תערוכות | מוזיאונים

מועצת המוזיאונים מחדשת פעילותה ונפגשה עם כל מנהלי המוזיאונים המוכרים בישראל

0
0

בישראל כ- 200 מוסדות המגדירים עצמם כמוזיאונים מהם 53 קבלו מעמד של מוזיאון מוכר עפ”י חוק. 49 מוזיאונים מתוקצבים על ידי המחלקה למוזיאונים שבמנהל התרבות.
מועצת המוזיאונים מחדשת פעילותה ונפגשה עם כל מנהלי המוזיאונים המוכרים בישראל
מועצת המוזיאונים מחדשת פעילותה ונפגשה עם כל מנהלי המוזיאונים המוכרים בישראל

לראשונה, נפגשו בשבוע שעבר (חמישי) כל מנהלי המוזיאונים המוכרים בישראל עם יו”ר מועצת המוזיאונים החדשה, פרופ’ רות בן ישראל וחברי המועצה במוזיאון תל-אביב לאמנות.

מנהלי המוזיאונים, שטחו בפני המועצה החדשה את המאפיינים הייחודיים של המוזיאונים בישראל, בכלל זה נושא השימור, הנגישות, תמיכת הרשויות, תיקון “חוק המוזיאונים” ובעיקר בעיות התקציב החמורות שהחריפו לאחרונה עקב הירידה בתרומות.

לאחר תקופה ממושכת בה לא כיהנה מועצת המוזיאונים. החל מינואר 2009, הושלם מינוים של 21 חברים כנדרש בחוק המוזיאונים. המועצה החדשה, החלה בפעילות אינטנסיבית ומינתה ועדות משנה מטעמה בכלל זה ועדת חקיקה, ועדת כספים וועדת הכרה.

ועדת ההכרה מטעם המועצה, שוקדת כעת על בדיקת בקשות רבות להכרה שנערמו על שולחן המחלקה למוזיאונים. בראשית מאי, תסייר ועדת ההכרה ומומחים מקצועיים מטעם המועצה במוזיאוני אשדוד (מונארט ו-קורין ממן) לבדיקת איכות האוספים, רמת התצוגות, היקף הפעילות החינוכית והפעילות המוזיאלית בכדי לבחון אפשרות של מתן הכרה על פי חוק למוזיאונים אלה. עד סוף השנה מתוכננת ועדת ההכרה לסייר במוסדות נוספים שביקשו מתן הכרה.

פרופ’ רות בן ישראל, העומדת בראש מועצת המוזיאונים היא כלת פרס ישראל לחקר המשפט (2001), אשר מילאה בעבר תפקידים בכירים ורבים בקידום דיני עבודה ומעמד האישה ובתחום הוראת המשפט, ובין השאר שימשה כדיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב ופרופסור אורח באוניברסיטת ניו יורק.

בשנים האחרונות הסבה פרופ’ בן-ישראל את עיקר עיסוקה לתחום התרבות וכיום היא עוסקת בתיאטרון – תנועה, ציור, מעורבת במרכז סוזן דלל ובכך היא מגשימה את לימודי האמנות מעברה הרחוק בפריז. נכונותה להתמסר לניהול מועצת המוזיאונים הוא ביטוי נוסף של פרופ’ בן-ישראל לפעילות ציבורית ולתרומה לחיי התרבות בישראל.

בישראל כ- 200 מוסדות המגדירים עצמם כמוזיאונים מהם 53 קיבלו מעמד של מוזיאון מוכר עפ”י חוק. 49 מוזיאונים מתוקצבים על ידי המחלקה למוזיאונים שבמנהל התרבות.

המוזיאונים בישראל, מאופיינים בהיותם מפוזרים ברחבי הארץ מ”בית אוסישקין” בקיבוץ דן ומוזיאון עתיקות הגולן בעיר קצרין ועד למוזיאון לתרבות הבדואים בקיבוץ להב ו-מוזיאון הנגב לאמנות בעיר באר שבע. במוזיאונים המוכרים, המכילים למעלה ממיליון פריטים מוזיאליים, מבקרים מדי שנה למעלה מ- 4.5 מיליון מבקרים (כולל מיליון מבקרים ב”יד ושם”).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן