ספרים | סופרים | משוררים

המכללה האקדמאית נתניה הוציאה ספר על ההתנתקות מרצועת עזה

0
0

מבקרים את הנסיגה ◄ ח”כ ביילין: נזקיה של הנסיגה החד-צדדית מעזה אינם מבוטלים ◄ פרופ’ ארנס: למנהיגי ישראל אין מרחב רב לטעויות ◄ פרופ’ דויטש: שלטון האליטות מנע ויכוח ציבורי בשאלת התנתקות…
המכללה האקדמאית נתניה הוציאה ספר על ההתנתקות מרצועת עזה
המכללה האקדמאית נתניה הוציאה ספר על ההתנתקות מרצועת עזה

בהוצאת המכללה האקדמאית נתניה הופיע ספר הכולל אוסף מאמרים על ההתנתקות מרצועת עזה בקיץ 2005 עפ”י יוזמת ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. הספר “בצל ההתנתקות, דיאלוג אסטרטגי במשבר” נערך ע”י המרצים ד”ר חיים משגב וד”ר אודי לבל וכולל שישה שערים: ישראל ורצועת עזה-היסטוריה, אסטרטגיה ופוליטיקה; הפסיכולוגיה הפוליטית של ההתנקות: תפיסות, ערכים, נרטיבים; ההתנתקות ויחסי צבא-חברה בישראל; ההתנתקות והחברה הדתית; תוכנית ההתנתקות והזירה המשפטית; כרונולוגיה של ההתנתקות.

בספר מובאים, בין היתר, מאמרים של חבר הכנסת יוסי ביילין, מראשי מר”צ, שר הבטחון לשעבר ומראשי הליכוד משה ארנס ודיקן ביה”ס למשפטים במכללה האקדמית נתניה פרופ’ סיני דויטש.

משה ארנס

חבר הכנסת ביילין, כותב בין היתר; “נזקיה של הנסיגה החד-צדדית מעזה אינם מבוטלים: החלשת מחנה השלום הפלסטיני והחלשת היו”ר מחמוד עבאס עצמו, הרחקת הסיכוי לשלום, צמצום היכולת לפקח על הנעשה ברצועה… להעדיף לוותר על תשעים אחוז מן הגדה המערבית ללא תמורה זו החלטה בעייתית שקשה להשלים איתה”.

פרופ’ משה ארנס, טוען, כי: “מנהיגים פוליטיים בישראל פנטזו בתמימות שהנסיגה תוביל להתמתנות האלימות מצד הפלסטינים…

ח”כ יוסי ביילין

… הם פשוט התעלמו מהאפקט הפסיכולוגי על אויבי ישראל שהוביל להיחלשות ממשית של ביטחון ישראל. מוקפים בשכנים עוינים המאיימים להשמיד את ישראל, למנהיגיה אין מרחב רב לטעויות. אין מקום לניסויים נוסח ההתנתקות”.

פרופ’ דויטש, מסכם: “שלטון האליטות מנע ויכוח ציבורי בשאלת התנתקות… קיימים יותר מדי פרסומים חד-ממדיים בישראל, חסרי עומק, אשר אינם נותנים ביטוי לדעות השונות הרווחות בחברה וכאשר כל הכותבים הם מעור אחד.

אל מול כל אלו-הרי שהמיוחד בקובץ זה, הוא מגוון הדעות הקיימות בו ומגוון התחומים האקדמיים המצויים בו” – סיכם פרופ’ דויטש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן