עיתונות | תקשורת המונים

העיתונאי והפובליציסט נחום ברנע נבחר לחתן פרס ישראל לתקשורת

0
0

נחום ברנע הוא חתן פרס סוקולוב לעיתונות לשנת 1981. על-פי סקר שנערך בשנת 1998 נבחר להיות העיתונאי המשפיע ביותר ב-50 שנות המדינה ■ בנו יונתן הי”ד, נהרג בפברואר 1996 בפיגוע חמאס בקו 18 בירושלים.
העיתונאי והפובליציסט נחום ברנע נבחר לחתן פרס ישראל לתקשורת
העיתונאי והפובליציסט נחום ברנע נבחר לחתן פרס ישראל לתקשורת

העיתונאי והפובליציסט נחום ברנע, 63, התבשר היום (שני), ע”י שרת החינוך, יולי תמיר, כי הוועדה לפרס ישראל בחרה בו כחתן פרס ישראל לתקשורת לשנת תשס”ז.

בועדת הפרס, שבחרה בברנע, בראשות מוטי קירשנבאום, חברים; ד”ר אילנה דיין; פרופ’ דב שנער; פרופ’ דב גולדברגר, יועץ השרה לפרסי ישראל; וחיה הורביץ, הממונה על פרסי ישראל.

בנימוקי ועדת הפרס, נכתב, כי; “נחום ברנע הוא עיתונאי בעל סגנון ייחודי, המלווה את ההוויה הישראלית במשך עשרות שנים המשלב כשרון כתיבה עם עבודת שטח. ברנע, מקפיד תמיד ’להיות שם’, קרוב למאורעות – גם במוקדים של סערה חברתית, גם במלחמות ובימים של פיגועים, גם כשנוכחותו כרוכה בסכנת חיים ממש.

הוא משכיל לאורך השנים להיות פרובוקטיבי ומלא חמלה, ביקורתי וישראלי מאד, תמיד אנושי ותמיד מכאן. נחום ברנע הוא עיתונאי שכמעט כל כתב צעיר נושא אליו עיניים. בגלל התמדתו, בגלל עומק התובנות שלו, בגלל כישרון הכתיבה שלו, בגלל אומץ ליבו ובגלל יכולתו ללכוד את הישראליות בדרכו המיוחדת, החליטה הוועדה להעניק לו את פרס ישראל”.

נחום ברנע העיתונאי והפובליציסט ב”ידיעות אחרונות” וב”העין השביעית”, (נולד 1944, באם המושבות פתח תקווה), הוא החל את דרכו בעיתונות, במקביל ללימודי היסטוריה ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, שירת בצה”ל בנח”ל מוצנח. בעל תואר ראשון בהיסטוריה ומדע המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

בעיתון הסטודנטים הירושלמי ’פי האתון’. בהמשך עבר לעיתון “דבר” בין השנים 1967 – 1982, בו הוא כתב במשך 16 שנה. כשהעיתון “פועלי ישראל” נסגר, מונה ברנע לעורך הראשי של השבועון ’כותרת ראשית’, ולאחר שבע שנים נסגר אף זה, בשל “רייטינג נמוך” של קוראים.

מאז 1989 נחום ברנע הוא חבר מערכת “ידיעות אחרונות”, בו מפרסם את מאמריו וטוריו האישיים.

נחום ברנע הוא חתן פרס סוקולוב לעיתונות לשנת 1981. על-פי סקר שנערך בשנת 1998 נבחר להיות העיתונאי המשפיע ביותר ב-50 שנות המדינה.

ספריו;

• יורים ובוכים, הוצאת זמורה ביתן (1981) – לקט של טורים שפורסמו ב”דבר”.

• ימי נתניהו, טורים פוליטיים, הוצאת הוצאת זמורה ביתן (1999) – לקט של טורים שפורסמו ב”ידיעות אחרונות” וב”העין השביעית”.

נחום ברנע נשוי ואב לשלושה ילדים. בנו יונתן הי”ד, נהרג בפברואר 1996 בפיגוע חמאס בקו 18 בירושלים.

___________

צילום נחום ברנע הובא מתוך אתר היגיון בשיגעון הטור המקוון של העיתונאי זאב גלילי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן