ציון לגנאי - קהילה

עיריית נתניה אישרה גביית דמי ירידה לחוף הים ברכב 24 שעות ביממה

0
0

מאות קשישים, שזעמו על ההחלטה לגבות מהם כספים בשעות הבוקר המוקדמות, שאין איש בחוף, חסמו את הכניסה לחוף סירונית. בחוף הרצליה • כל בעלי תו נכה רשאים לרדת לחוף חינם – לא רק נכים קשים המוגבלים בתנועתם. רק בעקבות התערבות המקומון קול השרון, שונו חלק מהכללים
עיריית נתניה אישרה גביית דמי ירידה לחוף הים ברכב 24 שעות ביממה
עיריית נתניה אישרה גביית דמי ירידה לחוף הים ברכב 24 שעות ביממה. שדה

הים הציל את “חייהם” ומעניק להם בריאות, תעסוקה, חופש ורוגע מדי בוקר. רק הם והים ואז לפתע החליט מישהו בעיריית נתניה לקחת זאת מהם. סיפורם של קשישי ונכי העיר, שאילצו את עיריית נתניה להתקפל ולהוזיל את עלות הירידה לחוף, שעדיין ביחס לעיר הדרומית יותר הרצליה היא גבוהה. על כך ייאמר מיד רק; שערורייה!

מדי בוקר, ללא הפסקה כמעט 62 שנה, בחורף, בסופות ובגלים של שלושה מטרים או בקיץ הלוהט, יורד יצחק כספי, שחקן העבר האגדי של מכבי נתניה ומוותיקי מפלגת העבודה בעיר, לחוף הים בסירונית, נכנס למים הקרירים ומתחיל לשחות; “מאז שאני זוכר את עצמי אני שוחה, לא משנה אם בחוץ יורד גשם והגלים משתוללים אני בים. זה הבריאות שלי וברוך השם, למרות שאני בן 85 השנה, אני עדיין מרגיש צעיר. רק בזכות הים”.

חופי נתניה היו מאז ומעולם המשאב הטבעי היקר ביותר. למעשה, גם אחת הסיבות העיקריות להגעתם של תושבים חדשים לעיר. מדי בוקר מתאספות מספר קבוצות, המורכבות ברובן מגמלאים החיים בעיר, ויורדת אל החופים השונים – מהם יש שיורדים על מנת לשחות במים, חלקם מתעמלים, מבצעים יוגה וחלקם הגדול פשוט נחים, מי לפני עבודה קשה במהלך היום ומי לפני עוד יום של התנדבות, מנוחה וביקור הנכדים והנינים.

כמעט לכולם סיפור אמיתי בו הם מספרים כיצד הים הוא זה שהציל אותם ממחלה קשה, עצבות נוראית או סתם בדידות המופגת מדי בוקר בחברתם של אנשי הגרעין הקשה של יורדי הים הנתנייתים.

הם מונים בין 200 ל-300 המוגדרים “חולי – ים”, המתחילים להגיע לחוף סירונית וחוף הרצל החל משעות הבוקר המוקדמות, לרוב בחמש אך לעתים גם לפני כן. רובם עוזבים כבר בשבע וחצי וחלקם נשארים עוד קצת, עד שמונה בבוקר, להרגיש את הים, לשתות קפה טוב ולעשן סיגריה מול הנוף עוצר הנשימה של גלים המתנפצים אל הסלעים.

“לפני 45 שנים הלכתי אל האורטופד וסיפרתי לו על כאבי תופת בגב. הוא נתן לי שתי אפשרויות: ניתוח או שחייה בים. מאז אני כאן, כמעט כל בוקר” – מספרת רחל, בעלת חנות מוכרת במרכז העיר, חשה בתחילת שנות השלושים בחייה לאחר שתי לידות כי כאבי הגב והקרסול פשוט הורגים אותה, הרופא הוא זה שדחף אותה לים.

“השעה המוקדמת הפריעה ועדיין מעט מפריעה, אבל להגיע לחנות לאחר שחייה והליכה, פשוט משנים את כל היום. אני לא סובלת מכאבי גב, מרגישה ונראית צעירה מגילי וכל הפסקה קטנה, למשל בתקופות החורף הסוערות, פשוט מראה לי מה היה קורה אם לא הייתי הולכת בכלל”.

ואז, בבוקר יום ראשון השבוע, נדהמו כולם: הראשונים שהגיעו בסביבות השעה 04:30 לפנות בוקר, הבחינו בשומר שדרש מהם לשלם בכניסה לחוף; “ממתי משלמים לפני השעה 08:00?”, שאל מישל, מתרחץ ותיק המוכר על כל הקבועים ועובדי החוף: “שמענו שאלה שהגיעו לכאן ביום שבת שילמו, אבל אף אחד לא חשב שיגבו גם מאיתנו כסף, מאלה שמגיעים כשהחוף כבר ריק ואין בעיית חנייה בכלל”.

מתברר, כי עד היום, נהגה לגבות עיריית נתניה, תשלום מכלל המחנים את רכביהם בחוף החל מהשעה שמונה בערב ועד לסיום עבודת המצילים. אך כעת, כחלק ממערך שדרוג מערך החנייה והשירותים בחוף ומהרצון למנוע פקקים בכניסה לחניון מדי יום, בייחוד בשבת, כך לטענת העירייה, הוכנסה מערכת ממוחשבת על-ידי חברת הגבייה במקום, שנבחרה במכרז.

התוצאה ממוחשבת וכלל לא רגשית ומתחשבת: מעתה ישלמו התושבים 25 שקלים בכניסה ולמי שמחזיק בכרטיס תושב 20 שקל. בימי החול יעמוד התשלום בכל שעות היממה על 10 שקלים לשעה ראשונה (בעלי כרטיס תושב 7 שקל) ולכל היום 15 שקלים (לבעלי כרטיס תושב 10.5 שקל).

בעיריית נתניה, טענו, בתגובה לכתב המקומון קול השרון, כי מדובר במחירים מוזלים ואף הציגו מספר דוגמאות מערים אחרות בעיקר חופים השייכים לרשות הטבע והגנים שם המחירים, יחסית גבוהים יותר.

מנגד, שכחו בעיריית נתניה, להציג, לדוגמא, את המחיר שנוהגת לגבות בחופי הרצליה, שם כלל אין בעיית חנייה, החברה לפיתוח הרצליה, גובה: 15 שקלים בשבתות מתושבי חוץ ורק 7 שקלים לתושבי הרצליה. ביום חול, אגב, גובה החברה באמצעות קבלני המשנה, 5 שקלים בלבד מתושבי הרצליה לכל היום. בניגוד לחוף סירונית בנתניה, כל בעלי תו נכה רשאים לרדת לחוף חינם – לא רק נכים במצב קשה והמוגבלים בתנועתם.

על כך בדיוק זעמו משכימי קום הקשישים ואחרים של נתניה; “מדוע שאני אשלם בשעה שהחוף ריק”, התרתח מישל. לאחר הפגנה יזומה בבוקר יום שני, בה נחסמה הכניסה לחוף על-ידי 100 מיורדי הים, דנו הגורמים השונים עם האחראי על החופים, ציון שדה.

יחד הגיעו לפשרה, עימו לפיה כל מחזיק כרטיס גמלאי יזכה לכניסה חינם לחוף עד לשעה שמונה ויתבקש לרכוש כרטיס ממוחשב בלבד. כמו כן, סוכם, כי תותר הכניסה החופשית כתמיד לנכים בכיסאות גלגלים וכן תוקם וועדה משותפת לארגון הנכים המרחבי בו יידונו בקשותיהם של נכים, אשר לא זכו לאישור ולחלקם יונפקו אישורי ירידה לחוף באמצעות רכב.

“מטרתנו היא לשרת את היורדים לחוף אשר יכולים ליהנות מתנאים דומים גם בחופים אחרים כארגמן ואחרים”, אמר ציון שדה; “לצערנו, מספר מקומות החנייה בחוף הצטמצם משמעותית ולא נותר מכמעט מקום לאחר הקצאת 20 מקומות חנייה לנכים. נשמח לראות את כל הקבועים גם בעתיד” סיכם שדה.

ואכן, מקומות החנייה בחוף הצטמצמו משמעותית – בעיקר לאחר שהתברר, כי לפחות 80 בעלי תפקידים, ביניהם מצילים ועובדי עירייה, זכאים לירידה לחנייה לחוף בו בקושי מקום ל- 250 כלי רכב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן