עיתונות | תקשורת המונים

העיתונאי אבי יששכרוב; התקשורת הישראלית כשלה בהבנת האיסלאם הקיצוני

0
0

יששכרוב; “לא תיארנו לעצמנו שהחמאס ישתלט בצורה כזאת על עזה” • עורך מדור הדעות ב”מעריב” בן דרור ימיני; “לגזענות ולאנטישמיות אין מקום במדור הדעות” • השגריר צבי מאזל; “התקשורת באירופה אינה מוכנה להתייחס לתופעת האיסלאם הקיצוני
העיתונאי אבי יששכרוב; התקשורת הישראלית כשלה בהבנת האיסלאם הקיצוני
העיתונאי אבי יששכרוב; התקשורת הישראלית כשלה בהבנת האיסלאם הקיצוני

התקשורת הישראלית טעתה בהבנת החאמס” – כך אמר אתמול כתב לעניינים ערביים של עיתון “הארץ” אבי יששכרוב במהלך הדיון שנערך בסינמטק ת”א אמש (10.07) בתום הקרנת הסרט Obsession, העוסק בתופעת האיסלאם הקיצוני. בדיון בהנחייתו של עיתונאי הערוץ הראשון יגאל רביד השתתפו לצדו של יששכרוב גם עורך מדור הדעות ב”מעריב” בן דרור ימיני ושגריר לשעבר צבי מאזל.

יששכרוב, הוסיף, כי התקשורת הישראלית כשלה בהבנתה את חמאס וחיזבאללה כשראתה בהן תנועות לאומיות ולא תנועות איסלאם קיצוני; “לא תיארנו לעצמנו שהחמאס ישתלט בצורה כזאת על עזה, חשבנו שההחלטה שלו להשתתף בבחירות הופכת אותו לתנועה פוליטית בלבד. רבים דיברו על כך שחמאס משנה את עורו. טעינו בהבנת התנועה ומניעיה”.

בן דרור ימיני, הוסיף, כי התקשורת ואקדמיה בישראל לוקים באי הבנה מהותית של האיסלאם הקיצוני. וויכוח חריף פרץ בשאלה האם יש לתת פתחון פה לגורמי האיסלאם הקיצוני, זאת בעקבות פרסום המאמר של אחמד יוסוף, יועצו של אסמעיל הנייה במדור הדעות של “הארץ” השבוע.

להתקפה על הארץ בה פתח השגריר צבי מאזל, הצטרף גם בן דרור ימיני אשר טען; “כי ההחלטה לפרסם את המאמר של יוסוף הופכת אותו ללגיטימי. אני נצמד לכלל של הפילוסוף הצרפתי ז’אן פול סארטר שאמר, כי; “לגזענות ולאנטישמיות אין מקום במדור הדעות”.

יששכרוב, הגן על החלטת העיתון; “אני רוצה לדעת מה האיש הזה חושב, אני חייב להכיר את האויב שלי ואסור לי להתעלם ממנו”.

צבי מאזל אשר שירת כשגריר במספר מדינות אירופיות וערביות, הוסיף, כי; “התקשורת באירופה אינה מוכנה להתייחס לתופעת האיסלאם הקיצוני.

מניעת הצגתו של הסרט “אובססיה” שחושף מציאות קשה ונכונה, היא בלתי נסבלת ומסוכנת. מצבה של התקשורת הישראלית עגום יותר, כי היא נמנעת מלחשוף את האמת על האיסלאם הקיצוני אלא גם נותנת במה לגורמים אלה, כפי שהוכיח פרסום מאמרו של אחמד יוסוף ב”הארץ””.

הסרט “אובססיה” עוסק במלחמתו של האיסלאם הרדיקלי במערב. הוא מביא עדויות ותמונות ייחודיות שבדרך כלל אינן מקבלות ביטוי בסיקור השוטף של האיסלאם והטרור העולמי. הסרט הוקרן בארה”ב ברשתות CNN וFox וזכה להצלחה רבה. הצבא האמריקאי מקרין אותו בפני חיילים הנשלחים לשרת בעיראק והוא הוקרן גם בקמפוסים שונים ברחבי ארה”ב.

הסרט “Obsession” ישודר בערוץ הראשון ביום ראשון, 29.07 ב-21:45 (אחרי מבט) במסגרת “הסיפור האמיתי” ואחריו יתקיים דיון באולפן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן