קיבוץ

התנועה הקיבוצית הפיצה לקיבוצים אוגדן זכויות חבר בקיבוץ שעבר הפרטה

0
0

רבקה וילנד: האוגדן נשלח תחילה למזכירות הקיבוץ ובשלב השני, על פי בקשה פרטנית, לחברים. כגוף מרכזי יש לנו אחריות על יישומם המוצלח של תהליכי ההבראה בקיבוצים, אך גם לשמירה על זכויות כל החברים. מטרת מסמכי ההמלצות לקיבוצים לשמור על החבר ולהאיר על זכויותיו
התנועה הקיבוצית הפיצה לקיבוצים אוגדן זכויות חבר בקיבוץ שעבר הפרטה
התנועה הקיבוצית הפיצה לקיבוצים אוגדן זכויות חבר בקיבוץ שעבר הפרטה

למעלה מ-180 קיבוצים (כ-70%) מכלל הקיבוצים בישראל עברו במהלך השנים האחרונות להתנהל לפי מודל “רשת ביטחון” (קיבוץ מתחדש שמהותו שינוי מבני והתייעלות במערכי קהילה ועסקים, הפרטת שירותי צריכה וחלוקת שכר דיפרנציאלי לחברים). המהלך הוציא קיבוצים ממשבר, הביא עמו אי-ודאות באשר למעמדם וזכויותיהם של חברים בקיבוץ שעבר הפרטה.

בכדי לספק תשובות, ולהורות על דרך התנהלות הגונה עם החברים, שיגרה התנועה הקיבוצית לקיבוצים אוגדנים שכותרתם; “המלצות התנועה הקיבוצית בעניין אוכלוסיות מיוחדות בקיבוץ”.

את מסמכי ההמלצות ניסחו אנשי כלכלה, משפט וקהילה, ואלה מתייחסים בין היתר לזכויות גמלאי בקיבוץ, מעמד משפחה חד-הורית בקיבוץ, מעמד אלמנות או אלמנים בגיל העבודה, זכויות חברים ובני קיבוץ עם מוגבלות, הסדר תגמולי משרד הביטחון לנכי צה”ל חברי קיבוץ, והמלצה לסידורי הנגשה בקיבוץ.

רבקה וילנד, מנהלת אגף החברה בתנועה הקיבוצית, מסבירה: “האוגדן, נשלח תחילה למזכירות הקיבוץ, ובשלב השני, על פי בקשה פרטנית, לחברים.

כגוף מרכזי, יש לנו אחריות על יישומם המוצלח של תהליכי ההבראה בקיבוצים, אך גם לשמירה על זכויות כל החברים. מטרת מסמכי ההמלצות לקיבוצים היא לשמור על החבר ולהאיר על זכויותיו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן