סדר דין אזרחי וראיות

שטראוס, תעצור ייצור אריזות “שוקולית” עקב תביעה בעניין תמונת האריזה

0
0

השופט יוסף שפירא: לכאורה, קיימת למבקש, רועי קרויטורו, שתמונת על האריזה, עילת תביעה טובה, ולכן יש להיעתר לבקשתו לצו מניעה זמני ◄ הסרת מוצרי שטראוס מהמדפים מהווה סעד פוגעני במידה העולה על הנדרש
שטראוס, תעצור ייצור אריזות
שטראוס, תעצור ייצור אריזות “שוקולית” עקב תביעה בעניין תמונת האריזה

בית המשפט המחוזי בעיר ירושלים, הורה לחברת שטראוס גרופ בע”מ, לעצור כל ייצור נוסף של אריזות מוצרי “שוקולית” המעוטרים בתמונתו של רועי קרויטורו, ובכל מקרה להפסיק השימוש בתמונתו, לא יאוחר משישה חודשים מהיום. בכך, התקבלה בקשה לצו מניעה זמני עד למתן פסק דין בתיק העיקרי בעניין.

המבקש, רועי קרויטורו הוא כיום חייל בשירות סדיר, אשר הצטלם בהיותו קטין, לסוכנות דוגמנות, כאשר להוריו, נאמר, כי מדובר בצילומים עבור חברת “עלית” לצורך מוצר שוקו.

בגין הצילומים, קיבלו ההורים סכום חד פעמי של 3,520 ש”ח, אך לא נכרת הסכם בין המבקש לבין עלית (אשר התמזגה בשלב מאוחר יותר עם חב’ שטראוס). כעבור זמן, השיקה חב’ עלית את המוצר “שוקולית” ועליו תמונתו של המבקש.

לאחר שדרישת קרויטורו משטראוס, להסיר את דמותו מהאריזה או לחילופין להסדיר את השימוש בה, נדחתה, הוא הגיש תביעה כספית נגד שטראוס. לטענתו, החל מתקופה מסוימת הפרסום היווה עבורו מטרד, שכן בני גילו נהגו לקרוא לו; “שוקו”, דבר המפריע לו עד היום.

שטראוס, טענה, כי יש לפרש את החסר בחוזה בעניין פרק הזמן לשימוש בתמונה לטובתה, כלומר, כי היא רשאית להשתמש בתצלום ככל שתחפוץ.

השופט יוסף שפירא, קבע, כי יש לפרש את החוזה כך, שהשימוש בתמונת המבקש (קרויטורו), ניתן לזמן סביר, ובהתחשב בסכום ששולם להורי המבקש, הרי שלכאורה, מועד זה חלף, ולכן חב’ שטראוס אינה רשאית עוד להשתמש בתמונה.

לפיכך, נקבע, כי לכאורה, קיימת למבקש עילת תביעה טובה ולכן, יש להיעתר לבקשתו לצו מניעה זמני. עם זאת, נפסק, כי כיוון שאין ספק, כי חוסנה הכלכלי של שטראוס גרופ בע”מ, יאפשר לה לשלם למבקש את כספו באם תביעתו תתקבל, כאשר ההפך אינו מתקיים, הרי שהסרת מוצרי שטראוס מהמדפים מהווה סעד פוגעני במידה העולה על הנדרש.

לכן, נקבע, כי שטראוס, תעצור כל ייצור נוסף של אריזות מוצרי שוקולית האמורים, וכן תישא בשכ”ט עו”ד המבקש בסך 4,000 ש”ח.

• ב”כ המבקשים: עו”ד ג’ קורינאלדי
• ב”כ המשיבים: עו”ד נ’ גבריאלי

• לפסק הדין בעניין רועי קרויטורו נגד שטראוס גרופ בע”מ

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסק-דין”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן