חתומים בלב ישראל

רב”ט יוסף מועדי ז”ל, נפל במבצע “עופרת יצוקה”

לוחם גולני בן 19, מהישוב ירכא, נפל ב-06.01.2009 ■ יוסף מועדי, זכה לפני כשנתיים במקום הראשון בתחרות ארצית בנושא; "ציונות" שאורגנה ע"י המועצה הציונית של ההסתדרות הציונית, שנערך ב-2007 בעיר חיפה בהשתתפות מאות בני נוער, דרוזים ויהודים מרחבי הארץ
0
0
רב"ט יוסף מועדי ז"ל, נפל במבצע "עופרת יצוקה"
רב”ט יוסף מועדי ז”ל, נפל במבצע “עופרת יצוק

רב”ט יוסף מועדי, מירכא, בן היה 19 במותו, נהרג במהלך מבצע “עופרת יצוקה” בתקרית האיומה שבה חיילי שריון, זיהו בטעות את חטיבתו של מועדי כחוליית מחבלים וירו לעברם. הפגז פגע בבית שבו שהו החיילים וגרם לקריסת הקיר ובכך למותם של שלושה חיילים; רס”ן דגן ורטמן ז”ל, סמ”ר ניתאי שטרן ז”ל ורב”ט יוסף מועדי ז”ל.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

יוסף מועדי, למד בחטיבת הביניים “אליאנס” בעיר חיפה בכיתה י’ ואחר כך עבר ללמוד בבית הספר “אנקורי”. מר גיא הולצמן מבית הספר “אליאנס”, שהיה המחנך של מועדי, סיפר, כי היה תלמיד מצטיין.

איל מוזר, מורה להיסטוריה בבית הספר “אליאנס”, סיפר בזמנו, כי יוסף, היה נער מדהים בעל חוש הומור ויכולות אדירות; “בשנה שעברה צירפתי את יוסף לטיול השנתי כדי שיעזור בארגון הטיול. תמיד עשה הכל עם חיוך, תמיד נרתם לעזור. קשה לי מאוד לדבר עליו בלשון עבר. אינני מעכל, כי יוסי, איננו. בכל פעם שהייתי מארגן אירוע כל שהוא, יוסי היה איתי” – סיפר מוזר.

מוזר, סיפר לטלי ליבמן וסמר עודה כתבי “רדיו חיפה”, כי משפחתו של יוסף אירחה את כיתתו ואת המורים בירכא, שם הכירו את בני המשפחה. אימו וואפה היא מורה, אביו סמיר הוא מתאם פעולות ישראל בשטחים מטעם משרד החקלאות ואחיו ואחותו לומדים בבית הספר “ליאובק” בעיר חיפה.

רב טוראי יוסף מועדי, זכה לפני כשנתיים במקום הראשון בתחרות כלל ארצית בנושא; “ציונות” שאורגנה על ידי המועצה הציונית של ההסתדרות הציונית, שנערך בשנת 2007 בעיר חיפה בהשתתפות מאות בני נוער, יהודים ודרוזים, מכל רחבי הארץ ו-מועדי, התבלט בידיעותיו וזכה במקום הראשון בתחרות. פעילות זאת היא חלק מתכנית ’ברית חיים’ של המועצה הציונית שעוסקת בהעמקת הדו קיום בין יהודים ל-דרוזים.

יוסי, כפי שקראו לו כולם, סיים בהצלחה את לימודיו התיכוניים והתגייס ל”חטיבת לגולני”. בעת קריסת הקיר, קפץ יוסי על מפקד הפלוגה ובכך הציל את חיי מפקדו.

סמיר מועדי, אביו של יוסף, סיפר, כי הפעם האחרונה בה הוא דיבר עם בנו הייתה ביום שבת בצהריים, זמן קצר לפני שהוא נכנס עם חבריו לעזה. על העובדה, כי בנו נהרג מאש כוחותינו – אמר האב; “אנחנו מאמינים בגורל וזה כנראה הגורל שלו”.

בני המשפחה, סיפרו, כי מאז החלה הלחימה בעזה, היו מחשבותיהם של ההורים עם הבן החייל. אחד מקרובי המשפחה, אף סיפר, כי לשני ההורים, הייתה יום לפני נפילת בנם, את ההרגשה הרעה, כי אסון קרב ובא, אך הם קיוו, כי מדובר רק בתחושה ומאום לא יקרה לבנם – המציאות הכתה בעוצמה בליבם ונפשם.

רב”ט יוסף מועדי, הותיר אחריו הורים, אח ואחות. הוא הובא למנוחת עולם בבית העלמין בישוב ירכא.

יהי זכרו ברוך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן