מחקרי רפואה

חוקרת מהאוני’ העברית תקבל את פרס אביש-פרנקל למצוינות במדעי החיים

0
0

פרופ’ יהודית ברגמן, תקבל את הפרס על תרומתה לחקר המערכת החיסונית ותאי גזע עובריים ◄ פרופ’ ברגמן, הביאה לגילויים פורצי דרך המאירים על התהליך המולקולרי הייחודי של פעילות נוגדנים ברמת הגנים.
חוקרת מהאוני’ העברית תקבל את פרס אביש-פרנקל למצוינות במדעי החיים
חוקרת מהאוני’ העברית תקבל את פרס אביש-פרנקל למצוינות במדעי החיים

פרופ’ יהודית ברגמן מהמרכז ע”ש יוברט ה’ המפריי לרפואה ניסויית וחקר סרטן באוניברסיטה העברית בירושלים, תקבל את פרס אביש-פרנקל למצוינות במדעי החיים. בטקס הענקת הפרס יהיה נוכח שגריר שוויץ בישראל וולטר הפנר.

פרופ’ ברגמן, המתמחה בחקר סרטן, תקבל את הפרס על תרומתה לחקר מערכות בסיסיות בתחום מדעי החיים; המערכת החיסונית ו-תאי גזע עובריים. במסגרת טקס הענקת הפרס תקיים פרופ’ ברגמן הרצאה בנושא; “השתקה אפיגנטית של גנים עובריים”.

פרופ’ ברגמן פענחה את המנגנונים המוליקולריים בהם לימפוציטים (סוג של תאי-דם לבנים) מייצרים מגוון נוגדנים החיוניים לתגובה החיסונית. תהליך ייצור הנוגדנים חיוני לפעולתה של מערכת החיסון, החשובה להתמודדותו של הגוף עם מחלות שונות.

מחקרה של פרופ’ ברגמן בתחום תאי הגזע סייע בהבנת המנגנונים המולקולריים האחראים על הגמישות ההתפתחותית המוחלטת (היכולת של התא להתפתח לכל איבר כיוון שבשלב זה עוד לא נקבע ייעודו) ב-תאים עובריים.

מלבד חשיבות הממצאים להבנה המדעית של תהליך ההתפתחות, הממצאים עשויים להיות בעלי השלכות קליניות לביצוע “תכנות מחדש” של תאים בוגרים ליצירת רקמות חדשות.

לדברי סגן נשיא הרשות למחקר ופיתוח פרופ’ הלל ברקוביאר; “מענקי מחקר באדיבותם של תורמים, חשובים ל-אוניברסיטה העברית במיוחד בזמנים בהם התקציב הממשלתי להשכלה הגבוהה הולך וקטן. תמיכתה של קרן אביש-פרנקל מעודדת את החוקרים שלנו לשאוף למצוינות והצלחה בתחום מחקריהם”.

פרופ’ ברגמן, נחשבת לביולוגית מוערכת ומובילה בתחום חקר מערכת החיסון. מחקריה הביאו למהפכה בהבנת אופן פעולתה של המערכת החיסונית. במהלך העשור האחרון, פרופ’ ברגמן, הביאה לגילויים פורצי דרך המאירים על התהליך המולקולרי הייחודי של פעילות נוגדנים ברמת הגנים.

קרן אביש-פרנקל, נוסדה בשנת 1994 בעיר בזל, שוויץ בידי ד”ר לאו אביש וד”ר אווה אביש-פרנקל. הקרן תומכת בחוקרים צעירים ומבטיחים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומ-מכון וייצמן, שבמחקריהם גלום הפוטנציאל לשיפור בריאותו ואיכות חייו של האדם.

טקס הענקת הפרס יתקיים ביום שני, 8 בדצמבר, בשעה 15:00, אודיטוריום ע”ש רפאל מגיד, קמפוס עין כרם, אשר ב-אוניברסיטה העברית בעיר ירושלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן