סביבה | אקולוגיה

נתניה: אדם טבע ודין ופעילי הסביבה עתרו לביה”מש לבטל הבניה בשלולית החורף

0
0

בניה של מעל אלפיים יחידות דיור בשטח הסמוך לבריכה צפויה לגרום ברמת ודאות גבוהה לפגיעה בבריכה עקב זיהום מים, פסולת, השפעת בעלי חיים ושורה של פעילויות והשפעות אנושיות אחרות
נתניה: אדם טבע ודין ופעילי הסביבה עתרו לביה
נתניה: אדם טבע ודין ופעילי הסביבה עתרו לביה”מש לבטל הבניה בשלולית החורף

’אדם טבע ודין’, יחד עם פעילי הסביבה מהעיר נתניה הרצל קרן (חבר מועצת עיריית נתניה) ואשר שממה, עתרה לבית המשפט המחוזי בת”א נגד החלטה הועדה המחוזית-מרכז לאשר תוכנית בניה, שעל פי חוות דעת מומחים שצורפו לעתירה, צפויה לפגוע קשות בבריכת דורה (הידועה גם בשם “שלולית החורף של נתניה”). בריכה זו היא אחת משתי בריכות החורף הגדולות, היפות והחשובות ביותר שנותרו במישור החוף, לאחר שרוב בריכות החורף, שאפיינו בעבר את נוף הארץ, נעלמו עקב בניה ופיתוח.

בריכת דורה מהווה כיום אתר בעל חשיבות לאומית כלל ארצית, הן מבחינת פעילות פנאי ונופש של הציבור והן בהיבט נדירות המקום, המהווה בית גידול לצמחייה וחי ייחודיים.

במסגרת התכנית, הכוללת בניה של מעל אלפיים יחידות דיור בשטח הסמוך לבריכה, אושרה בנית 5 מגדלים על אגן הניקוז של הבריכה ובצמידות וללא כל חיץ ממנה.

דבר זה, לדעת מומחים, צפוי לגרום ברמת ודאות גבוהה לפגיעה בבריכה עקב זיהום מים, פסולת, השפעת בעלי חיים ושורה של פעילויות והשפעות אנושיות אחרות.

אדם טבע ודין, דורשת בעתירה לבטל את הבניה הזו, ולא לאשר כל בניה אחרת בסמוך לבריכה. עו”ד אלי בן ארי, מאט”ד מבהיר, כי; “בריכת דורה, כשריד כמעט אחרון מסוגה לבריכות חורף המתמלאות ממי גשמים, היא בעלת חשיבות ציבורית עצומה כ”ספינת הדגל” של בריכות החורף מבחינה חינוכית וציבורית. כדי להבטיח את המשך קיום הבריכה באזור עירוני חייבים לנקוט בגישת ’הזהירות המונעת’ – כלומר; לא לקחת סיכונים מיותרים בעת אישור פעילות פיתוח לצד הבריכה.

התוכנית, אותה מתבקש לפסול בית המשפט, מסכנת את המשך קיום הבריכה כבית גידול למיני חי וצומח ייחודיים וכן כאתר בילוי עירוני נגיש”.

הרצל קרן חבר מועצת העיר נתניה, העומד, שוב, בחזית המאבק לביטול מגדלי המגורים בסמוך לשלולית ומי שהוביל בעבר את המאבק להצלתה של “שלולית החורף” טען, באחרונה, כי; “אישור מגדלי המגורים עלול לפגוע ב”שלולית החורף” לאורך זמן ולכן, יש לעשות מאמץ לבטלם ולהעתיקם לשטח שממזרח השלולית כפי שנעשה למרבית זכויות הבניה בתוכנית כחלק מהמאבק אותו הוביל בעבר למנוע פגיעה בשלולית”.

קרן, העביר ביקורת נוקבת על עיריית נתניה שלדבריו משחקת משחק כפול ודו פרצופיות; “כלפי חוץ ובתקשורת היא לכאורה מתנגדת לבניית המגדלים אך בדיון בוועדה המחוזית היא תומכת בבנייתם או שלא עושה דבר משמעותי על מנת למנוע את בנייתם”.

לדבריו, של קרן, התנהלות זו של העירייה חוזרת על עצמה שוב ושוב גם במאבקים אחרים דוגמת “עיר ימים” ושמורת האירוסים. “רק במידה ואנו מנצחים במאבקים לפתע מזדרזת העירייה לצאת בהודעה שהיא הובילה את המאבק ומנסה לקבל קרדית שלא מגיעה לה”.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת”א נגד החלטה הועדה המחוזית-מרכז לאשר תוכנית בניה, מתבקש ביהמ”ש, להורות על הפחתת מסת הבנייה הסמוכה לבריכה ובמיוחד לבטל את הבינוי הסמוך אליה. בנוסף, מתבקש ביהמ”ש בשל חשיבות הנושא, להורות על קיום דיון בנושא במועצה הארצית לתכנון לבניה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן