סביבה | אקולוגיה

יבמ – IBM תשקיע מיליארד דולר בשנה בטכנולוגיות חיסכון באנרגיה

0
0

כחול גדול הופך לירוק גדול: עפ”י מדד חדש לזיהום האוויר, המאומץ בארה”ב, מודדת יבמ את “טביעת הזיהום הפחמני” – carbon footprint. גודל טביעת הזיהום נקבע ע”י כמות תחמוצות הפחמן הנובעות מפעילות אנושית והשפעת התחמוצות האלה על הסביבה
יבמ – IBM תשקיע מיליארד דולר בשנה בטכנולוגיות חיסכון באנרגיה
יבמ – IBM תשקיע מיליארד דולר בשנה בטכנולוגיות חיסכון באנרגיה

יבמ – IBM, תשקיע מיליארד דולר בשנה, בכל תחומי הפעילות שלה, על מנת לשפר משמעותית את יעילות צריכת האנרגיה של מערכות מחשוב. המיזם החדש של יבמ כולל שורה ארוכה של פעילויות ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים המיועדים לצמצם את צריכת האנרגיה במרכזי עיבוד נתונים ואת ההשלכה על הסביבה של צריכת האנרגיה הזאת.

פרויקט “ירוק גדול – Project Big Green” של יבמ נועד להתמודד עם העלייה הדרמטית בצריכת חשמל וההוצאות הכרוכות בכך במרכזי מחשוב. המיזם ינוהל בעזרת למעלה מ-850 מומחים ליעילות שימוש באנרגיה, הפועלים בגופים שונים של יבמ בכל רחבי העולם.

על פי ההערכות ביבמ, עשוי החיסכון באנרגיה במרכז עיבוד נתונים ששטחו 2,500 מ”ר להגיע עד 42% מצריכת האנרגיה השנתית, שפירושם חיסכון של 7,439 טונות בפליטת מזהמים פחמניים לאטמוספרה.

החיסכון בצריכת אנרגיה במרכזי עיבוד נתונים הופך לעניין קריטי, ככל שעסקים רבים יותר נשענים על מערכות המידע שלהם על מנת להפיק ערך עסקי ולבנות מודלים חדשניים של פעילות. על פי נתוני חברת מחקר השווקים IDC, על כל דולר של הוצאה לחומרת מחשבים, יוציא הארגון המשתמש במערכות האלה 0.5 דולר לשנה לרכישת אנרגיה. במהלך ארבע השנים הקרובות, צפויה ההוצאה הזאת לצמוח ב-54%.

יבמ – IBM, עצמה מפעילה כיום את התשתית הטכנולוגית המסחרית הגדולה ביותר בעולם, עם למעלה מ-800,000 ממ”ר של מרכזי מחשוב בשש יבשות. באמצעות שיטות חדשות, צופה יבמ להכפיל את כושר המחשוב במרכזי עיבוד הנתונים שלה במהלך שלוש השנים הקרובות – מבלי להגדיל את צריכת הזרם או את פליטת המזהמים הפחמניים.

על פי מדד חדש לזיהום האוויר, המאומץ בארה”ב, מודדת יבמ את “טביעת הזיהום הפחמני” – Carbon footprint. גודל טביעת הזיהום נקבע על ידי כמות תחמוצות הפחמן הנובעות מפעילות אנושית, והשפעת התחמוצות האלה על הסביבה. אם להשוות את הכפלת הביצועים של מרכזי עיבוד הנתונים באמצעות שיפור המערכות לחלופה אחרת, של הכפלת שטח הרצפה של מרכזי עיבוד הנתונים האלה, מדובר בחיסכון צפוי של למעלה מחמישה מיליארד קילוואט-שעה מדי שנה.

ניתוח ואבחון, בנייה וניהול

יבמ ממנפת את המומחיות שלה בשילוב עם טכנולוגיות חכמות וחדשניות בתחום האנרגיה, על מנת להציע גישה בת חמישה שלבים ללקוחות המבקשים ליהנות משיפור משמעותי ביותר ביעילות צריכת האנרגיה שלהם.

בשלב הראשון, מתבצע תהליך ניתוח ואבחון של המתקנים הקיימים, לרבות בניית מודלים תלת-מימדיים וניתוח תרמי. בשלב השני, נבנה מרכז עיבוד נתונים חדש ויעיל, או שמתבצע שידרוג ועדכון במרכז הקיים. וירטואליזציה של תשתיות מערכות המידע, בשלב השלישי, מאפשרת חיסכון במספר המערכות האלה וייעול עבודתן של המערכות.

פתרון בעיות הקשורות בהתחממות העלולות לשתק מרכזי עיבוד נתונים ודרכים לחיסכון במהלכי ההרחבה העתידיים של המרכזים

כלי ניהול המאפשרים שליטה הדוקה בצריכת הזרם והתאמתה ליעדי הארגון מהווים את המרכיב הרביעי ברשימה, ואליהם נוספים פתרונות קירור בנוזל, הן במרכז הנתונים והן מחוץ לו.

בשלב האבחון הראשוני מציעה יבמ ללקוחותיה בדיקה מקיפה של יעילות השימוש באנרגיה בדרך לזיהוי דרכים לצמצום עלויות האנרגיה בשיעורים של עד 40%. השירות עושה שימוש בשיטות מדידה והערכה חדשניות, ומציג תוכנית מפורטת לשיפור ניצולת האנרגיה. טכנולוגיית מדידה ניידת; MMT – שפותחה במעבדות המחקר של יבמ מודדת ומנתחת את המבנה התלת-מימדי של פיזור החום במרכז עיבוד הנתונים.

מערכת המדידה כוללת עגלה -נוסעת קטנה חכמה המשלבת מספר גדול של חיישנים יחד עם חיישן מיקום, על מנת לאסוף נתונים תרמיים מכל נקודה במרחב חדר המחשב. שיטת המדידה הזאת כבר יושבמה במתקני Pacific Gas & Electric במדינת קליפורניה, על מנת לזהות אזורים חמים, דליפות אוויר ונקודות בלתי יעילות במתקן מחשבים בשטח של 4,000 מ”ר בתוך ימים ספורים בלבד, לעומת שבועות ארוכים שנדרשו בעבר לתהליכים דומים.

שירות מחשוב לניתוח תרמי של יבמ מזהה ומציע דרכים לפתרון בעיות הקשורות בהתחממות העלולות לשתק מרכזי עיבוד נתונים ומצביע על דרכים לחיסכון במהלכי ההרחבה העתידיים של המרכזים האלה.

במסגרת התצוגה של יבמ במשחק Second Life, מציעה החברה מבט ראשון אל מערכת ראשונה מסוגה של מודל תלת-מימדי של מרכז עיבוד נתונים חסכוני באנרגיה.

שירותי התכנון, הבנייה והשדרוג של יבמ למרכזי עיבוד נתונים כוללים תהליכי הערכה בשירות עצמי המאפשרים ללקוחות לנתח את יעילות השימוש באנרגיה במתקני המחשוב שלהם, ותוכנית מוכנה מראש לבניית מרכז עיבוד נתונים יעיל בצריכת האנרגיה שלו, אותה ניתן ליישם בתוך 8-12 שבועות, תוך חיסכון של 15% בהשוואה להקמת מרכזי עיבוד נתונים מסורתיים.

כלי נוסף של יבמ מנתח את זרימת האוויר האופטימאלית מתחת לרצפה הצפה של חדרי המחשב, ומצביע על דרכים יעילות יותר להתקנת הכבלים הפרושים שם. שירותי הייעוץ של יבמ מסייעים גם בתכנון מבנים ירוקים, תוך שילוב תת-המערכות השונות למסגרת פעילות אחת חסכונית, יעילה וידידותית לסביבה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן