נתניה עיר ספורט

נתניה היא בירת הספורט של ישראל – הכריזה ראש העיר הגב’ מרים פיירבג-איכר

0
0

פיירבג-איכר: “עצם הרעיון לראות בעיר נתניה את עיר הספורט של ישראל נבע מכוחו של אותו אירוע היסטורי שמכון ווינגייט יהיה חלק מנתניה – וזה קרה כבר ב־1958” ◄ מנכ”ל משרד המדע התרבות והספורט; “כמדינה אכן, נכשלנו בהחדרת חשיבות הספורט
נתניה היא בירת הספורט של ישראל – הכריזה ראש העיר הגב’ מרים פיירבג-איכר
נתניה היא בירת הספורט של ישראל – הכריזה ראש העיר הגב מרים פיירבג-איכר

בטקס חגיגי, שהתקיים בסיומו של היום הראשון של כנס וינגייט לפיתוח ולקידום הספורט ברשויות המקומיות, הדגישה ראש עיריית נתניה, הגב’ מרים פיירברג-־איכר, את החשיבות של מכון וינגייט במיתוג העיר נתניה כ-“בירת הספורט של ישראל”.

“היום לפני 80 שנה עלו חמשת המתיישבים הראשונים על האדמה עליה ממוקמת היום העיר נתניה. זהו יום היסטורי – יום ההולדת של העיר נתניה ואני גאה על כך שמצאתם לנכון לקיים בתאריך זה את “כנס וינגייט, נתניה”, הגב’ מרים פיירברג־-איכר, ראש העיר נתניה, פתחה בדברים אלו את ברכתה החגיגית לכנס במסגרת 60 שנה למדינה ו-־80 שנה לייסודה של העיר נתניה.

הגב’ פיירברג הקריאה באירוע החגיגי באולם הרשטריט במכון ווינגייט את ההזמנה ההיסטורית מה-־3 בספטמבר 1958, שבה הוזמנו מכובדים להנחת אבן ־הפינה בווינגייט. “עצם הרעיון לראות בעיר נתניה את עיר הספורט של ישראל נבע מכוחו של אותו אירוע היסטורי שמכון ווינגייט יהיה חלק מנתניה – וזה קרה כבר ב-־1958”.

ראש העיר, בירכה את נציגי העיר “התאומה” של נתניה מהונגריה, שהגיעו אף הם לכנס, את חבריה לעירייה, מ”מ ראש העיר, ד”ר אביטל לאופר ומר אלי דלל, חבר המועצה, הג’ודאי יואל רוזבזוב וכן את ראשי מכון וינגייט. גב’ פיירברג, ציינה שתוך שנתיים, עד 2010, תשקיע נתניה כ-־300 מיליון שקל במתקני ספורט: מגרש כדורגל, מרכז טניס ועוד.

בין המוזמנים על ידי ראש העירייה הייתה גם הגב’ מנדל, שבנה, השחיין אלון מנדל, המשיך לייצג את ישראל בתחרויות האולימפיאדה בבייג’ין כאשר אביו נפטר באופן פתאומי; “אני חבה חוב של כבוד למשפחה זו”, ציינה הגב’ פיירברג. “אנו מחבקים אתכם ואתם מחבקים את נתניה”, הדגישה ראש העיר.

מנכ”ל משרד המדע התרבות והספורט, מר גל דאי, ציין, כי; “כמדינה, אכן, נכשלנו בהחדרת חשיבות הספורט: “בלי תקציב, לפחות כפול, לא נצליח להתקדם בשנה זאת”.

ראש מינהל הספורט, ד”ר אורי שפר, הודה למארגני הכנס, ופנה לראש העירייה שתסייע יחד עם כל ראשי הרשויות בארץ בנושא מעמד הספורט ותפקידו כמקדם חברה וכמונע אלימות. כמו כן, ציין ד”ר שפר בדבריו את חשיבות שינוי מעמד המכון ל”מכון הלאומי לספורט”.

מ”מ מנכ”ל מכון וינגייט, ד”ר רותי פילץ־ בורשטיין, הדגישה, כי היא; “מצפה שלתרבות הספורט ולפעילות הגופנית יהיה מקום הרבה יותר מכובד בחברה הישראלית לרבות איגום משאבים ושיתופי פעולה, ואז ניתן יהיה גם לשנות את אורח החיים”.

ד”ר בורשטיין, הודתה לכל חברי הוועדות שעמלו במשך תקופה ארוכה על ארגונו המוצלח של הכנס.

האירוע החגיגי נפתח בהופעה של נבחרת ההתעמלות האירובית של הפועל נתניה, הוצג סרטון תדמית ל־-80 שנה לנתניה, הופעות של להקת המחול “חבצלות” וחבורת הזמר “בריזה” של נתניה.

הערב ננעל במופעה התעמלות אמנותית של בנות נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית שהשתתפו בתחרויות אולימפיאדת בייג’ין.

בתמונה מימין לשמאל: ראש מינהל הספורט, ד”ר אורי שפר, מנכ”ל משרד המדע התרבות והספורט, גל דאי, ראש עיריית נתניה, הגב’ מרים פיירברג-איכר, נציגי הונגריה: Dr. arpad balazs, Mr Lapos Gabor, יו”ר הועד המנהל של מכון וינגייט, פרופ’ איזי בורוביץ, מ”מ מנכ”ל מכון וינגייט, ד”ר רותי פילץ־-בורשטיין. עוד בתמונה (בישיבה): בעלה של מרים פיירברג, רוני איכר

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן