חתומים בלב ישראל

סמל ראשון אלכסנדר משביצקי הי”ד, נפל במבצע “עופרת יצוקה”

אלכסנדר משביצקי, בן 21 מהעיר באר שבע, נפל ב-06/01/2009, יום שלישי, י’ טבת, תשס"ט ■ חברו של אלכסנדר משביצקי סיפר ש"אם אומר שהוא מלח הארץ אפגע בו. הוא היה תלמיד מצטיין והחליט ללכת להכי קרבי. הוא הלך ל-’אחריי’ כדי להתכונן לשירות הקרבי שלו
0
0
סמל ראשון אלכסנדר משביצקי הי"ד, נפל במבצע "עופרת יצוקה"
סמל ראשון אלכסנדר משביצקי הי”ד, נפל במבצע “עופרת יצוקה”

משפחת משביצקי, עלתה לארץ מברית המועצות ב-1991. אמו של אלכסנדר, לודמילה, מורה ב”תיכון אורט” בעיר ירוחם. אביו פרופסור באוניברסיטת בן גוריון שבעיר באר שבע. חברים סיפרו על סמ”ר אלכסנדר משביצקי: “זה אובדן גדול למדינה ולנו”. הוא היה אדם משכמו ומעלה, חבר אמיתי. הוא אהב את המדינה.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

דיאנה קרקוז, ידידתו של סמל ראשון משביצקי סיפרה: “אני זוכרת את הצחוק שלו ועדיין לא מעכלת שהוא נהרג. זה אובדן גדול למדינה ולנו. אנחנו מתגעגעים וקצת בהלם”.

התקרית שבמהלכה נהרג סמ”ר משביצקי אירע קצת אחרי השעה 10:00 בבוקר. כוח משולב של לוחמי גולני והנדסה קרבית ערך סריקות בצפון העיר עזה.

במהלך הסריקות נפתחה לעבר הכוחות אש מחוליית מחבלים שהסתתרה במקום סמוך. הכוח השיב באש ופגע במספר מחבלים. אולם מהר מאוד התבררה הטרגדיה: אלכסנדר נהרג וארבעה חיילים נוספים נפצעו.

חברו של אלכסנדר משביצקי סיפר ש”אם אומר שהוא “מלח הארץ” אפגע בו. הוא היה תלמיד מצטיין והחליט ללכת ל”הכי קרבי”. הוא הלך ל-’אחריי’ כדי להתכונן לשירות הקרבי שלו והחל קורס טיס. אחרי שנשר משם הוא עדיין רצה “הכי קרבי” והחליט שהכי מתאים זה סיירת הנדסה קרבית. הוא פשוט אהב את הצבא”.

“הוא לקח את הכול בהומור” – הוסיף חברו; “הוא היה מורעל על הצבא ולא פחד. ראיתי אותו בפעם האחרונה ביום ההולדת שלו לפני חודשיים, כשהיה בן 21. הוא עשה מסיבה ורק צחק”.

אלכסנדר, הותיר אחריו הורים ושני אחים – אח בן 22 ואחות בת 10.

הובא למנוחת עולם בבית העלמין בעיר באר שבע.

יהי זכרו ברוך.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן