ספרים | סופרים | משוררים

הוכרזו הזוכים בפרסי היצירה לסופרים ומשוררים של משרד המדע, התרבות והספורט

0
0

הזוכים: אילת שמיר, אלון חילו, אסף שור, אריאל הירשפלד, ארנה קזין, הגר ינאי, חיים סבתו, יצחק בצלאל, ישראל אלירז, מואיז (משה) בן הראש, נעים עריידי, עינת יקיר, צור שיזף ושהם סמיט ◄ סכום כל פרס 65,000 ₪, סך כל הפרסים 910,000 ₪
הוכרזו הזוכים בפרסי היצירה לסופרים ומשוררים של משרד המדע, התרבות והספורט
הוכרזו הזוכים בפרסי היצירה לסופרים ומשוררים של משרד המדע, התרבות והספורט

ביום שלישי, יב’ בכסלו תסש”ט, 9 בדצמבר 2008, החליטה ועדת השיפוט של פרסי היצירה לסופרים ומשוררים של המחלקה לספרות שבמינהל התרבות, משרד המדע, התרבות והספורט וקרן ראש הממשלה ע”ש לוי אשכול, על הזוכים בפרסים: אילת שמיר, אלון חילו, אסף שור, אריאל הירשפלד, ארנה קזין, הגר ינאי, חיים סבתו, יצחק בצלאל, ישראל אלירז, מואיז (משה) בן הראש, נעים עריידי, עינת יקיר, צור שיזף ושהם סמיט.

חברי וועדת השיפוט הם: דרור בורשטיין – יו”ר, פרופ’ אביבה ברק, דב אלבויים.

“פרסי היצירה” ניתנים ל-14 סופרים ומשוררים הכותבים בשפה בעברית, כאות הוקרה על פועלו של הסופר והמשורר בכל תחומי הספרות: בשירה, בסיפורת, במחזה, במסה, בביקורת ובעריכה ספרותית.

טקס הענקת הפרסים יתקיים במעמד ראש הממשלה, מר אהוד אולמרט ובמעמד שר המדע, התרבות והספורט, מר גאלב מג’אדלה ביום ב’, כג’ בטבת, תשס”ט, 19 בינואר 2009, מרכז עינב, תל-אביב.

להלן נימוקי השופטים:

◄ אילת שמיר

אילת שמיר

שני ספריה של אילת שמיר נובעים משני עולמות ספרותיים שונים. ספרה הראשון, “גנסין 3″ היה פרוזה ניסיונית מרוסקת ובוטה.

משהו מבוטות קשה ו”גברית” זו נותר גם בספרה האחרון, השונה מקודמו, הרומן “פסנתר בחורף”.

זוהי פרוזה ריאליסטית מנופה, “קולנועית” במבטה הישיר, המעמידה מיקרוקוסמוס ישראלי מתוח ואלים, לצד ניסיון, אולי אבוד, למצוא בה צלילוּת מוסיקלית ותקווה.

◄ אלון חילו

אלון חילו

כתיבתו הספרותית של חילו מהווה קול יחודי בספרות העברית בת ימינו בשל מאפייניה ההסטוריים. למרות גילו הצעיר, חילו מצליח להחיות דמויות ועולמות מן העבר בסגנון שמכיל גם ידע היסטורי רב וגם קשב לשפתם של גיבוריו מן העבר.

בכך מעניק חילו לגיבורי העבר וגם לקוראיו מן ההווה את הרבדים הלשוניים שנדמה שנעלמו מן העברית העכשווית לבלי שוב.

יצירותיו של חילו מתאפיינות בדיוק לשוני וסגנוני רב ואלו מעניקות זווית יחודית ומעניינת לספרות הצעירה הנכתבת בימינו.

◄ אסף שור

אסף שור, צילום: מוטי קיקיון

אסף שור החל לפרסם לפני שנים אחדות וכבר התבלט כאחד הסופרים המקוריים של דורו.

שני ספריו, “עמרם” ו”מוטי”, כפי שכותרותיהם מלמדות עליהם, מתמקדים בחיי אדם, ועושים זאת ברגישות רבה, רגישות הן לחיי הנפש והן להיבטים מיתולוגיים של עלילות היומיום.

ספריו של שור הם מלאכת מחשבת של פרוזה שאף שהיא מודעת לעצמה כמעשה אמנות, אינה חדלה לרגע ממגע ישיר ברגשות ובגורלות אנושיים.

◄ אריאל הירשפלד

אריאל הירשפלד, צילום: אורן כהן

יליד פרדס חנה. חוקר ומבקר ספרות ואמנות. למד מוסיקולוגיה וספרות עברית באוניברסיטה העברית בירושלים.

אריאל הירשפלד פועל כבר שנים ארוכות בכתיבה שנעה על הגבול בין ספרות ומסה. הוא איש אקדמיה (חוקר ספרות ומוסיקה) שבחר לפנות לציבור הקוראים הרחב בספרי מסות ורשימות יוצאי דופן בנוף הספרותי המקומי.

ספריו, כמו “רשימות של התגלות” ו”רשימות על מקום” שואפים, ואכן מצליחים, לגלות פנים חדשות במציאויות מוכרות, ומעניקות לקורא הישראלי מבט חדש על מקומו ועל חייו.

◄ ארנה קזין

ארנה קזין (נולדה ב-1967) היא עיתונאית וסופרת ישראלית.ארנה קזין, נולדה בסקוטלנד וגדלה ברמת גן. בין השנים 1991 ו-1997 כתבה בעתונים “חדשות”, “כל העיר” ו”העיר”. משנת 1997 עד סוף 2006 כתבה על תרבות, גלובליזציה, חברה, פמיניזם וזהות מינית במוסף “גלריה” של עתון “הארץ”.

ארנה קזין

משנת 2007 כותבת מאמרים ב”הארץ” ובשבועון לאשה ועורכת את “כעת”, סדרה לספרות עיתונאית, בהוצאת הקיבוץ המאוחד.

אורנה קזין דנה בשאלות כגון מה משותף לתופעות מרכזיות של תרבות הצריכה בישראל שהקניון ותעשיית השימוש החד פעמי הם שניים מיסודותיה. בספרה “במרחק הליכה”, היא מראה שתרבות הצריכה מגבירה ניכור בין בני אדם, מצמצמת את חירותו של היחיד, מצמקת את אופקיו, ומחבלת במוסר.

בספרה האחרון “על הנוחות” (2008, הוצאת בבל), מתוך התבוננות מצטברת בחברה ובחייה

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן