עיתונות | תקשורת המונים

ישראל סגל העיתונאי והסופר הלך לעולמו הבוקר בגיל 63

0
0

אושפז לפני שבוע בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים, לאחר שבאחרונה החמיר מצבו הבריאותי בעקבות אירוע הלב שעבר ותאונת תדרכים לפני כ-6 חודשים ■ הלוייתו תתקיים מחר (שישי, 15:00).
ישראל סגל העיתונאי והסופר הלך לעולמו הבוקר בגיל 63
ישראל סגל העיתונאי והסופר הלך לעולמו הבוקר בגיל 63

ישראל סגל, העיתונאי והסופר הלך לעולמו בגיל 63 הבוקר (ה’) בבית החולים “הדסה”, לאחר שחש ברע לפני שבוע ואושפז במצב קשה זאת בעקבות סיבוכים מאירוע לב שעבר במהלך תאונת דרכים לפני כחצי שנה ב-8 במרץ 2007.

אז במהלך נהיגה ב”נתיבי איילון” בעיר תל אביב פגע רכבו במעקה הבטיחות שבצד הדרך. בתאונה לא היו מעורבים כלי רכב נוספים. הוא פונה לביה”ח איכילוב כשהוא מחוסר הכרה. סגל נכנס לתרדמת עד להתעוררותו.

כעבור כחודש חזר להתאושש בביתו בשכונת מלחה בעיר ירושלים. מאז אושפז לפני שבוע מצבו הידרדר והבוקר נפטר ישראל סגל כשהוא מותיר אחריו אישה ושני ילדים, אורי והבת נועה. הלוייתו של סגל תתקיים מחר שישי בשעה 15:00 בקיבוץ גבעת ברנר.

סגל נולד במשפחה דתית בשכונת שערי חסד בירושלים. בעקבות אחיו הבכור, הרב דן סגל, הגיע אף הוא לישיבות חרדיות. ונחשב בשעתו לעילוי ב”ישיבת פוניבז’” בעיר בני-ברק.

בסוף שנות העשרה שלו יצא בשאלה והפך לחילוני. בעקבות יציאתו בשאלה, הביא אחיו לנידויו בחברה החרדית, ובין השניים שוררת יריבות חריפה. בספריו של סגל, הוא מתאר את מאמציו של אחיו להרחיקו מהמשפחה. הרב סגל אינו מתייחס בפומבי לעניין זה.

בתחילת דרכו כעיתונאי, עבד סגל בכתבי העת “העולם הזה” ו”בול”. בשנים 1971–1973 בשנים 1971–1973 שימש סגל ככתב לענייני חרדים, ככתב לענייני משטרה וככתב מיוחד במערכת של “ענייני היום” (כיום “בחצי היום”) בתחנת השידור קול-ישראל. לטלוויזיה (הערוץ הראשון) הגיע בשנת 1974.

בשנת 1974 הצטרף לטלוויזיה הישראלית, תחילה ככתב לענייני בריאות, ולאחר מכן כעורך וכמגיש בנושאי חדשות. לאחר מכן יצר עם יעקב אחימאיר את מהדורת החדשות הלילית; “כמעט חצות”.

כשפרצה מלחמת לבנון הראשונה, חש סגל שמצירים את צעדיו משיקולים פוליטיים, נענה להצעתו של העיתונאי נחום ברנע והצטרף ככתב מדיני לשבועון החדש, “כותרת ראשית”.

בין השנים 1985–1988 שימש ככתב הרדיו והטלוויזיה באירופה, והיה העיתונאי הישראלי הראשון ששידר מהקרמלין.

ב-1990 מונה סגל לעורך ומגיש של “יומן השבוע” ולאחר שהפסיד, יחד עם נסים משעל, את המכרז החל להגיש את “ערב חדש” ואת “מוסף המוספים” בטלוויזיה הלימודית. באוגוסט 1998 פרש מרשות-השידור יחד עם נסים משעל והצטרף ל’רשת’, זכיינית של ערוץ-2, כעורך של תוכנית האקטואליה “משעל חם”.

סגל כתב מספר ספרים המבוססים על אירועים בחייו, תוך שילוב תיאורים ספרותיים. בספריו מתוארים מאבקים פנימיים וקשיים עצומים בתהליך יציאתו בשאלה. דוגמה בולטת לכך היא ספרו; “וכי נחש ממית? שראה אור בשנת 2004.

ספריו

• החזון איש מת באמצע שעור התעמלות (1988)
• לעוף כמו צפור (1989)
• נעילה (1990)
• אחד משנינו (1995)
• וכי נחש ממית? (2004)

בידיעה זו, נסתייענו במידע באדיבות – ויקיפדיה

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן