נעים ברכב

מחודש יולי 2006 ניכרת מגמה ברורה של גידול ביבוא כלי הרכב

0
0

המגמה אף התחזקה ברבעון הראשון של 2007 • סיבה נוספת, לגידול בערך היבוא היא עליה במחירי היבוא של הרכב, כתוצאה של התקנת אביזרי בטיחות נוספים כגון מערכת בקרת יציבות, זאת, בין היתר, עקב הטבת המס המוגדלת הניתנת על ידי רשות המסים להתקנת מערכת זו.
מחודש יולי 2006 ניכרת מגמה ברורה של גידול ביבוא כלי הרכב
מחודש יולי 2006 ניכרת מגמה ברורה של גידול ביבוא כלי הרכב

המחלקה לתכנון וכלכלה במשרד האוצר, פרסמה, כי מנתוני היבוא מוצרי צריכה והשקעה בחודש אפריל 2007, נרשמה ירידה משמעותית יבוא בני קיימא של כלי רכב לארץ יובאו כ-5,010 כלי רכב (נוסעים) לעומת 8,690 כלי רכב באפריל 2006, ירידה בשיעור של כ-42%. יבוא רכב מסחרי הסתכם ב-370 מכוניות לעומת 746 מכוניות באפריל 2006, ירידה של כ-50%. מפאת העונתיות שקיימת בענף הרכב בחודש אפריל הנחשב נמוך מסורתית, לאור ראשיתה של שנת המודל ב-1 במאי בכל שנה, אין לנתונים אלה משמעות.

ניתוח נתוני המגמה של יבוא כלי רכב פרטיים ב-24 החודשים האחרונים מראה על תנודתיות רבה בין החודשים ביבוא כלי רכב אך בעוד שנתוני המגמה, מראים, כי עד לחודש יולי 2006 הייתה יציבות ביבוא כלי הרכב הנוסעים, הרי ש מחודש יולי 2006, ניכרת מגמה ברורה של גידול ביבוא כלי הרכב מגמה שאף התחזקה ברבעון הראשון של 2007.

ערך היבוא של מכוניות רכב נוסעים הסתכם ב-67 מליון $ לעומת 96 מליון $ באפריל 2006, ירידה של כ-30%.

יצוין, כי הגידול בערך היבוא גבוה מהגידול בכמות המכוניות וזאת בעיקר כפועל יוצא מהשינויים בשערי המטבע הצולבים בין המטבעות הזרים. מכיוון שערך היבוא נרשם בדולרים הרי שיש חשיבות לשינויים בשערי החליפין הצולבים של הדולר שנחלש לעומת היין והיורו.

סיבה נוספת, לגידול בערך היבוא היא עליה במחירי היבוא של הרכב, כתוצאה של התקנת אביזרי בטיחות נוספים כגון; מערכת בקרת יציבות, זאת, בין היתר, עקב הטבת המס המוגדלת הניתנת על ידי רשות המסים להתקנת מערכת זו.

בחודשים ינואר – אפריל 2007 הסתכם יבוא כלי הרכב הפרטיים ב-49,370 מכוניות גידול של 16.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

שיעור הגידול ביבוא כלי הרכב התמתן לעומת הגידול ברבעון הראשון של 2007 שהגיע ל-31%. הסיבה לכך נעוצה הן בהסטת הרכישות מסוף 2006 לרבעון הראשון של שנת 2007 בהמתנה להפחתת מס הקניה שיושמה ב-1 בינואר שנה זו, והן לאור העיכוב ברכישות בשל פתיחת שנת המודל ב-1 במאי.

מוצרי חשמל ואלקטרוניקה

בחודש אפריל 2007 נרשמה ירידה ביבוא של מרבית המוצרים בני הקיימא, ביחס לחודש אפריל 2006, למעט מכונות כביסה שהיקף היבוא גדל בב-13% וטלוויזיות שעלו ב-5.7%.

חג הפסח שחל השנה בחודש אפריל, גרם לכך שמספר ימי העבודה נמוך יותר, מה שהשפיע על היקף היבוא הנמוך יותר של סה”כ היבוא ובכלל זה של מוצרים בני קיימא(הגם שיש לזכור כי התרומה המצטברת ממכשירי חשמל ואלקטרוניקה להכנסות המדינה אינה גבוהה).

במקררים נרשמה ירידה של 1.5%, במייבשי כביסה ירידה של 5%, ובמדיחי כלים ירידה של 15%. במוצרי האלקטרוניקה הבידורית חלה עליה ביבוא טלוויזיות בשיעור של 5.7%. ובמכשירי D.V.D נרשמה ירידה של 17%.

כאמור לעיל, חג הפסח חל השנה בתחילת אפריל בעוד שאשתקד הוא חל באמצע אפריל, מה שגרם לפערים בעיתוי הרכישות ומכאן גם לפערים בהיקפי היבוא בהשוואה לאשתקד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן