לימודים | קורסים עסקים נעים

מחסור חמור במורים ללימוד שפת אנגלית

0
0

כידוע, המכללות להכשרת המורים הן בידיעת ובפיקוח משרד החינוך. הוחלט על פתרון “אינסטנט” של הכשרה מהירה – האם קורסים מסוג זה שהוצעו בסמינרים מילאו את מצבת כוח האדם של הוראת האנגלית ברחבי הארץ? ממש לא.
מחסור חמור במורים ללימוד שפת אנגלית
מחסור חמור במורים ללימוד שפת אנגלית

המחסור החמור במורים לאנגלית בישראל, הוליד פתרונות מקוריים. בסמינר הקיבוצים, לדוגמא, יזמו קורס מזורז שמתיימר להכשיר אקדמאים מהתחום או דוברי השפה כשפת אם תוך שבועות ספורים לשמש כמורים לאנגלית. בהחלט תופעה.

מערכת החינוך מתמודדת מול אתגרים רבים, שלא לומר בעיות. האם המדינה נותנת מענה לבעיות הצצות ועולות בשטח מדי שנה? קשה לומר. חוזר מנכ”ל תשס”ט 8.5-1 העוסק בתמריצים למורים, עמוס בהטבות כספיות ותנאים אטרקטיביים למורים שרק יסכימו ללמד מקצועות מסוימים ובייחוד אם יסכימו ללמד בפריפריות. קל וחומר לגבי הוראת השפה אנגלית, שלוקה במחסור חמור במורים.

◄ מציאות קשה

מקצוע האנגלית נחשב חשוב מאין כמוהו. הוראת שפה זרה אינה עניין של מה בכך, ולא כל אחד יכול ללמד אנגלית. להוראה זו דרושה הכשרה מעמיקה ויסודית. מכאן, שבנוסף לקושי במציאת מורים לכלל המקצועות ובכל המקומות בארץ נוספת ובולטת בעיית המחסור במורים לאנגלית.

מדוע דווקא אנגלית? היות שאנשים להם שפת אם אנגלית, השוק הפרטי קורץ יותר מאשר מערכת החינוך המסורבלת. תנאים כספיים טובים מושכים את דוברי האנגלית להשתלב מחוץ למערכת החינוך. במצב הקיים, מישהו בכלל שוקל השתלבות בבתי הספר? קשה לומר.

◄ מחפשים פיתרון

בשל העובדה שבעיית המחסור במורים לאנגלית “בוערת” חיפש משרד החינוך פתרון מהיר וישיר. כידוע, המכללות להכשרת המורים הן בידיעת ובפיקוח משרד החינוך. הוחלט על פתרון “אינסטנט” של הכשרה מהירה. כך לדוגמא, ב-“סמינר הקיבוצים” הוצעה בקיץ זה הכשרה מזורזת של הוראת השפה האנגלית. מדובר בלימוד מרוכז במהלך מחצית חודש אוגוסט שהוצע לסטודנטים דוברי אנגלית או לכאלו בעלי תואר באנגלית. לימוד הוראה במהירות הבזק.

המכללה הציעה תכנית אטרקטיבית של לימודים מרוכזים ובראשם קורס דידקטיקה של הוראת אנגלית. כמו כן, הוצעה מלגה בסך 5,400 שקלים עד 11,500 שקלים לפי הנכונות להתחייב אחר כך לאורך זמן ללמד.

סטודנטים במסלול זה אינם מחויבים לסיים לימודיהם. הם כן, יופיעו כבר בכיתות בשנה”ל תשס”ט. רק לאחר קורס זה ובמהלך השנתיים הבאות הם יידרשו להשלים את כל יתר הקורסים. העיקר שיהיה מישהו בכיתות שיילמד אנגלית.

◄ כיצד יתמודדו

האם המפתח להצלחה טמון בתכנית חירום זו? קשה לומר. נראה שיותר מדובר בתכנית הצלה לאומית ולא פתרון מסודר למצב משברי חמור. האם קורסים מסוג זה שהוצעו בסמינרים מילאו את מצבת כוח האדם של הוראת האנגלית ברחבי הארץ? ממש לא. אולי יותר פשוט היה לשלוח את התלמידים ל”סאמר סקול” מרוכז במהלך הקיץ?

המידע הובא באדיבות קמפוס: סאמר סקול וואלה לימודים – אוניברסיטאות

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן