כאן כפר יונה

אוסטרלית גילתה, כי ז’אן יונה פישר, ע”ש נקרא הישוב כפר-יונה, הוא אח של סבה, הנרי פישר

0
0

הגילוי הביא את הגב’ רוזמרי בנקמן, לביקור מיוחד בישוב כפר-יונה באמצעות קרובי המשפחה מהעיר רחובות נוצר הקשר עם תרצה שקד-כהן, מנהלת הספרייה הציבורית בכפר-יונה. המשפחה ביקשה להגיע לספרייה כדי לקרוא חומרים כתובים, תמונות ומסמכים אודות אחי-סבם יונה פישר.
אוסטרלית גילתה, כי ז’אן יונה פישר, ע
אוסטרלית גילתה, כי ז’אן יונה פישר, ע”ש נקרא הישוב כפר-יונה, הוא אח של סבה, הנרי פישר

שורשים נוסח כפר יונה: אמו של גבי טנא מהעיר רחובות, לא סיפרה לו מעולם על הקשר המשפחתי שלהם לישוב כפר-יונה, למרות שחיה בארץ משנת 1938. הדבר נודע לו מבת דודתו הגב’ רוזמרי בנקמן, החיה במלבורן שבאוסטרליה, אשר החלה לחקור לאחרונה את שורשי המשפחה. בבדיקות שערכה, גילתה רוזמרי, כי ז’אן יונה פישר, אשר על שמו נקרא הישוב כפר-יונה, הוא אח של סבה, הנרי פישר.

יונה פישר, גאל קרקעות בשרון ורכש בשנת 1928 את אדמות הכפר שנקרא יותר מאוחר על שמו.

הגילוי ההיסטורי בישוב כפר יונה, הביא את רוזמרי לביקור מיוחד במקום: באמצעות קרובי המשפחה מהעיר רחובות נוצר הקשר עם תרצה שקד-כהן, מנהלת הספרייה הציבורית בכפר-יונה.

המשפחה, ביקשה להגיע לספרייה כדי לקרוא חומרים כתובים, תמונות ומסמכים אודות אחי-סבם יונה פישר.

בספרייה המקומית קיבלו האורחים את מבוקשם ואף יצאו מצוידים במידע, בתמונות ובחוברת על תולדות כפר-יונה בה מצולם יונה פישר ומסופר אודותיו.

בהמשך נפגשה האורחת מאוסטרליה ומשפחתה עם אפי דרעי, ראש המועצה כפר-יונה, שסיפר לה על רקע שדרות מוריס פישר, הרחוב שנקרא על שם בנו של יונה פישר, שהפך במרוצת השנים לאחד הישובים האטרקטיביים בישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן