רשלנות רפואית

נתניה: תביעה נגד צוות המוסד הגריאטרי “מלבן דורה נתניה” הזניח חולה עד למותה

0
0

החולה נפטרה כתוצאה מהיעדר הטיפול במנוחה גרם למעשה לכך שחלק ניכר מגפיה התחתונות ועכוזה נמקו בעודה בחיים תוך גרימת כאבים ויסורים קשים עד מותה.
נתניה: תביעה נגד צוות המוסד הגריאטרי
נתניה: תביעה נגד צוות המוסד הגריאטרי “מלבן דורה נתניה” הזניח חולה עד למותה

כתב תביעה חמור על רשלנות רפואית והזנחה של קשישה עד למותה בסבל על ידי צוות המוסד הגריאטרי “מלבן דורה” בעיר נתניה, הוגש לבית המשפט השלום בעיר ירושלים. התביעה הוגשה על ידי יורשי המנוחה באמצעות עו”ד יאיר סקלסקי, נגד משרד הבריאות, המפעיל את המוסד הגריאטרי.

כתב התביעה מגולל פרשה קשה של הזנחת הקשישה שהביאה להתפתחות מאסיבית של פצעי לחץ ונמק ברגליה ובעכוזה, אשר גרמו לפי כתב התביעה למותה לאחר סבל רב.

המנוחה הגיעה ל”מלבן דורה” כשהיא במצב כללי ירוד, משותקת בפלג גופה השמאלי, סובלת משטיון בעקבות אירוע מוחי. בנוסף היתה עדות להתחלה ראשונית של פצע לחץ. בשל מצבה היא הוגדרה כמי שצריכה להיות בהשגחה וטיפול צמודים של 24 שעות.

למרות האבחנות הקודמות, עם קליטתה במרכז הגריאטרי “מלבן דורה” לא ניתנו שום הוראות מיוחדות לטיפול בפצע הלחץ. בכל מהלך האשפוז לא נעשה במנוחה שום טיפול בפצעים או למניעת פצעים, היא לא הושכבה על מזרון מיוחד, לא בוצעו שינויי תנוחותה ולא ניתן לה טיפול תרופתי מתאים. רגליה נחבשו בתחבושות אלסטיות, אשר רק החריפו את מצב פצעיה.

בשל כך, בתקופה קצרה מאוד של כשלושה שבועות התפתחות בגפיה ובעכוזה פצעי לחץ נרחבים ועמוקים.

עו”ד יאיר סקלסקי, מציין עוד בכתב התביעה, כי בהיעדר הטיפול במנוחה גרם למעשה לכך שחלק ניכר מגפיה התחתונות ועכוזה נמקו בעודה בחיים תוך גרימת כאבים ויסורים קשים.

בעקבות התדרדרות מצבה פונתה המנוחה לבית החולים ע”ש מאיר בעיר כפר סבא, שם הוחלט לכרות את רגלה בעקבות המצב הקשה. הטיפול לא הציל אותה והיא נפטרה לאחר ימים ספורים.

עד לשעת פרסום הידיעה טרם הצלחנו לקבל תגובה מהנהלת בית החולים “מלבן דורה” וטרם הוגש כתב הגנה לבית המשפט.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן