עיתונות | תקשורת המונים

מעריב: חברת הכשרת היישוב ובנק הפועלים מזרימים לעיתון 87 מיליון שקל

0
0

5% ממניות החב’ יוענקו כאופציות לעובדים ◄ העיתון מקצץ 6 מ’ ש’ מתקציבו החודשי ◄ התמורה ממכירת בית מעריב תשמש לפירעון אג”חים ב- 32.5 מ’ ש’ בחודש הבא ◄ מו”ל מעריב, עופר נמרודי: “אנו חדורי אמונה ב”מעריב” ובכוחו להעלות העיתון על דרך המלך
מעריב: חברת הכשרת היישוב ובנק הפועלים מזרימים לעיתון 87 מיליון שקל
מעריב: חברת הכשרת היישוב ובנק הפועלים מזרימים לעיתון 87 מיליון שקל

מעריב, יוצא לדרך חדשה עם מימון שיבטיח צמיחתו בשנים הקרובות: הכשרת הישוב ובנק הפועלים מזרימים לעיתון מעריב 87 מיליון שקל – כך נמסר היום על ידי הנהלת מעריב. חברת הכשרת היישוב תזרים 37 מיליון שקל ובנק הפועלים יזרים 50 מיליון שקל.

המימון יאפשר את המשך הפעילות השוטפת של העיתון בשנים הקרובות ויאפשר השקה ושיווק של מוצרים חדשים. במקביל, הודיעה חברת מעריב בשבוע שעבר על הפעלת זכות ה- put שניתנה לה על ידי “הכשרת הישוב” והיא תמכור את בית מעריב לחברת “הכשרת הישוב” בסכום של 32.5 מיליון שקל. התמורה תשמש את החברה לתשלום אגרות חוב בסכום של כ- 32.5 מליון שקל, המיועדות לפירעון בתאריך 5.3.2009.

ההסכמה שהושגה על הזרמת הכספים על ידי בנק הפועלים והכשרת הישוב, תהווה את המאיץ העיקרי לתוכנית הבראה מקיפה המיושמת במעריב על ידי מנכ”ל העיתון, רוני קליינפלד, והעורכים הראשיים, דורון גלעזר ורות יובל. במסגרת התוכנית, מבוצע קיצוץ של 6 מיליון שקל בהוצאות השוטפות של העיתון, שיושג על ידי חיסכון בחומרי גלם (נייר, צבע וחומרי דפוס); חיסכון בהוצאות תפעוליות שונות; והפחתת הוצאות השכר, באמצעות קיצוץ פרוגרסיבי בשכר העובדים בשיעורים הנעים בין 5% לבין 20%, הפחתת ימי חופשה וכן צמצום במספר העובדים.

לצד זאת, אישר דירקטוריון “מעריב” הכנת תוכנית אופציות לעובדים – ראשונה מסוגה בעיתונות הישראלית – בהיקף של כ- 5% מהון מניות החברה, אשר תושלם במהלך החודשים הקרובים. האופציות שיוצעו לעובדים תהיינה ניתנות למימוש באופן מדורג, תוך מתן הטבה משמעותית במחיר המימוש לעומת מחיר השוק של מניות החברה בעת הנוכחית.

הנהלת מעריב, מעריכה, כי תוכנית הצמיחה וההתייעלות הנרחבת יביאו את העיתון לאיזון תפעולי במהלך ששת החודשים הראשונים של 2009. זאת, למרות צפי לירידה בקצב ההכנסות החודשי הממוצע של הקבוצה, בשל המיתון במשק. על מנת לעמוד ביעד ההכנסות, אישר דירקטוריון החברה את מינויו של יורם אריס למנהל המסחרי של מעריב, לאחר שניהל בהצלחה במשך ארבע שנים את מערך המקומונים של החברה.

את תוכנית הצמיחה וההתייעלות מלווה משרדו של פרופ’ יצחק סוארי, שנשכר על ידי הנהלת העיתון בהסכמת בנק הפועלים, ושאמור ללוות אותה בהכנת תוכנית עסקית מקיפה ובעמידה ביעדים העסקיים של העיתון.

עופר נמרודי מו”ל מעריב, מסר: “אנו חדורי אמונה במעריב ובכוחו. ההשקעה של הכשרת הישוב במעריב, ביחד עם הבעת האמון המשמעותית של בנק הפועלים ותמיכת כל יתר הבנקים, יאפשרו לעיתון להתמודד עם האתגרים שמתחוללים בשוק המדיה בשנת 2009. זאת ועוד, הדבר אף יגביר את מחויבותם העמוקה של העובדים והמנהלים וידחף לצמיחתו ועלייתו של העיתון, דווקא בתקופה זו”.

נמרודי, הוסיף, כי הכשרת היישוב הוכיחה שיכולותיה הפיננסיות החסונות מאפשרות לה לתמוך בחברה ולהעלות את העיתון על דרך המלך.

רות יובל ועמיתה דורון גלעזר, עורכים ראשיים במעריב, הביעו סיפוק רב מההזרמה המתוכננת על ידי הכשרת היישוב ובנק הפועלים. עוד אמרו שתוכנית הצמיחה מתאפשרת בזכות שיתוף פעולה מלא שקיבלו מצד עובדי העיתון, שהביעו אמון ביכולתו של העיתון לשוב ולצמוח. לדבריהם, רמת המחויבות של עובדי העיתון היא שמזרימה לעיתון רוח חדשה, שתאפשר לו לגדול משמעותית בנתח השוק ובהכנסות בשנת 2009.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן