מבצע "עופרת יצוקה" עזה

קצין האג”ם של מרכז התיאום והקישור בעזה: החמאס מנצל האוכלוסייה ברצועת עזה

0
0

סא”ל אבי ביטון: החמאס משתלט על שיירות הסיוע שמועברות לרצועה ומוכר את השלל לאוכלוסייה הפלסטינית ◄ למרות זאת הסיוע ההומניטרי לא מפסיק ועד כה הועברו משטחי ישראל טונות של מזון וציוד רפואי ◄ לאחרונה נפתח “תא הומניטרי” בכל חטיבה הלוחמת ברצועה
קצין האג
קצין האג”ם של מרכז התיאום והקישור בעזה: החמאס מנצל האוכלוסייה ברצועת עזה

“החמאס משתלט על שיירות סיוע הומניטארי שמועברות לרצועת עזה, ומוכר את השלל לאוכלוסייה הפלסטינית” – כך אמר אתמול (ב’) לאתר צה”ל קצין המבצעים של מנהלת התיאום והקישור (מת”ק) עזה, סא”ל אבי ביטון. עוד הוסיף ואמר סא”ל ביטון, כי; “זוהי דוגמה נוספת לניצול ולשימוש הציני שעושה חמאס באוכלוסייה האזרחית שברצועת עזה”.

ארגון הטרור חמאס מנצל את ההפוגות ההומניטריות, כדי להמשיך לירות לעבר כוחות צה”ל ולטווח את שטחי מדינת ישראל, ובימים האחרונים הארגון אף הגביר את הירי מתוך אזורים צפופים המאוכלסים בבלתי מעורבים. אולם, על אף הסיכון שנשקף לכוחות צה”ל מניסיונות הירי של חמושי החמאס, גורמי המתפ”ש (מתאם פעולות הממשלה בשטחים) מתכוונים להמשיך בסיוע ההומניטרי במתכונת הנוכחית; הפוגה יומית מן הלחימה למשך שלוש שעות, המאפשרת הזרמת סיוע הומניטארי לרצועה.

לדברי סא”ל ביטון, ההפוגות ההומניטאריות שמתקיימות מדי יום מהשבוע שעבר הצליחו לשפר את המצב ההומניטרי בקרב תושבי רצועת עזה. להגשמת מטרה זו מפעילים במתפ”ש אמצעי נוסף: לכל אחת מן החטיבות שנלחמות ברצועת עזה מצטרף “תא הומניטרי”, שמרכז את ההתמודדות עם האוכלוסייה האזרחית בעת פעילות החטיבה.

פיטר לרנר דובר המתפ”ש, ציין, כי; “החמאס משתמש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי על מנת לשרת את דימוי המשבר ההומניטרי בעזה ואת דימוי צה”ל כצבא ללא הבחנה, וכך לתמרן את דעת הקהל העולמית כנגד מדינת ישראל”. כוחות צה”ל, מצידם, מגיבים על כל ירי שנעשה לעברם ולעבר שטח ישראל בזמן ההפוגה, ומנסים לפגוע פגיעה מינימלית בבלתי מעורבים.

פריקת סחורות במעבר כרם שלום. צילום: אביר סולטן, דובר צה”ל

במסגרת הסיוע ההומניטרי שמתבצע באופן שוטף מאז תחילת מבצע “עופרת יצוקה” ניתן למנות עשרות טונות של מזון, ציוד רפואי ותרופות שמועברים מדי יום לאוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה.

מעל למיליון ליטרים של דלקים הועברו לרצועה דרך מעבר הדלקים בנחל עוז, כדי שתחנת הכוח, בתי החולים ובארות המים שברצועה, יוכלו להמשיך ולפעול כסדרם.

מרבית קווי החשמל שמגיעים לרצועת עזה מישראל תוקנו. ההפוגה בלחימה מאפשרת מתן עזרה בתיקון תשתיות, הצטיידות התושבים בציוד המועבר מישראל וקבלת טיול רפואי וכן העברת פצועים מבית החולים “שיפא” שברצועה אל בתי חולים במצרים וחלקם אף לטיפול רפואי בישראל.

בתוך כך, גם אתמול, המשיך החמאס לנצל את ההפוגה ההומניטרית שהתקיימה בין השעות 10:00 ל-13:00 לטובת ירי טילים לעבר שטח ישראל. במהלך שעות ההפוגה נורו טילים לעבר אשקלון, שדרות, אופקים והעיר באר שבע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן