עולם ערב

מחלוקת באשר לתחילת חודש רמדאן – ليلة القدر בעולם האסלאמי

0
0

חודש רמדאן הוא החודש הקדוש ביותר למוסלמים, הנמנעים במהלכו מכל מאכל ומשקה מזריחת השמש ועד שקיעתה ומרבים בצדקה. מערכת “כאן נעים” מאחלת רמדאן כרים
מחלוקת באשר לתחילת חודש רמדאן - ليلة القدر בעולם האסלאמי
מחלוקת באשר לתחילת חודש רמדאן – ليلة القدر בעולם האסלאמי

מתי מתחיל חודש רמדאן? בחלק מהעולם הערבי והאסלאמי החלו כבר אתמול לצום, אחרים יתחילו את הצום רק היום (חמישי) ואילו לפי מרוקו ומדינות אחרות, הצום יתחיל רק מחר. ברוב המדינות הערביות והמוסלמיות נקבעה תחילת חודש רמדאן להיום. רמדאן הוא החודש הקדוש ביותר באסלאם, והמוסלמים נמנעים במהלכו מכל מאכל ומשקה מעלות השמש ועד שקיעתה, ומרבים בצדקה.

תחילת חודש הצום נקבעת לפי הירח, בהתאם לפסוק בקוראן המצווה על המוסלמים לצום עם מולד הירח בתחילת חודש רמדאן ועד מולד הירח בחודש שלאחריו. על-פי האמונה המוסלמית, בחודש זה ניתנו הפסוקים הראשונים של הקוראן לנביא מוחמד, ומכאן קדושתו.

המועצות הדתיות העליונות ומוסדות הדת השונים בעולם הערבי והמוסלמי הכריזו על יום חמישי כיום הראשון ברמדאן לשנת 1428 לפי הספירה המוסלמית, לאחר שצפו במולד הירח.

המדינות שקבעו את תחילת חודש רמדאן להיום הן; סעודיה, תימן, איחוד האמירויות, סודאן, ירדן, הרשות הפלסטינית, כוויית, מצרים, לבנון, בחריין, קטאר, אלג’יר, עיראק, מלזיה ותוניס.

כמו כן, יצומו היום גם במדינות; בצפון אמריקה, הולנד, צרפת, רוסיה, אוקרינה, אוסטריה, סלובקיה וצ’כיה.

במדינת לוב התחילו המוסלמים לצום כבר אתמול. בעוד במדינות כמו; מרוקו, הודו, פקיסטאן וסנגאל, נקבעה תחילת חודש הצום ליום שישי.

עם ההכרזה על תחילת חודש רמדאן התקיימה במסגדים תפילה מיוחדת, תפילת “אל-קיאם”. ההכנות לקראת הצום נמשכו עד אחרי חצות אתמול בלילה, ובחנויות ובשווקים נרשמה תנועה ערה.

צום הרמדאן הוא אחד מחמש המצוות העיקריות באסלאם, והוא מסמל את ההתקרבות לאלוהים. מטרתו לעורר את תחושות הסולידריות החברתית בין עשירים לעניים, ולכן מרבים במהלכו במעשי צדקה ותפילה.

גם השנה, יציינו הפלסטינים בשטחים הכבושים את חודש רמדאן בצל הכיבוש והסגר המוחלט שהטילה עליהם ישראל בשל ראש השנה היהודי, שחל היום.

מערכת “כאן נעים” מאחלת רמדאן כרים ושנה טובה לכל האזרחים, שנה בלי כיבוש, בלי סגר ומחסומים, בלי חיסולים ומעצרים, שנה בלי אלימות ובלי גזענות.

___________

* הידיעה הובאה במסגרת שת”פ מתוך “מחסום” אתר חדש היוצא לאור בשפה העברית מטעם עמותת אמווג’ לתקשורת אלטרנטיבית, נכתב ונערך מתוך פרספקטיבה של האזרחים הערבים בישראל – ותוך שיתוף פעולה של ערבים ויהודים. מטרתו היא להציב בפני הציבור הישראלי אתגר לחשיבה מסוג חדש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן