נהריה

משרד החקלאות: מבצע מיוחד למניעת התמוטטות עצים בעיר נהריה מהמזיק חדקונית הדקל

0
0

– משרד החקלאות מגן על הציבור מפני נפילת עצים שנמצאו נגועים בחדקונית הדקל האדומה ◄ נוסף לסכנת קריסת העץ העלולה לפגוע בבני אדם וברכוש, מהווה חדקונית הדקל חרק שנוכחותו פוגעת אנושות בחקלאות
משרד החקלאות: מבצע מיוחד למניעת התמוטטות עצים בעיר נהריה  מהמזיק חדקונית הדקל
משרד החקלאות: מבצע מיוחד למניעת התמוטטות עצים בעיר נהריה מהמזיק חדקונית הדקל

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פותח החל היום (ראשון) במבצע מיוחד לטיפול בעצי הדקל של העיר נהריה. כ- 15 מעצי הדקל הקנאריים של הגן הבוטאני בעיר, נמצאו נגועים במזיק חדקונית הדקל האדומה, האוכל את העצים מבפנים ועלול להביא לקריסתם בפתאומיות. על מנת להגן על הציבור מפני סכנה אפשרית זו, החל הבוקר המשרד במבצע המיוחד, אשר במסגרתו טופלו העצים הנגועים ומבוצע טיפול מונע בכלל עצי הדקל בעיר נהריה.

לשם מיגור הימצאותו של המזיק “חדקונית הדקל” (Rhynchophorus Ferrugineus) בעצי העיר, הגיע צוות מיוחד של השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד, אשר בחן את כלל העצים הנגועים וקבע כיצד לטפל בהם. חלק מהעצים נכרתו, לאור הסכנה הממשית של קריסתם המיידית, ואילו היתר טופלו בחומרי הדברה ידידותיים לסביבה אשר הוכנסו ישירות אל תוך העצים, אשר אין להם השפעה חיצונית על הסביבה.

העצים שנכרתו הועברו לאיוד מיידי שמטרתו לעצור את הנגיעות בעץ ולמנוע את התפשטות המזיקים לעצים נוספים. העצים שטופלו בחומרי הדברה, ייבדקו באופן שוטף החל מהיום ובמשך מספר שנים, על מנת לוודא שהמזיק חדקונית הדקל אינו חוזר.

נוסף לטיפול הנקודתי בעצים הנגועים, החל הצוות בפיזור מכשירי ניטור בסביבת כל עצי הדקל הנמצאים בעיר נהריה, כ- 1,800 עצים, על מנת לקיים מעקב ובקרה שוטפים ולמנוע אפשרות של התפשטות חוזרת של המזיק חדקונית הדקל. בנוסף, יטופלו עצים אלו בטיפול מונע, אשר יגן עליהם מפני חדירה של המזיק.

נוסף לסכנת הקריסה העלולה לפגוע בבני אדם וברכוש, מהווה חדקונית הדקל חרק שנוכחותו פוגעת אנושות בחקלאות ועל כן, מבוצעות על ידי משרד החקלאות בשגרה פעולות רבות למניעת התפשטותו באזורים המועדים, שהם בעיקר בקעת הירדן ואזור אילות. בין הפעולות המבוצעות נעשה ניטור רחב מאוד שמטרתו לזהות בכל עת את נוכחותו של החרק בישראל ולטפל בזה באופן מיידי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן