קיבוץ

כנס המטה השיתופי של התנועה הקיבוצית נערך בקיבוץ גן שמואל

0
0

אילן שדה: “השאלה המרכזית העומדת לפני חברי הזרם השיתופי היא האם נצליח והאם יש משימות לאומיות אשר צריך ואפשר להציג בפני הצעירים ולחנך לאורן את הנוער בכדי שיבין שהחיים בחברה שיתופית הם ערך שיעניק לו תגמול ערכי השונה מהתגמול הסוגד לחומרנות…”.
כנס המטה השיתופי של התנועה הקיבוצית נערך בקיבוץ גן שמואל
כנס המטה השיתופי של התנועה הקיבוצית נערך בקיבוץ גן שמואל

הכנס השנתי של המטה השיתופי בתנועות הקיבוציות נערך בסוף השבוע (חמישי) בקיבוץ גן שמואל שבמועצה האזורית מנשה. נושא הכנס השנה; “התחדשות שיתופית”. הכנס הוקדש למפגש לימוד ושיחה עם אנשים המנסים לקדם מגמות סולידאריות בחברה הישראלית ובתנועה הקיבוצית, בניסיון ליצור תשתית לברית התחדשות חברתית ברוח שיתופית.

הדיון בניסיונות השיתוף נערך תוך ראיית אחריות של קבוצות על סביבתן מבחינה אקולוגית, חברתית, כלכלית ופוליטית. במהלך הכנס נערכו חוגי דיון ומפגש עם צעירם מקבוצות שיתופיות בקיבוצים ונערך פאנל בנושא; “כוח השוויון והשיתוף בקהילה ובכלכלה”.

בכנס נכחו ראשי התנועה הקיבוצית ואנשי אקדמיה. אילן שדה ראש המועצה האזורית מנשה, היה אחד מבין שלושת נושאי הדברים בכנס.

ראשי התנועה הקיבוצית זאב (ולוולה) שור וגברי ברגיל

שדה, הדגיש בנאומו את האתגר העומד בפני החברה הקיבוצית ואמר בין היתר; “השאלה המרכזית העומדת לפני חברי הזרם השיתופי היא האם נצליח והאם יש משימות לאומיות אשר צריך ואפשר להציג בפני הצעירים ולחנך לאורן את הנוער בכדי שיבין שהחיים בחברה שיתופית הם ערך שיעניק לו תגמול ערכי השונה מהתגמול הסוגד לחומרנות.

זהו האתגר העומד לפני הזרם השיתופי, ההסתגרות לא תיתן תשובה, פילנתרופיה גם היא אינה תשובה, התשובה מצויה ביציאה חדשה של התנועה הקיבוצית למשימות לאומיות חדשות שונות מאלו בהן עסקה בהקמתה וזאת תוך חינוך הנוער להכרה בגודל המעשה וחשיבותו.

ככל שנעשה ונהיה מעורבים בחברה שסביבנו בעשייה זו נקבל יותר ויותר תגמול אישי וכללי ובכך נחזק את הכיוון השיתופי אשר עדין רב לו לעשות” – סיכם אילן שדה ראש המועצה האזורית מנשה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן