חוף הכרמל

טיל קרקע קרקע נפל בישובי חוף הכרמל: עתלית וקיסריה

0
0

ומיד צפירת הרגעה – זהו אירוע הסימולציה אשר הונחת על המועצה האזורית חוף הכרמל ע”י פיקוד העורף ◄ ראש המועצה כרמל סלע: “המלחמה בלבנון חשפה אותנו לבעיות קשות בעורף, שבעיקרן בעיות ארגון פיקוד ושליטה. יש מציאות בה אנחנו חיים וצריך להיות ערוכים אליה.
טיל קרקע קרקע נפל בישובי חוף הכרמל: עתלית וקיסריה
טיל קרקע קרקע נפל בישובי חוף הכרמל: עתלית וקיסריה

ביום שלישי ה- 10.12.08, תרגלה המועצה האזורית חוף הכרמל, נפילת טיל קרקע-קרקע (טק”ק*) בישוב עתלית, זאת במסגרת התרגיל הגדול שנערך ברחבי הארץ במטרה לבחון ולשפר את ההיערכות והמענה בעורף המדינה ברמה הלאומית והמערכתית, כחלק מהפקת הלקחים של מלחמת לבנון השנייה.

על פי התרחיש, התבצע ירי יומי של קטיושות ורקטות ע”י ארגון הטרור חיזבאללה לעבר ישובי הצפון וקאסמים משטח הרשות הפלסטינאית.

סוריה, הצטרפה ל”מלחמה” ומתבצע ירי רקטות וטילים לעבר עורף מדינת ישראל. בשעה 09:00 הפעילה המועצה נוהל חירום אשר במסגרתו נשלחו הודעות לחברי ועדת מל”ח ומנהלי מחלקות לכל עובדי המועצה להגיע למרכז הביטחון.

בשעה 10:20, הכריז ראש המועצה כרמל סלע, על נפילת טיל בישוב עתלית ובישוב קיסריה, שני הרוגים, עשרה פצועים וחמישים “נפגעי חרדה”. מיד פתח צוות בראשות ראש המועצה חפ”ק בעתלית ובקיסריה אשר בדק את נושא המקלוט, פינה את כל התלמידים וילדי הגנים, הכין ציוד לפינוי צירי הגעה לצוותי חירום והביא מים במיכלים לתושבי השכונה.

מחלקת הרווחה במועצה האזורית חוף הכרמל, הקימה צוות מיוחד לטיפול בנפגעי חרדה וקשישים, צאלה וקסמן דוברת המועצה האזורית הפעילה את מרכז המידע ומחלקות המועצה עברו לעבודה מלאה מממרכז הביטחון.

ראש המועצה, כרמל סלע

ראש המועצה, כרמל סלע; כזכור “מלחמת לבנון השנייה”, חשפה אותנו לבעיות קשות בעורף, שבעיקרן בעיות ארגון פיקוד ושליטה. יש מציאות בה אנחנו חיים וצריך להיות ערוכים אליה. השלב הבא הוא הפקת לקחים ויישומם לקראת התרגיל הבא שיתקיים באוגוסט”.

רס”נ רונן ברגר, נציג פיקוד העורף: “עלינו לסמוך על המועצה ולא לחכות לצבא ולרשויות. אני שמח על התרגיל שגרם לנו לעבוד בשיתוף פעולה מלא, מלקחי התרגיל יש לחזק את הקשר עם פיקוד העורף”.

טיל קרקע-קרקע

טיל קרקע-קרקע (בראשי תיבות: טק”ק) הוא טיל שתפקידו לשאת ראש קרב קונבנציונלי – טעון חומר נפץ, או בלתי קונבנציונלי – כימי, ביולוגי או גרעיני, מנקודת שיגור קרקעית לעבר מטרה קרקעית מרוחקת.

הטילים השונים, נבדלים במספר נקודות:

• טווח הטיל: מבחינים בין רקטות או טילים שטווחם קילומטרים ספורים לבין טילים בין יבשתיים המסוגלים לשאת ראשי קרב למרחק של אלפי קילומטרים.
• מערכת ההנחיה של הטיל: מבחינים בין טילים שאינם מונחים כגון רקטות לבין טילים המצוידים במנגנוני ניווט והנחיה שונים בכלל זה ג’ירוסקופ וניווט לווייני.
• כושר הנשיאה של הטיל: יכולתו של הטיל לשאת ראש קרב במשקל קטן או ראש קרב גדול ומכאן גם הרסני יותר (כאשר מדובר בראש קרב קונבנציונלי).

עוד על טיל קרקע קרקע לחצו בקישור ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן