סביבה | אקולוגיה

חצי טון אלמוגים שהוברחו מסין נתפסו בנמל אשדוד

0
0

פקחי רשות הטבע והגנים החרימו את האלמוגים, שהם ערך טבע מוגן שהסחר בו אסור בישראל ■ “הכמות שהובאה היא עצומה, זה דומה לכך שמישהו יעקור את כל האלמוגים בשמורת האלמוגים של אילת ויעביר אותם מחוץ לישראל” ■ רוב המטען יושמד
חצי טון אלמוגים שהוברחו מסין נתפסו בנמל אשדוד
חצי טון אלמוגים שהוברחו מסין נתפסו בנמל אשדוד

אלמוגים במשקל כולל של חצי טון, שהוברחו מסין לישראל, הוחרמו אתמול (יום שני) בנמל אשדוד, לאחר שפקחי המכס חשדו, כי המשלוח מכיל ערכי טבע מוגנים ולא אלמוגים מפלסטיק- כפי שטען היבואן. פקחי המכס הזעיקו את אריה קלר, ראש אגף מניעת סחר בבעלי חיים ברשות הטבע והגנים, שבדק את המכולה ואישר, כי אכן מדובר באלמוגים, שנחשבים לערך טבע מוגן שאסור לייבא אותו לישראל או לסחור בו.

האלמוגים הובאו ככל הנראה מתוך כוונה למכור אותם לאקווריומים ולחנויות. נגד החשוד בהברחה נפתחה חקירה, ובעתיד כנראה שיוגש נגדו כתב אישום.

גל אריאלי, הממונה על האכיפה במחוז מרכז של רשות הטבע והגנים; “האלמוגים שנתפסו במשלוח הם אלמוגי שיח, שידועים ביופיים ושכל אחד מהם נמכר ב-500 שקל בערך. משום שבעיר אילת ובים סוף מבצעים פקחי רשות הטבע והגנים, אכיפה הדוקה, שוק ההברחות מתעצם, בהתאם לביקוש שגדל. הכמות שהובאה היא עצומה, זה דומה לכך שמישהו יעקור את כל האלמוגים בשמורת האלמוגים של אילת ויעביר אותם מחוץ לישראל”.

“רשות הטבע והגנים, חתומה בשם ישראל יחד עם 150 מדינות נוספות בעולם על אמנת CITES, המנסה לבלום את הסחר הבלתי חוקי בבעלי חיים ובצמחים, ואפילו נחשבת למדינה שמנצלת את זכותה להחמיר סעיפים באמנה.

“לצערי, מוסיף אריאלי; “סין, אינה חתומה על האמנה מה שמאפשר את הוצאת האלמוגים מסין ביתר קלות. התפקיד שלנו, בתור מי שמופקד על קיום האמנה וחוקי המדינה, הוא למנוע את הבאתם של האלמוגים לארץ ומכירתם. אנשים רבים אינם יודעים שאסור להחזיק או לסחור בערכי טבע מוגנים ושלמעשה, כאשר הם קונים אותם מהחנות, הם מבצעים עבירה”.

בינתיים, הועברו האלמוגים לגן – הלאומי אפק (אנטיפטרוס). בהמשך יוחלט ברשות הטבע והגנים על עתידם, אך ככל הנראה, ייתרם חלק מהמשלוח המוחרם למטרות חינוכיות ולמוסדות לימוד שונים, ואילו רוב המטען יושמד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן