ציון לגנאי - קהילה

נתניה: עוול מחריש אוזניים של סניף הביטוח הלאומי בעיר

0
0

לתשובת הביטוח הלאומי באשר לפניות עו”ד יוסי תובל, נמסר מהביטוח הלאומי, כי תביעתה של הנפגעת באוזניה בעקבות פיגוע הועברה להחלטת הרשות המאשרת במשרד הביטחון, הטיפול בתביעתה טרם הסתיים והתיק נמצא בהתייעצות רפואית עם רופא הסניף במשך למעלה משנה!!!
נתניה: עוול מחריש אוזניים של סניף הביטוח הלאומי בעיר
נתניה: עוול מחריש אוזניים של סניף הביטוח הלאומי בעיר

שלשום צוין “יום השמיעה” לגבי רוסליה – גוסלין סרבן, שנפגעה בפיגוע אשר אירע ביום 12/07/05 בקניון השרון בעיר נתניה, היה זה יום עם תזכורת לעניינה הפרטי המלווה באקורד צורם מאד;

בעקבות הפיגוע היא אושפזה במצב בינוני – קל בבית החולים ושוחררה לביתה לאחר 3 ימים. גוסלין סרבן, הגישה תביעה לקביעת דרגת נכות ולתשלום תגמול נכות בגין פעולות איבה נגד המוסד לביטוח לאומי בעיר נתניה באמצעות משרד עו”ד יוסי תובל מנתניה, אולם טרם הוכרה עד היום כנפגעת פעולות איבה.

תושבת הפיליפינים בת 42, אשר הגיעה לארץ לפני מספר שנים והתחתנה עם תושב נתניה בן 44, לפני כשנה.

מבלי להיכנס לתיאורים צבעוניים על סבלה הנורא מעצם חווית טראומת הפיגוע המלווה אותה 24 שעות ביממה, רוסליה – גוסלין סרבן, נפגעה באופן קשה ביותר בשתי אוזניה. בעקבות הפיגוע היא בקושי מסוגלת לשמוע זאת בשל שרק באוזן אחת שמיעתה מגיעה על פי האבחנה הרפואית ב-50% בלבד.

למרבה הצער, מדובר כאמור בתושבת חדשה שעלתה לארץ וכאמור הלכה אחר ליבה ונישאה לתושב נתניה, אך אינה מכירה את הבירוקרטיה הישראלית ובפרט של המוסד לביטוח לאומי, ממקרה זה גם עולה העוול מחריש אוזניים.

מאז הפיגוע סובלת הנפגעת מירידה חדה בשמיעה, טינטונים* חוזרים ונשנים עם כאבי אוזניים חזקים מאוד, בעטיים היא נזקקת לבצע בדיקות אוזניים ביקורות ובדיקות כלליות שוב ושוב אשר עלותן כרוכה בהוצאות כספיות גבוהות ביותר גם בשל מצבה הכלכלי.

עו”ד יוסי תובל מנתניה, ב”כ הנפגעת, שאליו פנתה הנפגעת הסביר כי זהו מקרה יוצא דופן מבחינתו בו הוא מגלה אמפטיה רגשית בשל סבלה הנורא של לקוחותו. הוא סיפר לכתב פורטל כאן נעים – Kan-naim.co.il, כי פנה באינספור פניות ובקשות למוסד לביטוח לאומי שאטם את אוזניו ואשר לא טרח להחזיר עד היום תשובה עדכנית, ממצה ועניינית לעניין נושא ההכרה בפגיעה בגברת גוסלין סרבן.

הסיפור הולך ומסתבך, כאשר, עצם העובדה שהביטוח הלאומי, עדיין לא מכיר בה כנפגעת פעולות איבה מונע מאותה תושבת את האפשרות להיות מבוטחת בקופת חולים ולקבל טיפולים רפואיים כנדרש. יצוין, כאמור, כי הנפגעת גוסלין סרבן זקוקה בדחיפות לטיפולים הללו.

עקשנות ופניות חוזרות ונשנות. עו”ד יוסי תובל, נתניה

בנוסף לכך ולא די, הנפגעת לא יכולה להשתמש בשירותי קופת חולים אשר טוען, כי הנפגעת צריכה להיות רשומה במחשב בביטוח הלאומי כתושבת ארעית. ביטוח לאומי מנגד טוען, כי גוסלין סרבן, יכולה להיות רשומה במחשב ולקבל שירותי קופ”ח רק לאחר חצי שנה מקבלת אזרחות ארעית ולכן, בינתיים הנפגעת איננה יכולה להשתמש בשירותי קופ”ח לפי הצורך. יצוין, כי בחלוף חצי השנה, עדיין אין התקדמות בבקשת הנפגעת.

כל הטיפולים אותה צריכה הנפגעת לעבור כרוכים בתשלומים נכבדים וגבוהים מאוד כאמור ומכאן שנוצר מצב בו הנפגעת שוקלת מספר פעמים לא מבוטל האם לפנות לקבלת הטיפול בתעריפים הגבוהים הללו.

לתשובת הביטוח הלאומי באשר לפניות עו”ד יוסי תובל, נמסר מהביטוח הלאומי (התשובות רשומות במכתבים אשר מצויים במערכת), כי תביעתה של הנפגעת הועברה להחלטת הרשות המאשרת במשרד הביטחון וכן, כי הטיפול בתביעתה טרם הסתיים והתיק נמצא בהתייעצות רפואית עם רופא הסניף במשך למעלה משנה!!! (קיימת סחבת בתיק הספציפי הנ”ל לטענת הביטוח הלאומי).

ביטוח לאומי הבטיח באופן מפורש שעד תחילת ינואר 2007 הבעיה תיפתר.

במילים אחרות ומתוך תשובתו של המוסד לביטוח לאומי, עולה, כי הנושא; “נפל בין הכיסאות”, המוסד לביטוח לאומי, לא טרח לטפל כלל וכלל עד היום בתיק הנ”ל למעט העובדה שגם היא רק קרן אור באפליה אשר רק בעקבות לחצים גדולים, הוזמנה הנפגעת לפתע ביום 12/03/07, לבדיקה במכון דיבור ושמע בעיר נתניה וזאת לצורך בדיקת האוזניים ובעצם קבלת מסמכים רפואיים עדכניים יותר שיועברו כעת לגורמים הרלבנטיים להמשך הטיפול.

אין ספק, כי לעיתים עקשנות ופניות חוזרות ונשנות של עו”ד במקרה הזה עו”ד יוסי תובל, יכולים לסייע – התיק לא היה זוכה לטיפול גם בעתיד הלא נראה לעין.

_________

* טינטונים, Tinnitus;

מצב שבו הנפגע סובל מנזק למערכת השמיעה אשר מתבטא במצב של צפצופים בלתי פוסקים באוזניים (טינטון, או טיניטוס – Tinnitus). טינטון הינו מצב הנלווה בדרך כלל לירידה משמעותית בכושר השמיעה אולם יכול להיות בהחלט מצב בו הנפגע סובל מבעיית טינטונים, אך לא סובל מכל ירידה בשמיעה.

על מנת שמקרה של טינטון יוכר כ”מחלת מקצוע”, על הנפגע להוכיח שנחשף לכל סוג של רעש מזיק בגובה של למעלה מ-85 דציבלים באופן קבוע במהלך עבודתו. אגב; בגין טינטון, הנכות הנקבעת הינה 10% לצמיתות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן