אור עקיבא | Or Akiva

שכונת אורות אור עקיבא: לאחר שנים של מאבק יועתק קו המתח הגבוה מחוץ לעיר

0
0

“הוכחנו, כי מאבק של אזרחים ושל הרשות המקומית נותן תוצאות טובות. זהו צעד נוסף בהעתקת קו המתח הגבוה שעובר בשכונת אורות אל מחוץ לשטחה של העיר. בעתיד כל רשת החשמל תהיה תחתית” – אמר ראש העיר, שמחה יוסיפוב.
שכונת אורות אור עקיבא: לאחר שנים של מאבק יועתק קו המתח הגבוה מחוץ לעיר
שכונת אורות אור עקיבא: לאחר שנים של מאבק יועתק קו המתח הגבוה מחוץ לעיר

העבודות וכל ההכנות הדרושות להעתקת קו החשמל מעל שכונת אורות נכנסות להילוך גבוה. השבוע התקבלה הודעה בנושא בלשכת ראש עיריית אור עקיבא שמחה יוסיפוב על תחילת העבודות. ההודעה התקבלה בשמחה משום מדובר בקו מתח העלול לסכן את בריאותם של התושבים.

“הוכחנו, כי מאבק של אזרחים ושל הרשות המקומית נותן תוצאות טובות. זהו צעד נוסף בהעתקת קו המתח הגבוה שעובר בשכונת אורות אל מחוץ לשטחה של העיר. בעתיד כל רשת החשמל תהיה תחתית”. – אמר בתגובה ראש העיר, שמחה יוסיפוב.

בתחילת המאבק גילה מודד מיוחד, שבמקום קרינה המגיעה לעוצמה של בין 30 ל-120 מיליגאוס. זאת, כאשר העוצמה המקובלת בעולם היא 10 מיליגאוס בלבד.

לפי מחקרים שונים, קרינה הגבוהה מ-10 מיליגאוס מגדילה את הסיכון לחלות במחלת סרטן (בעיקר לוקמיה אצל ילדים) ואף את הסיכוי להפלות אצל נשים בעת הריונן.

כאשר התקבלו ממצאיו של הבודק, החליטו, התושבים לצאת למאבק. המטרה: לסלק מהשכונה את קו המתח הגבוה.

לפני מספר חודשים, הבינו ראש העיר והתושבים, כי היה כדאי להתעקש: חברת החשמל החליטה שקו המתח יועתק ממקומו. עתה, לאחר השלמת שלב התכנון וקבלת כל האישורים, יכנסו, כאמור, העבודות להעתקת קו המתח הגבוה להילוך גבוה…

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן