אדיר בנימיני

פרידה מזמר הטנור לוצ’אנו פאברוטי – הטור של אדיר בנימיני מהעיר נתניה

0
0

חבר מועצת עיריית נתניה, בנימיני, מתקשה להיפרד מהטנור הנערץ שהלך לעולמו לפני חודש; לעולם לא נודע מה היה סוד הקסם שלו, והאמת שזה גם לא משנה; כשלעצמי נראה לי שיהיה זה נכון לומר, שכמוהו לא נראה עוד ולא נשמע עוד לעולם…
פרידה מזמר הטנור לוצ’אנו פאברוטי - הטור של אדיר בנימיני מהעיר נתניה
פרידה מזמר הטנור לוצ’אנו פאברוטי – הטור של אדיר בנימיני מהעיר נתניה

פברוטי היה ידוע כאחד המוסיקאים הפופולאריים ביותר בעולם האופרה ובתחומי המוזיקה האחרים. ביולי 2006, אובחן כסובל מסרטן הלבלב. במהלך המאבק במחלה, עבר מספר ניתוחים, באוגוסט השנה אושפז פבארוטי בגלל החמרה במצבו. הוא הלך לעולמו ב-6 בספטמבר בביתו שליד מודנה.

מה גרם לי, כשהתחלתי להיכנס חזק לקטע של מוסיקה קלאסית ולאופרה בפרט (איפשהו בשלהי שנות ה-90), להפוך אותו לטנור האהוב עלי ביותר? מה הביא מיליוני בני אדם בעולם לרכוש את הדיסקים בכיכובו ובכך להעשיר את חברת DECCA שהחזיקה במרבית הזכויות על הקלטותיו?

האם זה היה רק קולו המהפנט? האם זו לא הייתה גם הכריזמה והנוכחות הבימתית שלו? ומה על המטפחת הלבנה המפורסמת, שהייתה לסמל המסחרי שלו? מה היה סוד הקסם המוזיקלי שלו, שהביא לו תהילת עולם הכל כך גדולה לה זכה?

אודה ולא אכחד, כי בפעם הראשונה שנחשפתי לסניור פאברוטי, הדבר לא עשה עלי רושם מיוחד; זה היה בשנת 1990 כאשר צפיתי כמו כל אוהד כדורגל מושבע, במופע של שלושת הטנורים בניצוחו של המאסטרו זובין מהטה במסגרת המונדיאל באיטליה.

פרידה מזמר הטנור לוצ’אנו פאברוטי – הטור של אדיר בנימיני מהעיר נתניה

לימים כאשר רכשתי את הדיסק, גם הבנתי למה. הרפרטואר שבחרו השלושה לא היה מי יודע מה, על אף ולמרות שזה הפך לאחד האלבומים הקלאסיים הנמכרים ביותר מאז ומעולם.

מאוחר יותר, כאשר התחלתי כאמור להיכנס לעניינים, הדיסק האופראי הראשון שרכשתי היה The Essential PAVAROTTI וההתאהבות בקולו ובשירתו הייתה טוטאלית; זו הביאה מן הסתם לרכישת שובל שלם של דיסקים בביצועו.

לעולם לא נודע מה היה סוד הקסם שלו, והאמת שזה גם לא משנה, הוא היה אחד הגדולים והמיוחדים שהיו לנו; כשלעצמי נראה לי שיהיה זה, נכון לומר, שכמוהו לא נראה עוד ולא נשמע עוד לעולם.
_________

הכותב הינו חבר מועצת עיריית נתניה, בעל תואר שני (M.A) במדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן