מחקרי רפואה

סבתא שוב צדקה: חלב עיזים מגן מפני דלקות וזיהומים

0
0

כך עולה ממחקר חדש הקובע כי חלב העיזים הינו היחיד בעל יכולת השפעה המנטרלת חיידק הבוטלינום ◄ יעיל לסידן וברזל וכבר בעבר יוחסו לו סגולות בריאותיות, המקבלות כיום ביסוס במחקרים חדשים. זהו מחקר שנעשה בדגימות מעבדה אך שופך אור על ההיבט הבריאותי שלו
סבתא שוב צדקה: חלב עיזים מגן מפני דלקות וזיהומים
סבתא שוב צדקה: חלב עיזים מגן מפני דלקות וזיהומים

מחקר חדש, שנערך במחלקה לביוכימיה באוניברסיטת אוסקה שביפן, קובע, כי חלב עיזים מסייע בהגנה מפני דלקות וזיהומים. המחקר בחן את הקשר שבין רכיבים ייחודיים הקיימים בחלב העיזים לבין השפעתם על המערכת החיסונית בגוף האדם. מדובר ברכיבים שומניים ייחודיים, הנקראים גנגליאוזידים, המצויים בסוגי חלב שונים וידועים בתרומתם לחיזוק המערכת החיסונית, הודות ליכולתם לנטרל את ההשפעה המזיקה של חיידקים ולהגן מפני דלקות וזיהומים. רכיבים ייחודיים אלו נקשרים לקולטנים של רעלנים, המופרשים מהחיידקים וע”י כך מנטרלים את פעילותם המזיקה על מערכות שונות בגוף האדם.

במהלך המחקר המורכב, אשר התנהל במעבדה כימית ביפן, נבדק לראשונה הריכוז של רכיבים שומניים אלו בדגימות של חלב עיזים, חלב אם וחלב פרה ונבחנה יכולתם והשפעתם על נטרול פעילות הרעלנים, של חיידקים מזן ויבריו – חולירע ו-בוטולינום, העלולים לפגוע במערכות שונות בגוף כגון; מערכת העיכול ומערכת העצבים המרכזית וכתוצאה מכך לגרום לנזקים נוירולוגים קשים, אשר עשויים להביא לזיהום, הרעלה ובמקרים קשים אף לשיתוק ומוות.

מניתוח תוצאות הבדיקות שנערכו הצטיירה תמונת מצב אופטימית, במסגרתה נמצא, כי חלב העיזים הינו היחיד בעל יכולת השפעה המנטרלת את חיידק הבוטלינום. מעבר לכך, חלב העיזים הראה יעילות של 100% בנטרול חיידק הויבריו כולירה, לעומת חלב האם שגילה יעילות של 93% בלבד.

מסקנת החוקרים היא, כי לחלב העיזים תרומה משמעותית ביותר נגד חיידקים העלולים לגרום לנזק עצבי, לדלקות ולזיהומים, בהשוואה לחלב אם וחלב פרה וכי יכולתו להגן מפני דלקות וזיהומים הוכחה עתה במחקר מדעי.

גלעד צרי, טכנולוג החלב הראשי של משק צוריאל, הגיב היום על תוצאות המחקר ומסר, כי: “חלב עיזים הוא מקור יעיל ל-סידן ו-ברזל וכבר בעבר יוחסו לו סגולות בריאותיות, אשר מקבלות כיום ביסוס במחקרים חדשים. אומנם מדובר במחקר שנעשה בדגימות מעבדה, אולם, הוא בהחלט שופך אור על ההיבט הבריאותי של חלב העיזים ומספק סיבה מדעית טובה לציבור הצרכנים, מדוע לגוון את צריכת החלב הקבועה שלו גם בחלב עיזים.

היכולת של חלב העיזים לתרום לחיזוק המערכת החיסונית ולמנוע זיהומים ודלקות, כבר נבדקה בעבר ומחקר זה מצטרף לידע מדעי ההולך ומצטבר. במחקרים קודמים, החוקרים חשפו לימפוציטים, תאי דם לבנים, של בני אדם לחלב עיזים ומצאו, כי הוא גורם לתאי חיסון אלו להפריש חומרים המשפיעים לטובה על המערכת החיסונית.

בישראל, בכל רשתות השיווק והמכולות, ניתן למצוא מגוון גדול של חלב עיזים ומוצרי עיזים של משק צוריאל ומחלבות נוספות. מומלץ לגוון את התפריט היומי ולשלב גם מוצרים מחלב עיזים לבריאות מיטבית”.

המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי לביוכימיה ומטבוליזם ומטבוליזםGlycoconjugate Journal, היוצא בארצות הברית ומצטרף לשורה של מחקרים חדשים אשר מצביעים על תרומתו של חלב עיזים ל-בריאות ועל יכולתו להשפיע על חיזוק המערכת החיסונית.

על חלב עיזים ותרומתו לבריאות

חלב וגבינות עיזים הם מיסודות הדיאטה הים תיכונית, הידועה כיום ממחקרים, כתורמת לבריאות ולאריכות ימים. חלב עיזים הוא מקור תזונתי טוב לרכיבי תזונה חיוניים כמו: חלבון, סידן, וויטמין B2, מגנזיום, ברזל ועוד.

מסתבר שכיום, יותר אנשים בעולם שותים חלב עיזים מחלב פרה. עדויות רפואיות מצטברות מצביעות על סגולותיו הבריאותיות של חלב העיזים, בזכות המרכיבים הייחודים לו, ביניהם, תכולת הסידן הגבוהה, התורמת לבניית עצמות בקרב ילדים ומניעת אוסטיאופורוזיס בקרב מבוגרים, הרכב החלבון הייחודי ופיזור של מולקולות השומן, שמאפשר עיכול קל וטוב יותר, היכולת שלו לרפא פצעים ויראליים (אפטות) בפה על ידי חיזוק מערכת החיסון, תכולת המינרלים שבו כמו מגנזיום וספיגתם המיטבית במעי ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן