תערוכות | מוזיאונים

חדרה: תערוכת יחיד “בריחה אל העתיד” של האמן גדעון סער ב”בית קדימה” בעיר

0
0

התערוכה, ב”בית קדימה” בחדרה, מוצגת, מיום חמישי 6/08/2009 בשעה: 20.00 ◄ האמן גדעון סער: אצלי ציור זה הרבה מעבר ל”הקסמה קלה של העין”, ציור זה צורך לפרוק זיכרונות חזותיים קשים, ציור זו שפה בה אני יכול לתאר הכי קרוב רגשות ומחשבות, ציור זה צורך
חדרה: תערוכת יחיד
חדרה: תערוכת יחיד “בריחה אל העתיד” של האמן גדעון סער ב”בית קדימה” בעיר

הציבור הרחב מוזמן לפתיחת תערוכת יחיד של האמן גדעון סער, בשם; “בריחה אל העתיד”, ביום חמישי 06/08/2009 בשעה: 20.00, ב”בית קדימה” בעיר חדרה.

לא ברור אם מדובר בבריחה מן העבר אבל מה שברור, כי התערוכה “בריחה אל העתיד”, ציורי שמן ואקריליק מוקפדים על בדים בגדלים שונים, של האמן סער, מבטאים את סיפור חייו או ליתר דיוק את חוויותיו, כמעין מערבולת של עבר ועתיד המתמזגים זה בזה כאילו צבעים שונים על בד, נגעו זה בזה, שינו גונם ויצרו מציאות שונה, ואולי שכבר הייתה קיימת והכל מנקודת מבט של איש מן הישוב ולוחם, שנולד לכאורה, כדי להרוג.

גדעון סער, מספר, כי; “התערוכה, נחלקת ל- 3 חלקים: החלק הראשון, ציורי שמן ואקריליק על בד, עליהם מתוארת צמיחה של עולם חדש מן הכאוס שנותר מעולם שבו כוחות הטבע יצאו מן האיזון. ציור זה הוא גם התחלה לתערוכה הבאה שלי. את התערוכה מסיים הציור “סוף והתחלה חדשה”.

החלק השני של התערוכה, מעלה את מאורעות ומוראות המלחמה, באמצעות ציורים שנעשו ע”י מריחה וצביעה באצבעות, בציפורניים ובמכחול, ציורים בצבעי אצבעות על קרטון, עליהם יודע לספר, סער, כי פרצו והציפו אותו, רגשות וחוויות אותם עבר במלחמה וביטויים באה לידי ציור במפגשי טיפול באומנות.

החלק השלישי והאחרון של התערוכה, מציג ציורי אקוורל על המלחמה, אלה לדידו של סער, הם המתארים באופן ריאליסטי את האירועים שהיו עבורו גם טראומתיים במלחמת יום הכיפורים.

גדעון סער, הוא אמן חדרתי, בעל ידע מקצועי שלמד ממחקר עצמאי ומניסיון, אשר סיים לימודי רישום בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה (1974), לימודים אצל האמנית רחל שביט בעיר תל אביב.

סער, הציג תערוכת יחיד ב”בית הלוחם” בעיר חיפה באפריל 2009, וכן, בתערוכה בשיתוף אומנים נוספים בבית “יד לבנים” במושבה פרדס חנה, וב”בית האמן” בעיר חדרה.

התערוכה החדשה, מוצגת, כאמור, החל מיום חמישי 6/08/2009 בשעה: 20:00, שעות הפתיחה הרגילות: בימי; ב’, ד’ בין השעות 8:30-12:30 ובימים א’-ה’, בין השעות: 16.30-19.30. התערוכה, תנעל ביום שלישי, 18/09/2009. אוצרת: עדינה קי.

התערוכה, ב-“בית קדימה” בעיר חדרה: רחוב ירושלים 1, פינת רחוב הרברט סמואל, טל: 077-3088004, פקס’: 0773088012.

◄ האמן גדעון סער, מצייר במילים את הדחף שלו לצייר

“המלחמה, הייתה חומר הגלם לאמנות שלי. נזרקתי למציאות שבה חיים נקטלים כהרף עין, אויר רותח רווי חול, חודר לכל חריץ בגופי, רעש בדציבלים מטורפים חודר מתחת לעורי ואני יורה, כדי להרוג.

גדעון סער: ציור זו שפה אשר בה אני יכול לתאר הכי קרוב רגשות ומחשבות

ואחר כך הלכתי הביתה. בבית ציפו ממני לצאת לבלות, להקים משפחה וללכת לעבודה.

אני עושה את כל אלה, אבל זה לא אפשרי.

ובחדרים אחרים של ליבי, יש בי פליאה על כל עשב, פרח ועץ, על יצורים חיים וחושבים ועל יקום שמתוכנן לפרטי פרטים ובנוי על סדר מופתי.

אצלי ציור זה הרבה מעבר ל”הקסמה קלה של העין”, ציור זה צורך לפרוק זיכרונות חזותיים קשים, ציור זו שפה אשר בה אני יכול לתאר הכי קרוב רגשות ומחשבות, ציור זה צורך.

תהליך היצירה שלי, בנוי משעות רבות של תסכול, שעות בהם אני עומד מול הבד הריק, הלבן ומפחד לשים את טיפת הצבע הראשונה ושב וחוזר למחרת… ופתאום, בזמן קצר, הכול נשפך על הבד” (גדעון סער).

דף האומן באינטרנט; art452, או הקלד: gideon_saar בתיבת החיפוש של Google.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן