תערוכות | מוזיאונים

התעשיין סטף ורטהימר עורך את כנס ה”ייקים” השנתי

0
0

המוזיאון ליהדות דוברת השפה גרמנית, גן התעשייה תפן, יום שישי ה-11 בינואר 2008 • בתערוכת הרמן שטרוק ב”תפן”, מוצגות 120 תמונות קטנות, יומני מסע, אלבומי תחריט ומכתבים רובם מהאוסף הפרטי של מיקי ברנשטיין ובשיתוף פעולה עם מוזיאון צנטרום יודייקום בברלין.
התעשיין סטף ורטהימר עורך את כנס ה
התעשיין סטף ורטהימר עורך את כנס ה”ייקים” השנתי

תערוכתו של האמן היהודי-גרמני הרמן שטרוק תעמוד במרכז יום העיון השנתי שעורך המרכז למורשת ה”ייקים” במוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן, ב-11 בינואר, ביזמת התעשיין סטף ורטהימר. יום העיון הינו על שמו של הנהרייני ישראל שילוני ז”ל, מייסד המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן, מתקיים בשיתוף עם ארגון יוצאי אירופה החוגג 75 שנים להיווסדו ולעליית הייקים לארץ.

את הכנס יפתחו התעשיין סטף ורטהימר, יו”ר נשיאות ארגון יוצאי אירופה ולשעבר מנכ”ל משרד הביטחון ראובן מרחב, וד”ר צבי שילוני בנו של ישראל שילוני ז”ל.

העיתונאי מיכה לימור, גם הוא בן למשפחת ייקים, יקריא ממכתבי שטרוק, והגב’ רותי אופק אוצרת המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית ו-המוזיאון הפתוח בתפן, תרצה על תערוכת שטרוק המוצגת בימים אלו במוזיאון בתפן. כמו כן, ייערך סיור למשתתפי יום העיון בתערוכה.

עוד בתכנית:

• הקרנת הסרט “האמן המאמין”, על הרמן שטרוק, בהפקת מוסד הרב קוק.
• ד”ר גדעון עפרת, ירצה על “שירת הקבצנים”.

בתערוכת הרמן שטרוק ב”תפן”, מוצגות 120 תמונות קטנות, יומני מסע, אלבומי תחריט ומכתבים רובם מהאוסף הפרטי של מיקי ברנשטיין ובשיתוף פעולה עם מוזיאון צנטרום יודייקום בעיר ברלין.

המשתתפים יוכלו לסייר גם במוזיאון ליהדות דוברת גרמנית, בו נפתח לאחרונה מרכז מידע מחקרי ביזמתו של התעשיין סטף ורטהימר, המציגה עבודת מחקר מקיפה על מורשת הייקים, תרומתם ופעלם במדינת ישראל, פועלם והשפעתם של עולי מרכז אירופה, בעלי תרבות הגרמנית, במדינת ישראל.

העלייה ה”ייקית” הייתה עליה מיוחדת במינה. ה”ייקים” שמרו בקנאות על התרבות האירופאית, הגינונים והלבוש גם בימים קשים כלכלית. למרות שרובם היו בעלי השכלה אקדמית ומקצועות חופשיים, לא בחלו בכל עבודת כפיים שנתנה להם, כחלק מהמאמץ להקמת המדינה. העיר ה”ייקית” הלא היא נהריה הפכה מודל לתרבות ה”ייקים”.

במוזיאון חמש מצגות אינטראקטיביות בנושאים: התיישבות, כלכלה, תעשייה ומסחר, אדריכלות, רפואה, משפט ואומנויות הבמה כולן בגיבוי אקדמי.

יום העיון פתוח להקל הרחב, במחיר 50 ₪ לאדם כולל – הסעות מירושלים, ת”א חיפה ונהריה. יש לתאם ולהזמין מראש. המוזיאון הפתוח בתפן, טלפון – 04-9109613. כתובת אתר אינטרנט; www.open-museums.co.il

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן