אנרגיה ירוקה

עמק חפר: חב’ MyEnergy משיקה חיבורה של תחנה חשמל סולרית במושב עולש

0
0

תחנה זו, נמנית על הגדולות בארץ ותניב החזרים של למעלה מ-80 אלף שקלים בשנה ◄ החברה צופה, כי בשנה הקרובה תקים כ-30 תחנות סולריות חדשות בישראל ◄ משה חדיף, מנכ”ל חברת MyEnergy: ההשקעה בהקמת תחנה לייצור אנרגיה סולרית אינה מתאימה לכל אחד
עמק חפר: חב’ MyEnergy משיקה חיבורה של תחנה חשמל סולרית במושב עולש
עמק חפר: חב’ MyEnergy משיקה חיבורה של תחנה חשמל סולרית במושב עולש לרשת החשמל הארצית

אנרגיה ירוקה: חברת MyEnergy המתמחה בהקמה מערכות חשמל סולריות (פוטו וולטאית), משיקה את חיבורה של התחנה הראשונה במושב עולש בעמק חפר לרשת החשמל הארצית. התחנה החדשה הינה אחת מהגדולות מסוגה בישראל והיא תניב החזרים של למעלה מ-80 אלף שקלים בשנה. התחנה הסולרית מהווה השקעה סולידית ובטוחה באנרגיה ירוקה.

בהתאם לחוק אשר נחקק לאחרונה במסגרת העידוד לייצור אנרגיות חלופיות, ניתן להקים תחנות חשמל פרטיות לייצור חשמל לצריכה עצמית והזרמת העודפים לחברת חשמל במחירים של 2.01 שקל לכל קילו ואט מיוצר (צמוד למדד לעשרים השנים הבאות).

“יזמים המחפשים כסף מהיר, תשואות של עשרים אחוז ומעלה לא ימצאו זאת בתחום החשמל הסולרי” – אומר משה חדיף, מנכ”ל חברת MyEnergy; “ההחזר אמנם סולידי אך כך גם הסיכון. ההשקעה הסולרית הינה השקעה הבטוחה בדיוק כמו העובדה, כי מחר תזרח השמש שוב, ומתאימה בעיקר ליצירת ענף מניב נוסף במשקים ו/או חיזוק הפנסיה”.

“ההחזר על ההשקעה בתחנה סולרית נע בין שמונה לעשר שנים” – מסביר, חדיף; “ההחזר, כמובן, תלוי בגודל המערכת ובסוג המימון. ייחודה של ההשקעה בהקמה והפעלת תחנה ל”אנרגיה סולרית” טמון בעובדה שמדובר בנכס מניב שכבר עם תחילת החזר ההשקעה ניתן לקבל ממנו בונוסים”.

עלות התחנה החדשה במושב עולש אשר בעמק חפר, מומן כולו ממשכנתא שנלקחה על חשבון המשק, תשלומי המשכנתא ישולמו כולם ע”י ההכנסות מייצור החשמל. לאחר כיסוי החוב, יתרמו התשלומים לפנסיה של בעל המשק – מעל ל- 7,000 שקלים בחודש.

“ההשקעה בהקמת תחנה לייצור אנרגיה סולרית אינה מתאימה לכל אחד” – מדגיש משה חדיף; “זוהי השקעה יקרה בגלל עלויות הפנלים וממירי הזרם מהם בנויה המערכת. על כן, מדובר בהשקעה לטווח ארוך, המתאימה בראש ובראשונה לאנשים בעלי נכסים המחפשים אפיק השקעה נוסף. בין קהלי היעד המתאימים ניתן למצוא בעלי משקים המעוניינים בענף מניב נוסף למשק, אנשים פרטיים בעלי בתים פרטיים וכמובן גגות רחבים וכן, חברות המחזיקות בנדל”ן מניב.

חברת MyEnergy הוקמה בתחילת השנה על ידי משה חריף, ממקימי חברת ההייטק “שונרא”, מובילה עולמית בתחום בדיקת אפליקציות מבוזרות אשר מעסיקה למעלה מ-100 עובדים.

החוק ל-“עידוד אנרגיה סולארית” רק הושק בישראל וחווה חבלי לידה ממש כפי שקרה במדינות העולם בהן הושק חוק מקביל. כיום פועלות בישראל תחנות אנרגיה סולרית בודדות בלבד. לצורך השוואה, בגרמניה 15% מכלל ייצור החשמל נעשה באמצעים חלופים לדלקים ופועלות בה קרוב למאה אלף תחנות סולריות חשמל המותקנות על גגות.

הציוד המותקן על ידי MyEnergy מורכב ממערכות המורכבות מפאנלים ייחודיים עשויים מסיליקון לקליטה מיטבית של קרני השמש, יחידות המרה וכן מערכת בקרה המשדרת נתונים גם באמצעות ה-אינטרנט. מערכות אלו כוללות אחריות ישירה של היצרנים מול הלקוחות לתקופות של 25 שנים.

MyEnergy פועלת במרכז הארץ, בישובי השרון ואזור עמק חפר. על פי הערכת מנהלי החברה, עד סוף שנת 2009, תתקין החברה למעלה משלושים מערכות בהיקף של 1 מגה ואט.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן