מחקרי רפואה

סרטן: חוקרי הטכניון ורמב”ם יצרו גידול סרטני ברקמה אנושית שגידלו בעכבר באמצעות תאי גזע עובריים

0
0

מודל הניסוי החדשני המדמה גידולים סרטניים ברקמה אנושית חשף את נוכחותם של תאי אב סרטניים ב-“סרטן השחלות” שהם כנראה היעד החשוב ביותר להכחדה בטיפול אנטי-סרטני.
סרטן: חוקרי הטכניון ורמב
סרטן: חוקרי הטכניון וביה”ח רמב”ם, יצרו גידול סרטני ברקמה אנושית שגידלו בעכבר באמצעות תאי גזע עובריים

חוקרי הפקולטה לרפואה של הטכניון והמרכז הרפואי רמב”ם בעיר חיפה, פרופסור קרל סקורצקי וד”ר מתי צוקרמן, פיתחו מודל ניסוי שבו תאים סרטניים שבודדו מחולת סרטן השחלות – יצרו גידול סרטני ברקמה אנושית בעכבר המדמה התפתחות סרטן השחלות בגוף האדם.

מקורה של הרקמה האנושית הוא בהתמיינות תאי גזע עובריים (Mouse embryonic stem cells) מאדם ב-עכברים, והיא תומכת גם בגידול של תאי סרטן מאדם שאינם מסוגלים לגדול ישירות בעכברים.

“גישה חדשה שהולכת ומתפתחת לטיפול ב-מחלת הסרטן, דוגלת בהתאמה אישית-פרטנית של הטיפול לסוג הסרטן ממנו סובל החולה” – מסבירה ד”ר צוקרמן.

“אחד המכשולים העיקריים בפיתוח גישה מסוג זה, הוא העדר מערכות מודל לניסויים פרה-קליניים, שבהם ניתן לגדל את תאי הסרטן של החולה באופן המדמה גידול סרטני בגוף האדם כדי לבדוק את רגישותו של הגידול לטיפול מסוים”.

המחקר נעשה במסגרת עבודת מחקר לתואר מגיסטר של מר אהוד כץ בהנחיית ד”ר צוקרמן ופרופ’ סקורצקי, ובודד ואפיין תת-אוכלוסיות שונות של תאי סרטן שחלות מחולה אחת, המשקפות את מגוון התכונות של סרטן השחלות של חולות שונות.

יתר על כן, מודל הניסוי החדשני המדמה גידולים סרטניים ברקמה אנושית חשף את נוכחותם של תאי אב סרטניים ב-“סרטן השחלות” שהם כנראה היעד החשוב ביותר להכחדה בטיפול אנטי-סרטני.

המחקר הנוכחי, מדגיש במיוחד את חשיבותה של הסביבה התאית שבה מתפתח הגידול הסרטני במודל ניסוי המשמש לפיתוח טיפולים אנטי-סרטניים ולהמשך פיתוחה של רפואה אנטי-סרטנית פרטנית.

המחקר מופיע במהדורה המקוונת של Clinical Cancer Research, גיליון ינואר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן