מושבים

מפגש בני מושבים בוגרי כלכלה חקלאית ומינהל נערך בתנועת המושבים

0
0

במפגש סוכם על הקמת ועדה של נציגי החוג, תנועת המושבים והבוגרים לחיזוק הקשר שבין החוג לכלכלה חקלאית ומינהל לבין בני המושבים • פרופ’ ישראל פינקלשטיין, סיפר על מספר מחקרים של תלמידים לתואר דוקטור שעוסקים, רובם ככולם, בתחומים הקשורים למרחב הכפרי.
מפגש בני מושבים בוגרי כלכלה חקלאית ומינהל נערך בתנועת המושבים
מפגש בני מושבים בוגרי כלכלה חקלאית ומינהל נערך בתנועת המושבים

במשרדי תנועת המושבים נערך מפגש שבו השתתפו בני מושבים שהם בוגרי החוג לכלכלה חקלאית ומינהל בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ברחובות. שלושה מן המשתתפים במפגש מכהנים כיום כחברי סגל אקדמי בכיר בחוג: פרופ’ אלי פיינרמן (כפר יחזקאל), המכהן גם כדיקן הפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה, פרופ’ איל קמחי (כפר ורבורג), המכהן גם כראש החוג לכלכלה חקלאית ומינהל ופרופ’ ישראל פינקלשטיין (ירקונה), המכהן גם כמנהל המרכז למחקר בכלכלה חקלאית.

שניים נוספים מכהנים במשרות ציבוריות בכירות: איתן בן דוד (רינתיה), מזכ”ל תנועת המושבים ויו”ר ק.א.ל., ומוטי דלג’ו (נוה ימין, כיום בשדה ורבורג), ראש המועצה האזורית דרום השרון ויו”ר תנועת האיחוד החקלאי.

שאר המשתתפים מכהנים במשרות בכירות במגזר הפרטי: שחר דרוקר (עין ורד), מנכ”ל ד”ש השקעות, דורון קופליס (ניר בנים), מנכ”ל תגמולים במושבים, עמי רגב (תל עדשים, כיום באלון הגליל), משנה למנכ”ל גיבור-סברינה, גיל נחושתאי (כפר ויתקין, כיום בקדרון), כלכלן וחשב באל-על וכלכלן תנועת המושבים, יוגב שריד (גבעת חן).

המשתתפים סיפרו במפגש על התרומה המשמעותית של הלימודים בחוג לכלכלה חקלאית ומינהל לקריירה האישית של כל אחד מהם. איתן בן דוד, ציין שלימודי הכלכלה בפקולטה לחקלאות מהווים מקפצה חשובה לשורה של תפקידי ניהול וכלכלה במגזר ההתיישבותי וגם מחוצה לו ושבוגרי החוג לכלכלה חקלאית ומנהל מצוידים בידע המשלב בין כלכלה לבין המאפיינים המיוחדים של המגזר החקלאי.

פרופ’ איל קמחי, סיפר על המאמצים שעושה החוג לכלכלה חקלאית על מנת להתאים את תחומי הלימוד לדרישות של שוק העבודה המודרני. החוג מאפשר לתלמידים לבחור בין מספר מגמות של לימודי כלכלה ומנהל בשילובים שונים עם לימודי חקלאות וניהול קהילה במגזר ההתיישבותי.

כמו כן, יכולים התלמידים לבחור בחטיבת התמחות בלימודי איכות הסביבה, בשיווק או במימון. תלמידים מצטיינים יכולים להתקבל למסלול ישיר המעניק תואר ראשון בכלכלה חקלאית ומינהל ותואר שני במנהל עסקים של בית הספר למנהל עסקים בירושלים. בשנת הלימודים הקרובה יופעל מסלול חדש ללימודי כלכלה חקלאית עם התמחות בביוטכנולוגיה.

פרופ’ ישראל פינקלשטיין, סיפר על מספר מחקרים של תלמידים לתואר דוקטור שעוסקים, רובם ככולם, בתחומים הקשורים למרחב הכפרי. לדוגמה, בחינת הרפורמות שנעשו במערכת היצוא החקלאי, ניתוח כלכלי של יחידות לאירוח כפרי וקשרי הגומלין שביניהן לבין המשק החקלאי, הארגון המוניציפאלי של המערכת הכפרית, ניתוח כלכלי של מכרזי המקרקעין של מנהל מקרקעי ישראל, ומודל להקצאת מי קולחין לשימושים סביבתיים וחקלאיים.

פרופ’ אלי פיינרמן, ביקש לציין את החתירה של הפקולטה לחקלאות בכלל ושל המחלקה לכלכלה חקלאית בפרט למצוינות אקדמית גם בתחום ההוראה וגם בתחום המחקר. מצוינות זו באה לידי ביטוי, בין השאר, במספר בוגרי החוג המאיישים עמדות מפתח במשק. לדוגמה, מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, מנכ”ל טבע, מנכ”ל תנובה, מנכ”ל החברה לישראל, מנכ”ל פיבי אחזקות, ועוד.

שחר דרוקר, סיפר על התארגנות של בוגרי החוג לכלכלה חקלאית ומנהל לתמוך בחוג בתחומים כמו סיוע לתלמידים במציאת עבודה, מתן אפשרות לתלמידים לעבור תקופת התמחות בעבודה בחברה פרטית כחלק מתכנית הלימודים, וכדומה. הודות לתרומה של אחד הבוגרים, שעשה חייל בעסקיו, יחולקו החל משנת הלימודים הבאה מספר מלגות מחיה לתלמידים חדשים בעלי נתוני קבלה מעולים, גם לתואר ראשון וגם לתואר שני, שתאפשרנה להם להקדיש את כל זמנם ללימודים.

המשתתפים הסכימו שקיים בציבור חוסר מודעות לקיומה של תכנית הלימודים בכלכלה חקלאית ומינהל ברחובות. אם בעבר היה מקובל שבני התיישבות פונים בראש ובראשונה לפקולטה לחקלאות, כיום אין המצב כך ושני הצדדים יוצאים נפסדים. ללימודים בפקולטה לחקלאות יתרון משמעותי על פני לימודים במוסדות אקדמיים אחרים והוא האווירה הביתית הבלתי פורמאלית הקיימת בקמפוס ברחובות.

באמצעות שיווק נכון ניתן להתגבר על מגבלת המודעות. מוטי דלג’ו, הציע שהחוג יפעל לפרסם את עצמו במגזר הכפרי ובמקביל יזום הענקת מלגות המיועדות לבני מושבים.

במפגש סוכם על הקמת ועדה שתכלול את נציגי החוג, נציגי תנועת המושבים ונציגי הבוגרים לצורך הכנת תכנית מעשית לחיזוק הקשר שבין החוג לכלכלה חקלאית ומינהל לבין בני המושבים.

בתמונה מימין לשמאל: איתן בן-דוד, ישראל פינקלשטיין, עמי רגב, דורון קופליס, מוטי דלג’ו, שחר דרוקר, גיל נחושתאי, איל קמחי, ואלי פיינרמן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן