חוף הכרמל

מועצה אזורית חוף הכרמל יוזמת פיילוט ראשוני: פינות פיקניק מיוחדות לנכים ובעלי מוגבלות

0
0

“נפנוף על גלגלים…” זו לא בדיחה זוהי פעולה ראויה לשבח של מועצה אזורית חוף הכרמל שהקימה פינות הפיקניק יהיו נגישות וידידותיות לאנשים עם מוגבלות, קשישים ומתקשים, משפחות עם ילדים בעגלות ולכל המחפש נוחות.
מועצה אזורית חוף הכרמל יוזמת פיילוט ראשוני: פינות פיקניק מיוחדות לנכים ובעלי מוגבלות
מועצה אזורית חוף הכרמל יוזמת פיילוט ראשוני: פינות פיקניק מיוחדות לנכים ובעלי מוגבלות

מועצה אזורית חוף הכרמל יוזמת פרוייקט הסדרת פינות פיקניק לנכים ובעלי מוגבלויות בשיתוף משרד התיירות, החברה הממשלתית לתיירות, עמותת נגישות נכים וקרן קיימת לישראל לרגל חגיגיות ה60 למדינת ישראל. היוזמה, במטרה לאפשר גם לאוכלוסיות מתקשות איכות חיים והנאה מהיופי והטבע של חוף הכרמל.

כ-10% מכלל האוכלוסייה בארץ ישראל הם אנשים עם מוגבלות. יותר מ-500,000 אנשים עם מוגבלויות שונות; רתוקים לכיסאות גלגלים, מוגבלי הליכה, כבדי שמיעה וחרשים, לקויי ראייה ועיוורים, מוגבלים נפשית או קוגניטיבית.

ע”פ ההערכות, כ-150,000 מתוכם לוקים ב-מוגבלויות קשות אשר משפיעות הלכה למעשה על תפקודם בחיי היום יום ובשעות הפנאי.

פינות הפיקניק, יהיו נגישות וידידותיות לאנשים עם מוגבלות, קשישים ומתקשים, משפחות עם ילדים בעגלות ולכל המחפש נוחות.

במסגרת פרוייקט, יוסדרו שתי פינות ייחודיות ומותאמות ל-נכים ביער אטאטורק (ליד מרכז מיר”ב) ובחורשת לימור בעתלית. עלות הפרויקט 150 אלף שקלים.

הפינות הייחודיות לנכים כוללות חניות מיוחדות, שביל כניסה מותאם לכסא גלגלים, רחבה עליה, יוצבו שולחנות פיקניק לנכים המותאמים באופן מיוחד לנכים ותכנון נופי.

הפינות נבחרו על פי קריטריונים שהוגדרו מראש בין היתר, מקומות מישוריים נגישות, בחירת תוואי נוח לכיסאות גלגלים, אתרים מוצלים ועוד.

כרמל סלע. ראש המועצה האזורית חוף הכרמל; “יזמנו את הפרוייקט כחלק מהאג’נדה שלנו כמועצה לחזק את תיירות לכל פלחי האוכלוסייה ולאפשר לאוכלוסיית הנכים ליהנות מאזורינו הירוק בחוף הכרמל”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן