קיבוץ

התנועה הקיבוצית: כ-2000 חברים חדשים הצטרפו בשנתיים האחרונות לקיבוצים

0
0

80 קיבוצים קלטו חברים חדשים בשנתיים האחרונות. המבוקשים ביותר: קיבוצי מישור החוף והרי ירושלים. בתנועה הקיבוצית מעריכים: המצב הכלכלי “בחוץ” ישפיע ב-2009 על הביקוש להיקלט בקיבוץ
התנועה הקיבוצית: כ-2000 חברים חדשים הצטרפו בשנתיים האחרונות לקיבוצים
התנועה הקיבוצית: כ-2000 חברים חדשים הצטרפו בשנתיים האחרונות לקיבוצים

המצב הכלכלי “בחוץ” ישפיע בשנה הבאה על הביקוש לחזור ולהיקלט בקיבוצים. הדבר עולה בשיחות עם “המועמדים” – כך מעריכה תמי ענבר (קיבוץ קדרים), מהמטה לצמיחה דמוגרפית בתנועה הקיבוצית. לדבריה, בשלושת החודשים האחרונים גבר זרם הפניות להצטרף כחברים בקיבוץ. בתנועה הקיבוצית מייחסים זאת למשבר הכלכלי “בחוץ”, ורצון לחיות בסביבה כפרית בה הוצאות המחיה נמוכות יותר מאשר בעיר.

מסיכום שנתי של המטה לצמיחה דמוגרפית בתנועה הקיבוצית, עולה, כי מאז ראשית שנת 2008 הגיעו למעלה מ-700 פניות שהבשילו ל-150 ראיונות התאמה עבור משפחות שהופנו לקיבוצים.

במקביל, יודעים לספר אנשי התנועה הקיבוצית, כי עשרות קיבוצים מנהלים מסלול קליטה ישירה, בעיקר לחברות מלאה, בעיקר של בני קיבוץ. בסך הכול הצטרפו לקיבוצים בשנתיים האחרונות כ-2000 חברים חדשים. הללו נקלטו ב-80 קיבוצים שעוסקים בקליטה במטרה להגדיל את כמות החברים.

תמי ענבר

בשנתיים האחרונות מבקשים יותר קיבוצים את עזרת המטה התנועתי בליווי מסלול הקליטה לחברות מלאה, ועזרה במיון והתאמת המועמדים. מדובר בקיבוצים; נצר סרני, כפר בלום, מעברות, מצר, נתיב הל”ה, גת, עין המפרץ, עין גב, יזרעאל ו-בית העמק.

בנוסף, שותף בפגישות עם ועדות צמיחה ב-קיבוצים; ברקאי, שדה נחמיה, עין כרמל, אלונים, גזר, יפעת, אפיקים, עין המפרץ, פלך, כפר בלום, אורטל, יראון, עין גב ו-ניצנים.

פילוח הפניות, מראה עלייה בביקוש לקיבוץ המתחדש, עם ביקוש גם ל”קיבוץ שיתופי”. עיקר הביקוש הוא לקיבוץ במישור החוף והרי ירושלים. הביקוש מגיע לכדי 10 משפחות המתחרות על מגרש פנוי לבנייה בשטח קיבוץ. רוב הקיבוצים באזורים הללו מלאים כבר, ורשימת ההמתנה רק הולכת ומתארכת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן