ראש השנה

שווי מכירות היינות והמשקאות החריפים בראש השנה 340 מיליון שקל

0
0

איגוד לשכות המסחר; מדובר בגידול של כ- 10% לעומת אשתקד ■ דן ליאור, מנכ”ל החברה הסקוטית; ההוצאה על בקבוק יין בתקופת החג נעה בין 35 ל-60 ₪ ■ פדיון ענף היינות והמשקאות האלכוהוליים בסוף תשס”ז; 1.4 מיליארד ש”ח
שווי מכירות היינות והמשקאות החריפים בראש השנה 340 מיליון שקל
שווי מכירות היינות והמשקאות החריפים בראש השנה 340 מיליון שקל

פדיון ענף היינות והמשקאות האלכוהוליים יגדל בסוף שנת תשס”ז בכ- 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ויעמוד על כ- 1.4 מיליארד שקלים. כך מעריכים כלכלני איגוד לשכות המסחר, על-פי נתוני חטיבת המשקאות החריפים שבאיגוד לשכות המסחר.

מבדיקת אגף הכלכלה עולה, עוד, כי בתקופה שלקראת ראש השנה (כחודש) יימכרו כמויות יין ומשקאות חריפים הגדולות פי 3 מהממוצע השנתי, שעומד על 110 מיליון שקלים. כתוצאה מכך, השנה צפוי פדיון של כ- 340 מיליון שקלים.

לדברי דן ליאור, מנכ”ל החברה הסקוטית וחבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד לשכות המסחר; “השנה הייתה עליה בהתעניינות של קהל מגוון בנושא המשקאות החריפים והיינות; מצד אחד, של נשים וצעירים בגילאי ה-20+, ומצד שני, של מבוגרים, שלמרות שמרנותם מתחילים להתעניין באלכוהול”.

ליאור, מוסיף, כי; “בשנה החולפת חלה עליה ניכרת בביקוש של יינות ייחודיים מזנים חדשים, כגון; קברנה פרנק, שיראז, פינו נואר וכדומה. במשקאות החריפים חל שינוי מגמה לכיוון של משקאות בורבון וויסקי, וודקות ייחודיות. כמו כן, תוכפל מכירת היינות המבעבעים, בין היתר בעקבות ביטול המס על יבוא יינות נתזים בחודש מאי 2007”.

להערכתו, לקראת החג כ-40% מהצרכנים יקנו יין אדום, כ- 30% יקנו יין לבן, כ-15% ירכשו משקאות חריפים או ליקר וכ-15% יפנקו את עצמם בקניית מוצר לא שגרתי, כמו לדוגמא: קוניאק יוקרתי, וודקה מיוחדת או שמפנייה טובה.

בנוסף, ליאור, מציין, כי; “ההוצאה על בקבוק יין בתקופת החג נעה בין 35 ל-60 ₪, זאת בהשוואה לממוצע השנתי העומד על 25 ₪. אך גם ישנה עליה משמעותית במספר האנשים שמוכנים להשקיע ביינות טובים לחג, כך שהמחיר לבקבוק עשוי להגיע מעל ל-100 שקלים”.

ליאור, מדגיש, כי; “צרכנים רבים מוכנים לשלם לפחות 80 שקלים ומעלה לאריזת שי שמכילה 2 בקבוקים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן