הילדה וכשהבחין, כי היא “חיה ונושמת” העבירה מיד לטיפול בפגיה.

הפגה, אושפזה בפגיה בנהריה, חום גופה התייצב ונראה, כי הכול חזר לתקינותו אולם למחרת בבוקר, הדרדר מצבה וכ-25 שעות לאחר הלידה נקבע מותה בשנית, הפעם על ידי רופא ילדים. בצהרי אותו היום, הובאה הילדה למנוחת עולמים.

בחוות דעת של פרופ’ לאה סירוטה, מנהלת מחלקת פגים בביה”ח שניידר אשר צורפה לתביעה, קובעת המומחית כי “הפגה נולדה בחיים אלא שגינקולוג חסר מסכות מקצועית לטפל ולקבוע מוות בפגים, היה שבוי בהחלטה של עצמו שאין לתת סיכוי לפגה ודינה למות”.

לדבריה על פי הנתונים בישראל סיכוייה של פגה במשקל 610 גרם, כפי שהייתה לפגה להישאר בחיים הם 42% (אחוזים). אלא ש”הגינקולוגים בנהריה החליטו על דעת עצמם להוריד את סיכויי ההישרדות של הפגה הנידונה ל-0″.

עוד קובעת המומחית מביה”ח שניידר, כי הרשומה הרפואית נכתבה 10 שעות לאחר הלידה, וכי; “המוות, נקבעה בצורה לא אחראית על ידי גניקולוג שאין זה מתחום מומחיותו”.

“מדובר בתביעת רשלנות רפואית מן הגדולות שהיו בארץ. זה מקרה מזעזע במיוחד שללא כל ספק הייתה בו רשלנות מצד כמה גורמים בבית החולים, בכמה שלבים של הטיפול בילדה. לא זכור לנו מקרה דומה בעבר” ציין עו”ד סאמי אבו ורדה.

עורך הדין סאמי אבו ורדה, הוסיף, כי; “חוות הדעת הרפואית שקיבלנו תומכת בטענות הבסיסיות שהעלנו בתביעה. זה מקרה שיביא לשינוי מדיניות קביעת המוות של פגים ואולי גם להצלת חיים של פגים אחרים בעתיד”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן