מדינה ירוקה

חברת מקורות תכרה מנהרה באורך 14 ק”מ ובעומק של עד 350 מטר

0
0

יו”ר “מקורות” אלי רונן: המנהרה תהווה חלק מהקטע המזרחי של פרויקט מערכת המים החמישית לעיר ירושלים ותכּרה בעזרת מכונת כרייה מיוחדת באורך 150 מטר, הטכנולוגיה החדשה ביותר בתחום המנהור ◄ העלות של מיליארד ₪
חברת מקורות תכרה מנהרה באורך 14 ק
חברת מקורות תכרה מנהרה באורך 14 ק”מ ובעומק של עד 350 מטר

לראשונה בישראל, תבצע חברת “מקורות”, כריית מנהרה באורך של כ-14 ק”מ ותגיע לעומק של עד 350 מ’ מתחת לפני השטח. יו”ר “מקורות”, אלי רונן, אמר שלשום (ד’), כי לאחר קביעת הזוכה במכרז צפויה להגיע לישראל אחת ממכונות הכרייה הגדולות בעולם. המכונה, מסוג Tunnel Boring Machine – TBM, שתבצע את כריית המנהרה אשר תהווה את הקטע המזרחי של פרויקט מערכת המים החמישית לעיר ירושלים שמקימה חברת “מקורות” בימים אלה.

אלי רונן, ציין, כי פרויקט מערכת המים החמישית, הינו מהפרויקטים ההנדסיים המסובכים ביותר שייבנו בישראל בשנים הבאות. לדבריו; “האתגר ההנדסי הגדול בפרויקט הינו ללא ספק הובלת כמות מים אדירה ממתקני ההתפלה המוקמים באשדוד ובשורק תוך מיזעור מירבי של הפגיעה בהרי ירושלים ושמורות הטבע שתוואי הקו עובר בשטחן”. המנהרה צפויה להוביל את המים המותפלים בלחץ רב מכסלון לעין כרם.

לדברי רונן, בעת תכנון הפרויקט הוחלט בחב’ “מקורות” להשקיע כמיליארד שקלים בהקמת המנהרה, שעומקה הממוצע יעמוד על כ-200 מטרים מתחת לפני הקרקע”.

הוא הוסיף, כי “חברת “מקורות” מכינה תוכנית מפורטת לגבי עודפי העפר – כמיליון מ”ק – שייווצרו בעקבות החפירות. כן נערכת החברה לזיהוי צמחים נדירים, להעתקתם, לשמירתם בבית גידול מיוחד בתקופת העבודות, ולהשבתם למקומם כחלק מעבודות השיקום הנופי ושמירה על הטבע והסביבה.

אלי רונן, ציין, כי; “תהיה זו הפעם הראשונה שמנהרת לחץ מסוג זה נכרית בישראל. מכונת הכרייה המיוחדת, שמשקלה עשרות טונות ואורכה מעל 150 מטרים, מורכבת מראש קידוח, מערכות הידראוליות, חשמל, אויר, מים ושינוע החומר הנכרה. המכונה תעבוד 24 שעות 7 ימים בשבוע, ועבודתה תופסק רק לצורכי אחזקה שוטפת. מבחינת טכנולוגיה רמת הדיוק של המכונה מתחת לאדמה גבוהה מאוד, סטייה של עד ס”מ בודדים בלבד”.

עידו רוזוליו מנכ”ל “מקורות”, הדגיש, כי; “לצורך כריית המנהרה מבצעת “מקורות” סקר גיאוטכני מקיף (GDR) בתוואי המתוכנן, הכולל כ-18 קידוחים בעומקים של עד 320 מטר וביצוע בדיקות מיוחדות אשר טרם בוצעו בארץ.

בעוד מספר חודשים, צפויה “מקורות” לפרסם מכרז בינלאומי, כאשר הזוכה יתכנן וייצר את המכונה הספציפית לתוואי הקרקע, תהליך שאורך כשנה. ההרכבה של המכונה תתבצע בשטח בעזרת מנופים כבדים.

מערכת המים החדשה, צפויה לתת מענה לצריכת המים באזור ירושלים עד לשנת 2065. הקמתה צפויה לארוך כ-7 שנים – פרק זמן קצר ומאתגר להקמת מערכת מסוג זה”.

עלות הקמתה ל”מקורות” מוערכת ב-2.5 מיליארד שקלים. חברת “מקורות” תגייס את התקציב בהנפקת אג”ח, כדי לא להעמיס על תקציב המדינה.

ממכונות הכרייה הגדולות בעולם. תבצע את כריית המנהרה אשר תהווה את הקטע המזרחי של פרויקט מערכת המים החמישית לעיר ירושלים

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן