כאן מדע | טכנולוגיה

הסכם שת”פ במו”פ תעשייתי בין “אינטל העולמית” למדען הראשי במשרד התמ”ת

0
0

שר התמ”ת: חתימת ההסכם – הוכחה נוספת לחשיבות תעשיית ההיי-טק למשק הישראלי ◄ המדען הראשי: המשבר הנוכחי מחזק הצורך של חברות ישראליות בשותפים גלובאליים ◄ מנהל בתאגיד אינטל עולמי: תעשיית התוכנה של ישראל חזקה מאוד ועם נוכחות גלובלית
הסכם שת
הסכם שת”פ במו”פ תעשייתי בין “אינטל העולמית” למדען הראשי במשרד התמ”ת

בטקס חגיגי שר נערך אתמול (ראשון) בעיר ירושלים, במעמד שר התמ”ת, בנימין (פואד) בן אליעזר ומקסין פסברג, מנכ”לית אינטל ישראל, הכריזו המדען הראשי במשרד התמ”ת, ד”ר אלי אופר ומנכ”ל חטיבת קשרי מפתחים ונציג הנהלת חב’ “אינטל” העולמית, קריסטוס גיאורגיאפולוס, על הסכם לשיתוף פעולה במו”פ תעשייתי בין חב’ “אינטל” ללשכת המדען הראשי.

בכך הצטרפה אינטל ל-11 חברות גלובליות נוספות שכבר חתמו על ההסכם, במסגרת התכנית שמפעיל המדען הראשי עם תאגידים רב לאומיים.

על פי ההסכם, שנחתם חברת “אינטל” תתמוך יחד עם המדען הראשי בחברות סטארט-אפ ישראליות, המפתחות טכנולוגיות, מוצרים, יישומים ושירותים על פלטפורמות של אינטל.

אינטל, מתחייבת להעניק לחברות הישראליות אשר ייבחרו להשתתף בתכנית ויזכו לתמיכה בחלק מהוצאות המו”פ (מחקר ופיתוח) מן המדע”ר, מכלול הטבות, הכוללות בין היתר; ייעוץ טכנולוגי ושיווקי; השאלת ציוד לצורכי פיתוח; שימוש ב-מעבדות אינטל; שילוב בתכניות פיתוח עתידיות של התאגיד, ועוד. המדען הראשי, מצדו, יסייע לחב’ אינטל באיתור טכנולוגיות מתאימות המפותחות בישראל.

שר התמ”ת, מר בנימין (פואד) בן אליעזר, ברך על ההסכם, והודה לאינטל על רצונה להעמיק את שיתוף הפעולה שלה עם חברות ישראליות. השר, ציין לשבח את תרומתה הרבה של אינטל לפיתוח תעשיית ההיי-טק הישראלית עד כה, והביע הערכה רבה להרחבת פעילותה בישראל, דווקא בתקופה זו, בה שרויה כלכלת העולם במשבר הקשה ביותר מאז ימי השפל הגדול.

השר בן אליעזר; “חתימת ההסכם היום’ מהווה הוכחה נוספת לחשיבותה של תעשיית ה-היי-טק למשק הישראלי כולו, ולהכרה של התעשייה העולמית ביכולותיהן החדשניות של חברות הסטארט-אפ הישראליות. מבחינתי זוהי סגירת מעגל, שכן בתקופת כהונתי כשר הבינוי והשיכון בשנות ה-90’, ליוויתי את רה”מ יצחק רבין ז”ל, וחנכנו יחד את אבן הפינה ל-“מרכז אינטל” בעיר קרית גת. אני מקווה לראות שההסכם אכן ימומש, ואינטל תמשיך להרחיב את פעילותה בישראל”.

המדען הראשי במשרד התמ”ת, ד”ר אלי אופר, ציין, כי חתימת ההסכם עם אינטל מהווה נדבך נוסף, בעל חשיבות רבה, במעורבותה הגדולה של החברה במדינת ישראל בכלל, ובתעשייה הישראלית בפרט. ההסכם עם החברה, שהיא יצרנית המעבדים הגדולה בעולם, מעבר להיותו הישג מרשים נוסף לתעשיית הטכנולוגיה הישראלית, המצליחה גם בימים קשים אלה למשוך עניין של שחקני מפתח בתחומים טכנולוגיים שונים בעולם, מהווה גם ציון דרך משמעותי לתכנית השת”פ עם תאגידים רב–לאומיים”.

ד”ר אופר, חזר והדגיש, כי תכנית ייחודית זאת, הפועלת בלשכתו, מציעה סביבה ידידותית ותומכת לשיתופי פעולה בין חברות ישראליות לחברות גלובליות. התכנית הפכה בשנים האחרונות לאחד המרכיבים המרכזיים במדיניות לשכת המדען הראשי לעידוד שיתופי פעולה בינלאומיים, ההכרחיים בעידן הגלובליזציה”.

“המשבר הנוכחי, רק מחזק את הצורך של חברות ישראליות בשותפים גלובאליים, בעלי ’כיסים עמוקים’ וכושר הישרדות גבוה” – סיכם ד”ר אופר.

“תעשיית התוכנה של ישראל הינה חזקה מאוד, עם נוכחות גלובלית” – אמר כריסטוס גאורגיופולוס, מנהל כללי, חטיבת קשרי מפתחים ב”אינטל העולמית”.

“אנו שמחים לעבוד עם משרד המדען הראשי בשיתוף פעולה חשוב זה, על מנת לספק לחברות תוכנה ישראליות מימון ומשאבים לקידום הקצב והאיכות של פיתוח מוצריהן בתיאום עם הטכנולוגיות האסטרטגיות של אינטל” – אמר גאורגיופולוס.

לדברי יעקב פישר, המנהל את תכנית השת”פ עם תאגידים בלשכת המדע”ר, קיים כר נרחב לשיתופי פעולה טכנולוגיים בין חברות ישראליות לאינטל במגוון תחומים, לרבות תכנה, טכנולוגיות ייצור מתקדמות ועוד.

אינטל

אינטל, אשר הוקמה בשנת 1968, היא יצרנית מובילה של מעבדים ורכיבי זיכרון. מוצריה מורכבים במחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, תחנות עבודה, שרתים, מערכות ומוצרי תקשורת, מכשור רפואי ועוד. בשנת 2008 עמד מחזור המכירות של החברה על כ-38 מיליארד דולר והיא העסיקה כ- 84,000 עובדים ברחבי העולם.

חברת אינטל הוקמה בסנטה קלרה, קליפורניה, בשנת 1968 על ידי גורדון מור ו-רוברט נויס.
ב-1971, הציגה אינטל את המעבד הזעיר הראשון, וכך יצרה את מהפכת המחשוב ששינתה את העולם.

אינטל, המובילה העולמית בחדשנות בתחום הסיליקון, מפתחת טכנולוגיות, יוזמות ומוצרים, המקדמים את האופן בו אנשים חיים ועובדים. אינטל מעסיקה כיום 82,000 עובדים בעולם כולו ומספקת לתעשיית המחשבים מוצרי תקשורת ותוכנה, לוחות-אם, וכמובן, מיקרו מעבדים.

אינטל פועלת בישראל משנת 1974. החברה עוסקת בעיקר בפיתוח וייצור מוצרי רשת ותקשורת ומיקרו מעבדים. לחברה 4 מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים, פתח תקווה) ו- 2 מפעלי ייצור (קרית גת ובעיר ירושלים), והיא מעסיקה 6,470 עובדים ישירים ועוד כמה אלפי עובדים חיצוניים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן