יום הזיכרון לשואה ולגבורה

ניצול השואה, מיכאל וסרמן, פגש בן משפחה אחרי יותר מ-60 שנה

0
0

סיפור איתורו של ניצול השואה מיכאל וסרמן לאחר נתק של עשרות שנים לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשס”ט ◄ מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין; רבים מניצולי השואה הלכו כבר לעולמם אך רבים מהם עדיין חיים בתוכנו והכאב והגעגועים למשפחותיהם, שמהם נקרעו אינו מרפה
ניצול השואה, מיכאל וסרמן, פגש בן משפחה אחרי יותר מ-60 שנה
ניצול השואה, מיכאל וסרמן, פגש בן משפחה אחרי יותר מ-60 שנה

המציאות, מתברר, חזקה מכל סרט הוליוודי על תקופת השואה. יותר מ-60 שנה לאחר שואת יהודי אירופה, אנשים אשר משפחותיהם נקרעו והופרדו מהם, עדיין ממשיכים לתור אחר קרוביהם בכל רחבי העולם. ניצולי השואה, הולכים מתמעטים, בשלהי חייהם, מבקשים כעת לדעת מה אירע ליקיריהם.

בנוסף לעשרות ארגוני התנדבות למען ניצולי השואה, ישנה גם יחידת האיתור של מגן דוד אדום, אלה המכונים; “המלאכים בלבן, עם המגן דוד אדום” פועלים ללא ליאות, על מנת לענות על השאלה הזו, ולהגשים את חלומם של ניצולי השואה. מתוך פניות רבות שהיחידה מקבלת בשנה, ישנם אמנם מקרים בודדים של הצלחה, אולם, כל הצלחה כזו של איתור קרובי משפחה שלא התראו מאז השואה והפגשתם, היא מרגשת מאין כמוה.

ירוחם מנדולה דובר מד”א, יודע לספר, כי בתחילת מרס, השנה, פנה לארגון מד”א, אדם צעיר בשם ג’ואל וסרמן שהציג את עצמו כדיפלומט אמריקאי, המוצב כעת במולדובה. מר וסרמן, הסביר, כי הוא בחר במשרה ב-מולדובה, בין השאר, כי רצה להתחקות אחר עקבות משפחתו האובדת, שהגיעה משם במקור.

ג’ואל וסרמן, חיפש זמן רב בארכיונים הממשלתיים של מולדובה. החיפוש העצמאי שלו ארך יותר משנתיים והוביל אותו באופן אקראי לארכיון של “יד ושם”. להפתעתו, הוא גילה ב”יד ושם” דף עדות מ-2001, חתום בידי אדם ששמו מיכאל וסרמן – אחיו של סבו.

ג’ואל וסרמן, אשר עד אותו הרגע כלל לא ידע אם מישהו ממשפחתו שרד, היה נרגש מאד ופנה ליחידת האיתור של מד”א, בבקשה, כי יעזרו לו למצוא את קרוב משפחתו.

הרמז היחיד שהוא יכול היה לספק, היה המידע שצוין בדף העדות, כי מר וסרמן התגורר בבית אבות בעיר נתניה ועבר לבית אבות אחר בעיר בת ים.

מתנדבי יחידת האיתור פנו לעשרות בתי אבות במרכז הארץ, עד שלבסוף התקבלה תשובה משמחת מהמקום בו מתגורר מיכאל וסרמן. לאחר שוידאו אנשי היחידה של מד”א, כי אכן מדובר באותו אדם והוא אחיו של סבו של ג’ואל וסרמן, סיפרו לקשיש – שכיום הוא בן 94, כי בנו של אחיינו מחפש אותו.

בתחילה, היה מיכאל וסרמן, כה נרגש ונסער מן החדשות, עד שלא היה מסוגל כלל לחשוב על פגישה. רק לאחר שנפגש אישית עם בוריס קוזוקין קצין איתור הקרובים של מד”א ולאחר שראה את המדים של מד”א והבין, כי לא מדובר בתרמית או תכסיס כלשהו’ וכי אכן מישהו מבני משפחתו מחפש אותו – ניאות להיפגש.

ג’ואל וסרמן ואחותו, ברברה, הגיעו לישראל ונפגשו כולם – קרובי המשפחה ונציגי מד”א, עם מיכאל וסרמן. הפגישה, כצפוי, הייתה מרגשת, מסעירה ונוגעת ללב.

לדברי ברברה וסרמן; “לא יכול להיות אירוע יותר הולם וסימבולי מאיחוד משפחה עם ניצול שואה על אדמת ישראל הקדושה, אפילו לאחר יותר מ-60 שנות של פירוד”.

בני המשפחה, הודו מקרב לב לאנשי היחידה לאיתור קרובים של מגן דוד אדום, על שאפשרו להם להגיע למעמד המיוחד ולהתאחד עם משפחתם המורחבת.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין; “רבים מניצולי השואה, הלכו כבר לעולמם אך רבים מהם עדיין חיים בתוכנו והכאב והגעגועים למשפחותיהם, שמהם נקרעו אינו מרפה. מגן דוד אדום משקיע מאמץ רב באיתור המשפחות ואיחודן מחדש, וכבר נרשמו במד”א הצלחות מרגשות לא מעטות”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן