רעידת אדמה

מד”א, מתרגל תרחיש האימים: רעידת אדמה מפילה את מגדל שלום בעיר תל אביב

0
0

עפ”י הנחיית מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, ההכנות לתרחיש של אסון המוני בעקבות רעידת אדמה רבת עוצמה, עולות מדרגה ונערך תרגול נוסף למוכנות לקראת אסון פתע – משחק המלחמה, מד”א, יתרגל תרחיש לא בלתי מציאותי ואפשר שגם לא כל כך רחוק – רעידת אדמה בעוצמה חזקה
מד
מד”א, מתרגל תרחיש האימים: רעידת אדמה מפילה את מגדל שלום בעיר תל אביב

התרחיש: מגדל שלום בעיר תל אביב, קורס בעקבות רעידת אדמה בעוצמה של 7.4 בסולם ריכטר, שפקדה את ישראל. התוצאה: אלפי בני אדם כולל תושבי השכונות הצמודות למגדל, קבורים תחת ההריסות. הנזקים; מאות מהבניינים בעיר נהרסו ושכונות שלמות באזור מגדל שלום, נמחו מעל פני האדמה. אלפי בני אדם לכודים תחת ההריסות וככל שעובר הזמן, פוחת הסיכוי לחלץ ניצולים. בבניינים רבים ברחבי העיר, נבקעו סדקים עמוקים בקירות הבתים והם מסוכנים עתה למגורים ויש חשש שיקרסו ברעשי המשנה.

המטרה; לבחון את היכולות של הארגון להתמודד עם אסון בסדר גודל כזה ואת השפעתו על מערך מד”א ופעילותו.

זה רק חלק מהתרחיש האפוקליפטי שיתרגל מטה מד”א, במהלך תרגיל שיתקיים מחר (9.9.08), שיתקיים מחר 9/9 בקיבוץ מעלה החמישה, הממוקם בראש אחת הפסגות הגבוהות שבהרי ירושלים, ויימשך יומיים, בנושא; היערכות הארגון לאסון פתע – רעידת אדמה.

במהלך שני ימי התרגיל, מטה מד”א, ומנהלי המרחבים, יתרגלו את המענה של הארגון לתרחיש המלא של רעידת אדמה – רעידת אדמה רבת עוצמה הורגשה בכל רחבי מדינת ישראל וכן במדינות השכנות.

ברעידת האדמה, נפגעו עשרות אלפי אזרחים, למעלה ממיליון איש, נטשו את בתיהם מחשש לרעשי משנה, אלפים עדיין קבורים תחת ההריסות, חלקים נרחבים משטחי מדינת ישראל, נותרו ללא תשתיות; חשמל, גז, מים, ותקשורת, כבישים וגשרים נהרסו.

מדינת ישראל, הכריזה על אסון לאומי, וביקשה סיוע הומניטארי דחוף מארה”ב ומדינות אירופה. בתי החולים מטפלים בכ-15,000 נפגעים ואינם מסוגלים לקלוט חולים נוספים.

התרחיש: מגדל שלום בעיר תל אביב, קורס בעקבות רעידת אדמה

כ- 20,000 פצועים קל זקוקים לטיפול רפואי. כ-2,500 בני אדם מוגדרים נעדרים מכיוון שטרם הושלם פינוי ההריסות. המענה של מד”א, יתבסס על תורת ההפעלה של הארגון.

על פי הנחיית מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, ההכנות של מגן דוד אדום (מד”א), לתרחיש של אסון המוני בעקבות רעידת אדמה רבת עוצמה, עולות מדרגה, ונערך תרגול נוסף למוכנות של מד”א לקראת אסון פתע “במשחק המלחמה מד”א, יתרגל תרחיש לא בלתי מציאותי, ואפשר שגם לא כל כך רחוק – רעידת אדמה בעוצמה חזקה.

מד”א, יביא בתרגיל לידי ביטוי את היכולת המקסימאלית שלו לתת מענה לחלק מהתרחישים. מד”א, אינו הגוף המוביל את הטיפול באסון בסדר גודל לאומי. יחד עם זאת, עליו להתכונן לבצע במשאביו ובאמצעיו את המיטב. בסיום התרגיל נבחן את הדילמות הפיקודיות שיעלו, כדי למצוא פתרונות ולהיערך טוב יותר ביישומן בשטח”. אמר המנכ”ל רמ”ג בין.

בתרגיל, ישתתפו גם גורמי חוץ, אשר יעבירו הרצאות על הערכות הארגונים שלהם לרעידות אדמה. אל”מ ד”ר חיליק סופר, וד”ר אבי שפירא, יו”ר הועדה הבין-משרדית למוכנות לרעידת אדמה, יעבירו סקירה על הערכות הלאומית של ישראל לטיפול ברעידת אדמה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן