חיפה

שר התמ”ת, בן אליעזר: מקווה שנוכל לארח את נשיאות “יוריקה” העולמית בעיר חיפה

0
0

בן אליעזר; “אני נחוש לסייע לחיפה בהרחבת אפשרויות התעסוקה באזור” ◄ ראש העיר, מר יונה יהב, ביקש מן השר להפנות משלחות עסקיות שמגיעות מחו”ל לערוך את כנסיהן בעיר חיפה.
שר התמ
שר התמ”ת, בן אליעזר: מקווה שנוכל לארח את נשיאות “יוריקה” העולמית בעיר חיפה

שר התמ”ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, וסגניתו, ח”כ אורית נוקד, ערכו אתמול (ג’) סיור מקצועי בעיר חיפה, כשהם מלווים בצוות המקצועי הבכיר של המשרד, בכלל זאת מנהל מחוז חיפה והצפון בתמ”ת, אמיר אופיר המדען הראשי, ד”ר אלי אופר; מנהל אגף הכשרות מקצועיות, שלום בן משה; מנהלת אגף מעונות יום ומשפחתונים, תמי אלמוג; מנהל מינהל אזורי פיתוח, יגאל יוסף.

בפתח הסיור נפגש לישיבת עבודה עם ראש העיר, יונה יהב. בפגישה השתתפו גם חדוה אלמוג, סגנית ראש העירייה וישראל סביון, מ”מ וסגן ראש העירייה.

הנקודות המרכזיות שעלו בפגישה; משרד התמ”ת, יכול לסייע למפעלים בעיר חיפה – זאת במסגרת מסלול תעסוקה. מסלול זה מאפשר תמיכה ממשלתית במשכורת של העובדים, כאשר יש עדיפות למפעלים המעסיקים עובדים חרדים וערבים.

ראש העיר, מר יונה יהב, ביקש מן השר להפנות משלחות עסקיות שמגיעות מחו”ל לערוך את כנסיהן בחיפה. השר בן אליעזר, הנחה את המדען הראשי במשרד לנסות ולאפשר שאחד מ-5 הכנסים במסגרת תכנית “יוריקה” העולמית, יתארח בעיר חיפה.

השר, ציין, כי ישראל, נבחרה לכהן בנשיאות תכנית “יוריקה” בשנה הבאה, במסגרת זו, נארח כאן את התכנית ויגיעו בכירי עולם המדע והעסקים. בזכות מעמדה המרכזי של ישראל בתוכנית “יוריקה” ולמרות היותה החברה הלא-אירופית היחידה בה, נבחרה ישראל לעמוד בראש התוכנית בשנת העבודה 2010-2011, אז גם תארח את הכנס הבין-פרלמנטרי שייערך בכנסת.

בחירת ישראל, לנשיאות תוכנית המו”פ האירופית, מהווה נדבך מרכזי בחיזוק מערכת הקשרים הפוליטיים והעסקיים עם הקהילייה האירופית ועם מדינות אירופה החברות ב”יוריקה” (Eureka).

החשיבות רבה דווקא בימים אלה, שכן פרויקטים שאנו מממנים במסגרת זו לא רק מייצרים מקומות עבודה עבור מהנדסים וכ”א טכנולוגי, אלא גם מקצרים את זמן ההגעה לשוק הבינלאומי, ומאפשרים גישה למקורות מימון זרים.

הגב’ חדוה אלמוג, סגנית ומ”מ ראש העיר חיפה, העלתה את נושא הקצאת המעונות בעיר. השר בן אליעזר, התחייב, כי באם העירייה תצביע על שטח מתאים, נוכל לאשר מעונות חדשים נוספים. מנהלת אגף משפחתונים ומעונות יום, תמי אלמוג, עדכנה, כי השר, הביא למספר החלטות מהפכניות בעניין המעונות, ביניהן; הרחבת מעגל הזכאים לסבסוד בכמה אלפים נוספים; הקצאת מעונות חדשים בפריסה ארצית ושיפור של השירות.

בפגישה, הוצג נושא מרכז ה- High Center, חממה תעשייתית מוטת טכנולוגיה שמושכת יזמויות מכל הארץ. החממה, פועלת מזה כשנה וחצי, כאשר האישור ניתן לעד שלוש שנים. בפגישה הועלה הצורך ע”י העירייה להאריך את תקופת האישור לפעילות החממה לזמן נוסף.

השר, הנחה לקיים דיונים אל מול המדען הראשי, כבר מעכשיו על מנת לנסות ולאפשר את ההארכה ואת הודאות לפעילות החממה. כמו כן, תיבחן הקמתו של פארק מדעי החיים, בדומה לפארק קיים בעיר באר שבע.

באשר ל-הכשרה טכנולוגית, ציין השר, כי באם יגיע מפעל שיצביע על צורך בהכשרה מקצועית חדשה למפוטרים, בתמורה לכך שהוא מתחייב לקלוט אותם, המשרד יוכל לתקצב את ההכשרה הזו.

בהמשך הביקור, סייר השר בלשכת התעסוקה חיפה בחוצות המפרץ, במפעל “דור אלון”, ובתערוכות במוזיאון ה-“מדעטק”. השר, התרשם מאוד מהביקור בעיר חיפה, ואמר שהוא נחוש לסייע לעיר, כפי שעשה בעבר והפעם בדגש על הרחבת אפשרויות התעסוקה באזור ועצירת גל הפיטורים בעקבות המשבר הכלכלי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן